Nieuw hier

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Nieuw hier

Bericht door pascal »

Hey, mijn naam is pascal, ik ben 15 jaar oud en woon in den haag. Ik hou al sinds kinds af aan van rpg's maar heb nog nooit een echte rpg gespeeld zoals d&d, ik heb een hele grote interesse om dit te leren maar ik denk dat niemand in mijn omgeving dit wil(of kan), ik ben totaal nieuw maar wil t heel graag leren.

:)
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Welkom. Er komt vroeg of laat op zeker een groep waar je bij aan kan sluiten! Kwestie van de oproepjes van de andere groepjes in de gaten te houden en te reageren. :) Het is een machtig leuke hobby.

Succes!

V
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Bericht door pascal »

dankje vince, ik hou het forum zeker in de gaten, ik vroeg me alleen af of ik niet een beetje te jong ben, want iedereen hier is 20-40 heb ik het idee :oops: :P
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ach joh, in ons hart zijn we allemaal 15 gebleven.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Nah, niet te jong, bijna iedereen hier is als 15 jarige (ik was ook 15) of jonger begonnen en vaak ook omdat oudere mensen bereid waren het hun te leren.

Daarbij komen wel eens vaker mensen van 14 tot 17 hier zoeken naar een groep en nu en dan vinden ze die ook.

Als je maar gemotiveerd bent en bereid te leren,.. komt goed! :D
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hey pascal! welkom op het forum! wat voor soort groep zoek je? Tip: probeer eens een oproep te plaatsen op school voor een groep. wie weet zijn er meer mensen die rpg's spelen, of het willen leren. ik heb zelf leren rpg-en toen ik een jaar of 15 was op de havo, we speelden iedere pauze en tijdens tussenuren!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Bericht door pascal »

Ik heb nog niet echt een, d&d lijkt me vooral heel gaaf, maar ik heb geen idee welke het beste/makkelijkste is om mee te beginnen, en ik zal op school kijken al verwacht ik niet op succes. dankjewel voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Er woont een jongen bij mij in het pand (Elandstraat, DH) van 14 die een keer DnD gespeeld heeft en erg enthousiast werd. Hij vraagt me nu vaak wanneer we gaan spelen. Maar leek me beter als hij met mensen van eigen leeftijd gaat spelen, misschien is het wel goed begin van nw. groep van jullie zelf?
Gebruikersavatar
pascal
Edelman
Berichten: 70
Lid geworden op: maandag 25 juli 2011, 3:12

Bericht door pascal »

lijkt me tof, nog maar 2 erbij en we hebben een party :P vraag t hem? c:
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Thekkur schreef:ik heb zelf leren rpg-en toen ik een jaar of 15 was op de havo, we speelden iedere pauze en tijdens tussenuren!
Hee dat herken ik, dat deed ik ook! Precies zo.

Hoi Pascal, ik denk dat je gewoon wat moet uitproberen. Mensen van je eigen leeftijd of iets ouder is volgens mij wel prima.
Te jonge spelers zijn wat dat betreft misschien wat te fluïde (te snel afgeleid of niet vasthoudend geïnteresseerd). Het is wel heel handig om enkele spelers in de groep te hebben die al wel vaker een rollenspel (of specifiek D&D) hebben gespeeld of zelfs ge-DM-ed.

Succes met het vinden van een groep/spelers.
Plaats reactie