Ook nieuw

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Wolf w Eyepatch
Secreetknecht
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 10 november 2013, 20:41

Ook nieuw

Bericht door Wolf w Eyepatch »

Hoi iedereen. Ik ben Jeroen en ik kom uit Spijkenisse.

Ik heb een paar maanden geleden twee keer dungeons and dragons 3.5 gespeeld met wat schoolvrienden in Nijmegen maar moest toen jammer genoeg verhuizen. Ik ken de regels ook niet goed, maar zou die wel graag willen leren.

Welke versie word er eigenlijk het meest gespeeld en is er een boek aan te raden om de regels te leren?
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Welkom. 3.5 word idd nog steeds veel gespeeld en ongeveer evenveel (let wel dit zijn allemaal "guestimates"!) word er de kloon en verbetering gespeeld die Pathfinder heet. Als je beetje blokt op 3.5 zou meedoen met een Pathfinder groep geen probleem moeten zijn. Boeken kopen kan altijd nog als het beklijft. Er zijn ook paar 4.0 groepen, kan niet zo goed inschatten hoe veel. Is natuurlijk weer heel andere koek. Denk dat het vooral belangrijk is om je te concentreren op spel en versie die jou meest aanspreekt en die je het beste gaat leren kennen. Groep is wel te vinden (kijk naar alle oproepen van het laatste jaar en stuur vooral een bericht als groep je aanspreekt, er is immers vroeg of laat altijd wel verloop) of desnoods te starten. :) Succes.
Aernaden
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 6 januari 2014, 15:31

Bericht door Aernaden »

Hey Jeroen,

Ik vond het zelf ook zeer lastig om te bepalen welke (4th edition) boeken en uitbreidingen te kopen.
De Introduction to Dungeons & Dragons Essentials videos hebben mij hier enorm bij geholpen.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hoi Jeroen, welkom op het forum!
Ik had het niet beter kunnen zeggen dan V1nce. Voordat je allemaal boeken gaat kopen is het een goed idee eens met een paar groepen mee te spelen en wat gelijkgestemde spelers te vinden. Zoveel groepen zoveel verschillende speelstijlen namelijk.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Aernaden
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 6 januari 2014, 15:31

Bericht door Aernaden »

Hey Jeroen,

Ik ben bezig met het opzetten van een DnD spelgroep in Spijkenisse (details volgen zsm op dit forum). Stuur me even een pm als je geïnteresseerd bent.
Plaats reactie