helpen

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Tim, in tegenstelling tot wat Vincere zegt, denk ik dat je wel degelijk hier mogelijkheden hebt om een groep te vinden.
De groep van Dragonraper speelt in Schiedam. V1nce woont ergens in Rotterdam, dus zo moelijk kan het toch niet zijn?

Gewoon bespreken wat kan en bekijk je reistijden en doe gewoon een keer mee met een DnD groep. Dat lijkt me toch allemaal vrij eenvoudig te regelen.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

D&D groep

Bericht door dragonraper »

misschien kunnen we een keer een zaterdagmiddag spelen bij gamersofthewest dat is in rotterdam centrum,..daar is genoeg ruimte...heb dan wel wat spelers nodig,ongeveer 4 zou leuk zijn...groenten van carlo
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

@ Tim. Ja je moet gewoon bereid zijn wat moeite te doen voor RPG. Ervaren mensen zullie je veel helpen maar zelf moet je ook aan de bak. Schiedam is echt niet ver, veel delen van Rotterdam ook zeker niet. Daarnaast, je bent 14 niet 11! Je neemt toch wel eens vaker openbaar vervoer of op de fiets! Er zijn meerdere mensen op forum die een uur heen en een uur terug reizen voor een gamegroep, zo belangrijk en leuk vinden ze het!

Overigens woon ik zelf al vier jaar niet meer in Rotterdam maar in Den Haag. Met RPG als in het leven is het wel zinnig om te denken in oplossingen en niet problemen....

Dus niet:

Ik wil DND spelen! Heb geen zin om te reizen voor mijn game.


Maar wel:

Hmm, ok ik kijk het vak af van een groep oude rotten en dat ze ander systeem spelen is alleen maar leerzaam en leuk, het is toch maar voor een keer! Daar na kijk ik zelf wel wat ik leukst vind.

Oh een stukje fietsen, dat is wel gezond en leuk, ik ga!

Dus... aan de slag! Niet of/of maar en/en...! Begin je eigen groep, speel los vast met andere mee voor het leren, speel DnD maar probeer eens ook wat anders etc!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Eens met v1nce.

Maar als het hier niet lukt, zou je eventueel ook nog het D20-forum kunnen proberen ( http://www.spellendoos.nl/dnd/index.php ). Ze hebben een sectie "spelers zoeken spelers".
Alleen denk ik dat je daar niet heel veel meer kans hebt, want juist in de buurt van Rotterdam melden veel groepen zich toch wel hier. Het D20-forum is meer landelijk.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Aan de andere kant kan ik me ook goed voorstellen dat je als 14-jarige niet zomaar naar een groep vreemde mannen aan de andere kant van de stad mag gaan.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ja, dat klopt ook wel weer. En wij zijn hele vreemde mannen. :) Maar als we dichterbij zaten, waren we net zo vreemd.

Even serieus: als het geen optie is om ergens langs te gaan, zul je zelf een groep moeten beginnen. Wat we natuurlijk alleen maar toejuichen!
Bovendien is het, zoals Rogier al aangaf, in ieder geval bij ons op dit moment geen optie om mee te doen, want dan wordt de groep echt te groot. Het zou dus hoogstens om een kennismaking met het prachtige systeem ODM/DSA gaan.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

ik heb wat mensen uit mijn buurt die het wel willen spelen dus ik ga de regels even lezen en dan probeeren te spellen
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

Vincere schreef:Dat weten we Tim. ;)

Gezien het gebrek aan groepen bij jou in de buurt - of in ieder geval hier op het forum bekende groepen - zou ik je aanraden om een paar vrienden te vinden die ook wel interesse hebben om te spelen. Kijk vervolgens op de starterspagina van de makers van D&D (http://www.wizards.com/DnD/TryDnD.aspx) en download daar een ingekorte versie van de regels. (Quick Start Rules, PDF).

Een goed begrip van Engels is wel belangrijk, maar voor de rest is dat een prima boekje om mee te beginnen. Je leert dan de basisregels van het spel en krijgt er ook een aantal kant-en-klare karakters bij. Als je de regels een beetje begrijpt, download je vervolgens van dezelfde pagina een gratis scenario (Keep on the Shadowfell, PDF) en dan speel je dat samen met je vrienden door. Het enige wat je nodig hebt zijn twee of drie vrienden, wat ruitjespapier, en een setje dobbelstenen.

Ik denk niet dat we je op korte termijn verder kunnen helpen aan een groep, maar als je dit zelf verder wil uitvogelen kunnen we je natuurlijk altijd helpen met onduidelijkheden, regels en speeltips.
die heb ik al gelezen ik snap het spel nu wel een beetje maar het scenario snap ik niet en je kan tog gewoon alles als poppetjes gebruiken?? gr tim.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

Wijlen Fandath Ryne schreef:Ja, dat klopt ook wel weer. En wij zijn hele vreemde mannen. :) Maar als we dichterbij zaten, waren we net zo vreemd.

Even serieus: als het geen optie is om ergens langs te gaan, zul je zelf een groep moeten beginnen. Wat we natuurlijk alleen maar toejuichen!
Bovendien is het, zoals Rogier al aangaf, in ieder geval bij ons op dit moment geen optie om mee te doen, want dan wordt de groep echt te groot. Het zou dus hoogstens om een kennismaking met het prachtige systeem ODM/DSA gaan.
ik kan wel reizen maar ik wouw eerst even kijken of er misschien iets in de buurt was gr tim.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Re: D&D groep

Bericht door tim »

dragonraper schreef:misschien kunnen we een keer een zaterdagmiddag spelen bij gamersofthewest dat is in rotterdam centrum,..daar is genoeg ruimte...heb dan wel wat spelers nodig,ongeveer 4 zou leuk zijn...groenten van carlo
dat zouw ik leuk vinden als we daar dan een keer d&d kunnen spel 4de editie gr tim.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

v1nce schreef:@ Tim. Ja je moet gewoon bereid zijn wat moeite te doen voor RPG. Ervaren mensen zullie je veel helpen maar zelf moet je ook aan de bak. Schiedam is echt niet ver, veel delen van Rotterdam ook zeker niet. Daarnaast, je bent 14 niet 11! Je neemt toch wel eens vaker openbaar vervoer of op de fiets! Er zijn meerdere mensen op forum die een uur heen en een uur terug reizen voor een gamegroep, zo belangrijk en leuk vinden ze het!

Overigens woon ik zelf al vier jaar niet meer in Rotterdam maar in Den Haag. Met RPG als in het leven is het wel zinnig om te denken in oplossingen en niet problemen....

Dus niet:

Ik wil DND spelen! Heb geen zin om te reizen voor mijn game.


Maar wel:

Hmm, ok ik kijk het vak af van een groep oude rotten en dat ze ander systeem spelen is alleen maar leerzaam en leuk, het is toch maar voor een keer! Daar na kijk ik zelf wel wat ik leukst vind.

Oh een stukje fietsen, dat is wel gezond en leuk, ik ga!

Dus... aan de slag! Niet of/of maar en/en...! Begin je eigen groep, speel los vast met andere mee voor het leren, speel DnD maar probeer eens ook wat anders etc!
ik doe er ook moeite voor maar ik ging eerst kijke of er misschien iets in de buurt zat snap je? gr tim.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Tim, wat bof jij ontzettend met al die mensen die willen helpen.

Nu heb ik toevallig al een keertje D&D gespeeld met 2 jongens van jou leeftijd, en toevallig was het ook nog eens 4e editie D&D. Op het moment speel ik niet zo vaak met ze, (Toevallig morgen dan, maar dan geen 4e editie) maar daar kan nog verandering in komen zodra ik in mijn nieuwe huisje in zit.

Mijn nieuw huisje in Rotterdam Zuid, om precies te zijn.
tim
Pachter
Berichten: 38
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2011, 21:15

Bericht door tim »

Toejam schreef:Tim, wat bof jij ontzettend met al die mensen die willen helpen.

Nu heb ik toevallig al een keertje D&D gespeeld met 2 jongens van jou leeftijd, en toevallig was het ook nog eens 4e editie D&D. Op het moment speel ik niet zo vaak met ze, (Toevallig morgen dan, maar dan geen 4e editie) maar daar kan nog verandering in komen zodra ik in mijn nieuwe huisje in zit.

Mijn nieuw huisje in Rotterdam Zuid, om precies te zijn.
haha wat een toeval dus je gaat in r,dam zuid wonen misschien kan je me dan een keer helpen met de regels van de 4de editie ???? waar in zuid als ik dat mag weten ? ik bij metro slinge .gr tim
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Wijlen Fandath Ryne schreef:Je zoekt een groep in Rotterdam-Zuid, en ik weet eigenlijk niet zo zeker of daar op het moment wel iets gebeurt op RPG-gebied.
Lord Xcapobl zit in zuid dus daar gebeurd zeker wel wat, weet enkel niet of die op 14 jarige zit te wachten. Maar die is wel te mailen of anders via spellendoos te vinden, zit die onder de zelfde naam
Plaats reactie