helpen

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Nee, dat boek van link is niet goede boek, had ik al in mijn post uitgelegd. Wel goed lezen ajb. Je moet Player's Handboek 1 en 2 hebben, 3 (= link) is echt voor als je de eerste 2 vrij goed kent.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

v1nce schreef:Ok Tim, dat boek wat je bijna gratis krijgt is prima. Over dat 4th leuker zou zijn, tja daar zijn de meningen erg over verdeeld! De meerderheid op dit toch wel ouder maar ook ervaren forum vind juist van niet! :) Nogmaals,.. ik raad het je af om een nieuw boek te kopen! Wacht heel effe.

Hey en let ajb wel beetje op je spelling, hoofdletters en rest van je Nederlands in je post. Dan begrijpen we je beter en leest veel fijner! Bedankt.
Oke dat zal ik op mijn spelling letten
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ehm.. hmm ben je misschien dyslectisch of zo? Ik bedoel:

"Oke dat zal ik op mijn spelling letten"

klopt van geen kant.

Zou moeten zijn, "Oke, ik zal op mijn spelling letten." Met een punt, zonder 'dat'.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

v1nce schreef:Ehm.. hmm ben je misschien dyslectisch of zo? Ik bedoel:

"Oke dat zal ik op mijn spelling letten"

klopt van geen kant.

Zou moeten zijn, "Oke, ik zal op mijn spelling letten." Met een punt, zonder 'dat'.
ik ben ook dyslectisch ik moest 2 jaar lang naar een kliniek om
testen te doen :(Ik ben nu even aan het kijken op internet en ik kan geen site vinden waar ik D&D 4th Edition - Player's Handbook 1 kan kopen of bestellen weet jij misschien een site ik ga het nog niet doen aleen kijken groetjes tim
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

doet me er net aan denken; er is een basis set van 4th die de redbox heet. Daar zitten de versimpelde regels in en een uitleg over hoe je moet spelen. Ideaal voor als je wilt beginnen met je vrienden of familie.
Mijn zusje en vader hebben ook dyslexie (of hoe je dat ook schrijft.) en hebben net een nieuw lettertype ontdekt dat Dyslexie heet. Het is speciaal ontworpen voor mensen die moeite hebben met lezen - en het werkt echt. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... LtYFcHx7ec

veel sterkte met spelen!
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

@ Tim, ah ok! Dat verklaart het! In dat geval, doe gewoon je best en maak je geen zorgen wat spelling betreft in je posts, jij kan er ook niks aan doen immers!

Veel plezier met RPGen! :D
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

toen ik 14 was kon ik nog niet eens schrijven, het komt wel goed. :)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

DrCaligari schreef:doet me er net aan denken; er is een basis set van 4th die de redbox heet. Daar zitten de versimpelde regels in en een uitleg over hoe je moet spelen. Ideaal voor als je wilt beginnen met je vrienden of familie.
Mijn zusje en vader hebben ook dyslexie (of hoe je dat ook schrijft.) en hebben net een nieuw lettertype ontdekt dat Dyslexie heet. Het is speciaal ontworpen voor mensen die moeite hebben met lezen - en het werkt echt. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... LtYFcHx7ec

veel sterkte met spelen!
Bedankt voor de tip ik ga die red box voor mij verjaardag vragen ik ben over een maand jarig.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

v1nce schreef:@ Tim, ah ok! Dat verklaart het! In dat geval, doe gewoon je best en maak je geen zorgen wat spelling betreft in je posts, jij kan er ook niks aan doen immers!

Veel plezier met RPGen! :D
Dat gaat wel lukken.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

eager to buy a book,any book!

Bericht door dragonraper »

wat je natuurlijk ook kunt doen als beginner,is een begindoos kopen.er zijn nu 2 begindozen op de markt een voor D&D 4e en een voor D&D pathfinder (www.paizo.com).daar leer je een hoop van,en het is veel spullen voor je geld...groenten van carlo
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Re: eager to buy a book,any book!

Bericht door tim »

dragonraper schreef:wat je natuurlijk ook kunt doen als beginner,is een begindoos kopen.er zijn nu 2 begindozen op de markt een voor D&D 4e en een voor D&D pathfinder (www.paizo.com).daar leer je een hoop van,en het is veel spullen voor je geld...groenten van carlo
Ik heb daar ook al naar gekeken en daar zitten ook popetjes bij heb je die nodig bij het spel??
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

begindozen

Bericht door dragonraper »

de inhoud van de redbox kan je bekijken op www.wizards.com,en de inhoud van de pathfinder doos staat op www.paizo.com. de redbox is trouwens in rotterdam te verkrijgen in de winkel gamersofthewest...jonkerfransstraat 122a te rotterdam...ook het playershandbook voor beide systemen is daar te krijgen...groenten van carlo
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Re: begindozen

Bericht door tim »

dragonraper schreef:de inhoud van de redbox kan je bekijken op www.wizards.com,en de inhoud van de pathfinder doos staat op www.paizo.com. de redbox is trouwens in rotterdam te verkrijgen in de winkel gamersofthewest...jonkerfransstraat 122a te rotterdam...ook het playershandbook voor beide systemen is daar te krijgen...groenten van carlo
maar heb je de poppetjes nodig die er bij zitten??
groetten van tim
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

miniaturen

Bericht door dragonraper »

hoeft niet,je kan eigenlijk alles gebruiken als figuurtjes...maar het is wel handig als je weet waar je staat en waar de monsters staan,en natuurlijk waar je medespelers zijn...het is nog steeds een redelijk taktisch spel...groenten van carlo
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Re: miniaturen

Bericht door tim »

dragonraper schreef:hoeft niet,je kan eigenlijk alles gebruiken als figuurtjes...maar het is wel handig als je weet waar je staat en waar de monsters staan,en natuurlijk waar je medespelers zijn...het is nog steeds een redelijk taktisch spel...groenten van carlo
okw dan weet ik dat dan bedankt ik ben nog steeds aan het zoeken naar een party maar niemand reageerd op mij advertentie . en voor mijn verjaardag heb ik van mijn ouders een d&d 4th editie players hand book 1 gekregen :D
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Je zoekt een groep in Rotterdam-Zuid, en ik weet eigenlijk niet zo zeker of daar op het moment wel iets gebeurt op RPG-gebied.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

Wijlen Fandath Ryne schreef:Je zoekt een groep in Rotterdam-Zuid, en ik weet eigenlijk niet zo zeker of daar op het moment wel iets gebeurt op RPG-gebied.
oo weet je dan misschien wel een groep in de buurt want ik ben pas 14 dus ik mag niet zo ver snap je hahaa.gr tim
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

He Tim!

gefeliciteerd met je nieuwe boek. En met je verjaardag. Ik vindt het leuk dat je enthousiast ben en veel post, blijf zo doorgaan. Mocht je nou niet binnenkort een groep vinden, geef het niet op, probeer gewoon te spelen met je broer of zus of iemand van school. Het maakt niet uit als je het eerst 'verkeerd' doet, je leert het spel vanzelf.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

DrCaligari schreef:He Tim!

gefeliciteerd met je nieuwe boek. En met je verjaardag. Ik vindt het leuk dat je enthousiast ben en veel post, blijf zo doorgaan. Mocht je nou niet binnenkort een groep vinden, geef het niet op, probeer gewoon te spelen met je broer of zus of iemand van school. Het maakt niet uit als je het eerst 'verkeerd' doet, je leert het spel vanzelf.
mijn broertje wil ook spelen dus aleen nog een DM vinden en dan lekker spelen
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

tim schreef:
Wijlen Fandath Ryne schreef:Je zoekt een groep in Rotterdam-Zuid, en ik weet eigenlijk niet zo zeker of daar op het moment wel iets gebeurt op RPG-gebied.
oo weet je dan misschien wel een groep in de buurt want ik ben pas 14 dus ik mag niet zo ver snap je hahaa.gr tim
Nee. Onze groep zit in Schiedam, net als die van Dragonraper. Op dit forum staat een overzicht van spelgroepen, maar zo te zien zit daar niets bij in Rotterdam-Zuid.
Nou ja, succes in ieder geval! En de andere Tim heeft gelijk, natuurlijk.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

Wijlen Fandath Ryne schreef:
tim schreef:
Wijlen Fandath Ryne schreef:Je zoekt een groep in Rotterdam-Zuid, en ik weet eigenlijk niet zo zeker of daar op het moment wel iets gebeurt op RPG-gebied.
oo weet je dan misschien wel een groep in de buurt want ik ben pas 14 dus ik mag niet zo ver snap je hahaa.gr tim
Nee. Onze groep zit in Schiedam, net als die van Dragonraper. Op dit forum staat een overzicht van spelgroepen, maar zo te zien zit daar niets bij in Rotterdam-Zuid.
hoe lang is dat reizen?? naar schiedam ??
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tja, eens kijken. Een half uur tot drie kwartier fietsen vanaf Zuid? En met het OV zal het minsetns net zo lang duren.

Maar als je bij ons zou willen komen kijken, kun je dat beter met Rogier bespreken, want die is de DM. En we spelen geen DnD, maar DSA, een Duits rollenspel.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Hoi Tim, welkom op het forum. De DM van de Schiedam-groep... ja dat ben ik.
Het is niet dat ik aan ageism wil doen, want elke speler is in principe welkom in onze groep. :wink:
Het is meer vanuit het oogpunt dat er inmiddels al aardig wat spelers zijn op een Oog des Meesters-avond en de groep wordt met nòg meer spelers wel erg groot, ook de tafel wordt te klein en de stoelen raken op.
Het aangename "probleem" van onze ODM-groep is, dat de spelers die "het wel eens" willen uit proberen, ook blijven hangen. Dat vind ik heel bemoedigend en fijn. En met de groepsamenstelling qua personen en het aantal spelers dat de groep thans telt is dat naar mijn mening ook heel goed te doen.
Nu wil ik je best uitnodigen om een sessie bij ons mee te kijken, maar ik ben bang dat ik (en/of wij allemaal) je moeten zeggen dat dat voor voorlopig bij één sessie zal blijven. De ODM groep is met zeven(!) spelers, indien iedereen aanwezig zou zijn, echt groot en voor de spelers en mij (DM) wordt het met nòg meer spelers minder speelbaar.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

Rogier schreef:Hoi Tim, welkom op het forum. De DM van de Schiedam-groep... ja dat ben ik.
Het is niet dat ik aan ageism wil doen, want elke speler is in principe welkom in onze groep. :wink:
Het is meer vanuit het oogpunt dat er inmiddels al aardig wat spelers zijn op een Oog des Meesters-avond en de groep wordt met nòg meer spelers wel erg groot, ook de tafel wordt te klein en de stoelen raken op.
Het aangename "probleem" van onze ODM-groep is, dat de spelers die "het wel eens" willen uit proberen, ook blijven hangen. Dat vind ik heel bemoedigend en fijn. En met de groepsamenstelling qua personen en het aantal spelers dat de groep thans telt is dat naar mijn mening ook heel goed te doen.
Nu wil ik je best uitnodigen om een sessie bij ons mee te kijken, maar ik ben bang dat ik (en/of wij allemaal) je moeten zeggen dat dat voor voorlopig bij één sessie zal blijven. De ODM groep is met zeven(!) spelers, indien iedereen aanwezig zou zijn, echt groot en voor de spelers en mij (DM) wordt het met nòg meer spelers minder speelbaar.
maar ik wil dnd spelen
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Dat weten we Tim. ;)

Gezien het gebrek aan groepen bij jou in de buurt - of in ieder geval hier op het forum bekende groepen - zou ik je aanraden om een paar vrienden te vinden die ook wel interesse hebben om te spelen. Kijk vervolgens op de starterspagina van de makers van D&D (http://www.wizards.com/DnD/TryDnD.aspx) en download daar een ingekorte versie van de regels. (Quick Start Rules, PDF).

Een goed begrip van Engels is wel belangrijk, maar voor de rest is dat een prima boekje om mee te beginnen. Je leert dan de basisregels van het spel en krijgt er ook een aantal kant-en-klare karakters bij. Als je de regels een beetje begrijpt, download je vervolgens van dezelfde pagina een gratis scenario (Keep on the Shadowfell, PDF) en dan speel je dat samen met je vrienden door. Het enige wat je nodig hebt zijn twee of drie vrienden, wat ruitjespapier, en een setje dobbelstenen.

Ik denk niet dat we je op korte termijn verder kunnen helpen aan een groep, maar als je dit zelf verder wil uitvogelen kunnen we je natuurlijk altijd helpen met onduidelijkheden, regels en speeltips.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie