nieuw

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

nieuw

Bericht door klaasel »

Hallo allen,

Ik ben Klaas en heb me aangemeld omdat ik misschien toch weer wat meer wil D&Den in de Randstad. Ik heb nu een d&d-groep met vrienden in Friesland, maar aangezien ik boven Gouda woon (Boskoop) is dat toch niet altijd even praktisch. Ik heb trouwens 10 jaar in Rotjeknor gewoond voor mijn muzikantenstudie, dus een Rotterdams gilde spreekt mij aan! Bovendien zitten we een beetje te twijfelen tussen edities, ook niet erg bevorderlijk...

Verder zag ik een paar andere interessante threads, dus vandaar mijn lidmaatschap.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey klaas, welkom op het forum! Vanuit gouda is rotterdam of den haag toch een stuk bereikbaarder dan friesland... Hopelijk vind je hier nieuwe spelers voor je groep. Zou je zelf willen DM-en of willen spelen?
Ik raad je aan om gewoon op een aantal topics te reageren. Niet iedereen die hier op het forum staat ingeschreven is ook regelmatig online, dus het kan even duren voordat je een reactie krijgt op een oproep. Vaak heeft het ook zin om iemand een PM te sturen. Er staan in de topics 'party gezocht' meerdere oproepen van spelers/GM's waar je op zou kunnen reageren.

Succes met het vinden van een groep!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Hoewel ik in het verleden wel eens geDMd heb en ik het erg leuk vind avonturen te maken, zit ik nu met mijn beroep als muzikant met allerlei zeer onregelmatige schema's in weekenden en op avonden, dus ik zal vooral een casual speler zijn. Als dm niet gunstig dus. Misschien bieden de aanstaande bezuinigingen uitkomst ;)

Ik zal eens rondkijken! Dank voor het welkom :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Wat speel je voor instrument? volgens mij hebben we nog meer prof -of in elk geval fanatieke- muzikanten op het forum.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Leuk! Ik speel zelf trombone (schuiftrompet ;) ), vooral in symfonieorkesten en musicals. Dit seizoen veel bij het Brabants Orkest en Soldaat van Oranje als invaller. Daarnaast dirigeer ik nog een harmonie.

Ik ken eigenlijk geen klassieke musici die RPG's spelen, wel een enkeling die Magic the Gathering speelde. Maar volgens mij hebben fantasyliefhebbers vaak voorkeur voor zware gitaren (waar ik trouwens ook graag naar luister)?
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Nou ik ben wel zo'n "klassieke (amateur) musici"; ik speel namelijk kerkorgel. Met name orgelwerken van J.S. Bach.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ik speel fagot in het "groot film en musical orkest timbres divers"

Ik zou niet weten waarom er een negatief verband zou zitten tussen die 2 hobbies
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Fijn er dan nu een paar online te ontmoeten, kan ik eindelijk mijn vooroordeel bijstellen ;)! Ons DM in Friesland speelt ook orgel, dat was ik even vergeten...

Dat timbres divers ziet er leuk uit trouwens, deze week speel ik toevallig ook met Joke de Kruijf. Maar ik ben ook zwaar fan van orgels én Bach, helaas spelen wij dat als koperblazer zelden... Vroeger wel gedaan op piano. Laatst heb ik wel op mijn baroktrombone een cantate opgenomen, daar moet je dan weer lange tijd op teren.

Hoe dan ook leuk om te zien dat het bij meerderen samengaat!

Ik heb al een lijntje uitgeworpen naar een groep, dus ook dat gaat goedkomen.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

klaasel schreef:Ik heb al een lijntje uitgeworpen naar een groep, dus ook dat gaat goedkomen.
Mooi zo! En nu maar eens kijken of het visje hapt.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Of anders lijkt het me geen slecht idee om een RRPG huisorkest samen te stellen ;) Zelf speelde ik een aantal jaren viool en matigjes gitaar...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Thekkur schreef:Of anders lijkt het me geen slecht idee om een RRPG huisorkest samen te stellen ;) Zelf speelde ik een aantal jaren viool en matigjes gitaar...
Geen slecht idee Thekkur. Een klassieke "pop" band met echte RPG nerds. Dat moet wel een nieuwe trend worden.

Als men goed kan improviseren met z'n instrument, kun je daar al een leuke combinatie mee maken: trompet, fagot, baroktrombone, viool en kerkorgel.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

klinkt goed :)

voor die combinatie bestaan trouwens stukken (uit de Renaissance/vroeg-barok) ;)
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Rogier schreef:
Thekkur schreef: Als men goed kan improviseren met z'n instrument
Daar herken ik mezelf nou totaaal niet in....
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Neanie schreef:
Rogier schreef:
Thekkur schreef: Als men goed kan improviseren met z'n instrument
Daar herken ik mezelf nou totaaal niet in....
ik moet zeggen dat ik dat als klassiek muzikant ook wel lastig vind. Nu moet ik bij Soldaat van oranje een solootje (dixieland) improviseren, dus dat vormt dan wel weer een uitdaging. Als je de smaak te pakken hebt is het wel erg leuk.

Wat dat betreft lopen organisten wel voor (voorspelen en tussenspelen improviseren), of niet Rogier?
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Inderdaad, organisten die goed kunnen improviseren, kunnen gemakkelijker uit de voeten met hun instrument. Ik denk dat ik de helft van de tijd van mijn "muziekoefeningen" gebruik om te improviseren. Echter, ik speel alleen voor mezelf, dus solitair. D.w.z. ook niet tijdens missen en in dienten. Wel speel ik af en toe voor bekenden wat voor, een improvisatie of een werk van Bach.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik speel te slecht viool om echt te kunnen improviseren :)
Vind het altijd erg vet aan orgel dat het zo'n enorm instrument is wat zoveel geluid maakt en dan toch maar door één iemand wordt bespeeld, en dan ook nog eens zonder dat er iemand bij is... Het heeft iets heel mysterieus. Natuurlijk helemaal als je toccata en fuga in D speelt.
MWUHAHHAHAHAAA

Je speelt zeker ook bij voorkeur 's nachts en gehuld in een zwarte cape met opstaande kraag? ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Thekkur schreef:Je speelt zeker ook bij voorkeur 's nachts en gehuld in een zwarte cape met opstaande kraag? ;)
Ja zeker! Bij volle maan, met donker wolkendek, open ramen en wat wind die zo tussen de vitrages door waait zodat mijn met kaarsen verlichte kaarsenkandelaar zo af en toe wat minitieus licht geeft opdat even later de kaarsjes weer verder aanwakkeren. :evil:
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Haha, zie ik al helemaal voor me.

Trombone was trouwens altijd instrument van de dood en onderwereld, dus soms ga ik tussen de bedrijven door een blokje om met een 3koppige hond.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

klaasel schreef:Haha, zie ik al helemaal voor me.

Trombone was trouwens altijd instrument van de dood en onderwereld, dus soms ga ik tussen de bedrijven door een blokje om met een 3koppige hond.
En jouw driekoppige hond eet uiteraard niet alleen maar hondevoer uit blik?
En tijdens het spelen op je trombone wordt ie natuurlijk hondsdol ... he he he.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

ja, hij wordt dan helemaal toeter.

wel lastig die 3 koppen bij het tromboneschuif-apporteren
Plaats reactie