Nieuw en benieuwd naar D&D

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
pgr101
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 14:07

Nieuw en benieuwd naar D&D

Bericht door pgr101 »

Hoi mijn naam is Jim en ben 19 jaar oud.

Sinds kort lees en hoor ik veel over D&D en leek het me leuk om het eens te spelen...en ik hoor dat je het het best leert door met een groep te spelen die al ervaring heeft.

Daarom hoop ik dat er misschien een groep is die me zou kunnen helpen

Met vriendelijke groet

Jim :)
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hoi Jim,

Welkom op forum. Het is zeker zo dat met een groep (liefst met beetje ervaren GM) meespelen de allerbeste manier is om te leren.

Uit nieuwsgierigheid, via welke websites or andere media hoor je veel over DnD de laatste tijd?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hoi Jim, welkom op het forum! Het lijkt er op dat de laatste tijd meer mensen zijn die willen beginnen, dus wellicht heb je geluk! Heb ooit wel eens een rpg gespeeld?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
pgr101
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 14:07

Bericht door pgr101 »

V1nce - ik hoor veel over D&Dvan youtubers zoals Omfgcata, Totalhalibut en onlangs is Yogscast begonnen met een kleine serie
Maar ook praat ik met mn broertje over wat als er zombies komen en dan bedenken we een heel verhaal ^_^

Kur - erg veel rpg spellen voor dingen zoals playstation en pc... Fallout en Skyrim dat soort dingen.
Maar nooit kwa bordspel of pen en papier hoewel zoals hierboven bedenken we verhalen en soms maak ik voor de lol mappen ( heel slechte en lelijke ) of zelf verzonnen items zoals zelf gemaakte wapens of bedachte huizen ^_^
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

@ Jim, met jouw achtergrond kwa (computer) RPG games, youtube vids en meer verwacht ik dat D&D echt iets voor je is, wl. iets waar je rest van je leven van kan genieten! Ik bedoel ik ben heel groot fan van Fallout en heb er zeer veel plezier aan beleefd maar een goede tabletop D&D sessie is soortgelijk maar dan nog een stuk beter, socialer en meer bijzonder dan de beste Fallout PS-3 sessie. Om snel een groep te vinden is het belangrijk om hier te melden waar je woont, hoe ver je ka en wilt reizen en hoe vaak je in staat bent om te gamen. En echt, zoek een GM die ervaring heeft en tof in de omgang is. Die kan er voor zorgen dat je eerste ervaring supertof en zwaar inspirerend is, en dat is belangrijk. In principe als je 10 sessies of zo speelt met goede GM en echt oplet en ook dingen leest over D&D zou je kunnen overwegen om eigen gamegroep op te richtten/te GMen met je broer en nog een persoon. 3 personen is prima te doen, hoewel 4 mogelijk beter is. Aarzel niet om ook meiden er bij te vragen. Voordeel van eigen gamegroep is dat je heel veel leert, stijl, locatie en frequentie kan bepalen. Ik begon op mijn 15de op hierboven omschreven manier. Ben nu 36 en hoewel ik een tijd niet gespeeld hebt denk ik dat ik rest van mijn leven -af en aan- zal blijven RPGen, zo leuk is het! :) Veel plezier.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

v1nce schreef:Aarzel niet om ook meiden er bij te vragen.
Jup, kan zeer goed werken, van kender naar echtgenote :)
pgr101
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 14:07

Bericht door pgr101 »

@vince
Maar hoe vind iemand met genoeg GM ( dungeon master toch ? ) ervaring :S
Ik kan wat betreft wel reizen vanwegen mijn studenten ov dus dat is niet echt een probleem,maar het liefst in de buurt van Rotterdam -Schiedam want ik woon bij de grens van die twee.

@neanie
Ja ik denk dat een klasgenoot dit ook leuk zal vinden,maar mijn vriendin vond het lang duren maar ik kan haar wel ompraten ;)
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Het voelt enkel lang als je het niet naar je zin hebt, anders is het meestal te kort :) Klinkt als uitzoeken waarom ze zich niet echt amuseerde. Teveel hack 'n slash? minder aansprekend thema?
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

pgr101 schreef:@vince
Maar hoe vind iemand met genoeg GM ( dungeon master toch ? ) ervaring :S
Ik kan wat betreft wel reizen vanwegen mijn studenten ov dus dat is niet echt een probleem,maar het liefst in de buurt van Rotterdam -Schiedam want ik woon bij de grens van die twee.

@neanie
Ja ik denk dat een klasgenoot dit ook leuk zal vinden,maar mijn vriendin vond het lang duren maar ik kan haar wel ompraten ;)
Goede GM vinden is kwestie van

1. Duidelijk goed geschreven oproep gooien op alle sites zoals deze (zijn er nog wel 1 of 2 in NL). Daarin moeten alle dingen staan die ik in vorige posts al aangaf. Heel belangrijk is wat voor soort game je leukst lijkt en frequentie etc,.. voorkeuren van nw. speler moeten nl beetje passen bij die van GM.

2. Naast eigen oproep ook alle oproepen van GMs op de sites checken. Zelfs als zijn ze 12 maanden oud, toch effe mailtje als de locatie of game je erg aanspreken! Veel gamegroepen hebben nl. wel wat verloop, of beginnen nw, campaign of de GMs starten meerdere groepen maar posten niet altijd oproep of zo etc etc.

Ofwel.. proactief, enthousiast en duidelijk zijn en zsm gaan gamen. Je kan altijd ook nog switchen van groep uiteraard. Maar als je speelt leer je het en kom je er ook achter wat je ligt kwa mensen en game.
Plaats reactie