Breaking The Law/ Cor ? Paul / De morgenster

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Breaking The Law/ Cor ? Paul / De morgenster

Bericht door Tarmba »

het is geen onderwerp en dan toch weer wel, want als 2 dingen verweven zijn voor mij was dat Breaking The Law (zanger actief hier Cor Herben) en Fantasy .... ik heb nu via facebook een aantal van BTL band leden (bassist en drummer, je weet zelf wie Cor... ) en ergens willen we BTL reuion...

Let onze ouwe banden wat natuurlijk ODM is... en Irma vroeg me pas nog om de delen.. dus het leef nog ;) en BTL herleven...

mijn email is Banjiri@msn.com https://www.facebook.com/ron.buttner.3?fref=ts is Ronnie, en ron is https://www.facebook.com/ron.moreel.9.. come on Cor :)

Voor Paul..... jij heb wel contact ... hoop ik... voor de rest.... hoopvol om jullie een iets wat Night Sweat and Party heet te kunnen bieden

Sjon Noordhoek... aka Tarma de dooie
Only the Gods Die Old, And two by two my human zoo..... zongen ze "Wij zijn de trollen"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

http://www.youtube.com/watch?v=MqX9SCT9-8c

uhuh... huhuh... Breakin the law breakin the law! :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Breaking The What??????
Let Break the law :P

Een Morgenster klassieker ;-)

En twee van de vier ex leden zien een reünie wel zitten :)

http://youtu.be/kE7wwIUu15E
Only the Gods Die Old, And two by two my human zoo..... zongen ze "Wij zijn de trollen"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Haha, grappig zo een opname! Klinkt alsof opgenomen is op goedkoopste BASF bandje waar al vijf opnames op gemaakt waren, vervolgens dat bandje paar keer opgevroten was door walkman en daar na gedigitaliseerd. Toch hoor je dat band strak is en erg goede zanger! :) Nice.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Ben bang dat het Basf verhaal zomaar eens zou kunnen, live opgenomen en nou niet door mensen die dat beroepsmatig deden, De zanger is Hubert huppeldepup (vond Feraldo Da Pyro beter klinken maar oké) ;-) ergens medio jaren 80 in zijn band Breaking The Law....

Tis waarschijnlijk ut enige nummer dat de tands des tijds overleefd heeft..... maar the memories stay :P
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Grappig... Cor heeft me dit lang geleden wel eens laten horen van een echt cassettebandje (niet zeker of het BASF was). Ik ben zelf behoorlijk amuzikaal en was dan ook zeker geen bandlid, maar Cor is er heel lang mee bezig geweest.

Hubert had eigenlijk "de la Bath" moeten heten met z'n achternaam, maar dat bleek te lang te zijn voor het forum. Aan die naam is ook weer een kleine Morgenster-anecdote verbonden. Ooit bestonden er bij DSA solo-avonturen, en toen Cor er eens een probeerde, verscheen er een zeer gevaarlijke en zo goed als onverslaanbare tegenstander. Maar het was wel een beleefde tegenstander die zich eerst netjes voorstelde en ook vroeg hoe de held heette.... en vervolgens het aantal letters daarvan telde en verklaarde: "Zoveel ronden zullen wij vechten!"
Cor's volgende held heette "Ox".
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Idd Fandath zijn er tapes rechtstreeks genomen toen van de 'master-tape', er waren demo's, conspirity of hope, die kwalitatief goed te noemen waren, andere was van een band editie eerder (Glass, het heeft toen nog door half Rotterdam-Zuid met CV verf gespoten gestaan... I confes... I did it) en wat repetitie tapes.... zelf heb ik 3 mp3tjes, niet toevalligerwijs favoriete nummers concience (maar zo slecht dat het puur voor eigen genot is), en van het zelfde live optrede Get Away...

Echter cassette tapes verliezen ook zonder her-ver-heropnames hun kwaliteit, in de tijden van MP3 en digi nauwelijks voor te stellen maar waar... en dit kom uit 1986.... da's dus bijna 30 jaar oud ;-) en pas gedigitaliseerd.

uit de oude doos .... ken ik wel boekdelen schrijven, Morgenster boeken wel te verstaan met supplementen Spel en blad.... zo als hoe weet iemand in 1 week 3 brommers af te schrijven door alleen naar een kopieer zaak te gaan om wat te verkleinen.... of hoe een kast niet bestand was tegen een iemand die uit een boek zat voor te lezen (wij vermoeden nog steeds dat Lurtz actief was, vermomd als kast) of een paar stoelen die gestut tegen een muur stonden en uiteindelijk dankzij de 'zaterdag' avonden een plank op schagen de speeltafel werd, waar een barbaar van een kat genaamd Cohan dan weer laag over vloog en alle papperassen door de kamer vlogen... ODM/DAS .... zelden verliep het als gepland.... hahaha
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Zijstap: BASF, noemde ik specifiek omdat het een van de goedkopere merken was. Maar nu ik er zo ver nadenk, Sony en TDK waren duurder en beter, Maxell was ongeveer even slecht en goedkoop. Maar soms kon je ook in de SPAR of zo ook tapejes kopen van merken waar je nog nooit van gehoord had, die waren pas goed slecht. En je had natuurlijk sowieso normal, chrome en metal uitvoeringen. Wel bizar dat meeste van de merken (Sony uitgesloten) die ik noem niet of nauwelijks meer van belang zijn op de NL markt.

Gek genoeg is er momenteel een kleine rennaisance gaande, er zijn bepaalde stromingen en bands die (weer) hun muziek op tapes uitbrengen. Een vriend van mij was audio en gadgetfreak en had dan ook een Nakamichi Tapedeck (600 gulden of zo) en Metal Master tapes (25 gulden).

Achteraf en zeker als ik vergelijk met Mp3,.. voor mij persoonlijk is het totale bullshit ha ha! Maar goed, ik geef weer meer cash uit aan andere luxes.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Zou het merk tape niet meer weten Vince, maar was een goude kleur, maar welk merk, pffff Cor kennende een goed merk ;-)

En inmiddels heb ik drie van de vier leden van de band.... alleen dus Cor nog en dan hopend dat ze er uit komen hahahaha ... ;-)
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Oké nog een Morgenster klassieker

Merk dat deze verhalen uit de oude doos wel gewaardeerd worden en ach het sta er in die link.... Cor zingt daar ipv Breaking the law, breaking the law een tekst dat uit de onmetelijke gebeurtenissen van De Morgenster komt... namelijk de tekst Betje geraus .... (kan ook zomaar betje gerous wezen ik heb het manuscript nooit gelezen) .... We hadden in de groep een blaadje, waar een beetje de naam Morgenster ook vandaan kwam. Één van de oprichters was Rinus, laten we hem Grallog noemen, verders echt een prima kerel... hij had het helse plan bedacht dat hij, notabene als bijna analfabeet (maar dat maakte dan weer niet zo uit) een vervolg verhaal in het blad ging schrijven..... in dat verhaal kwam de zin betje geraus voor, de arme Edje D die het geheel om moest zetten in een leesbaar iets is weken bezig geweest tot hij uitvond dat onze Rinus bedoelde.... dat hij een beetje geruster was.... tja.... de last van een blad hé :P
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Zou iemand die oude edities van de Morgenster niet als PDF online kunnen zetten? Maakt vast uren vermakelijk leesplezier mogelijk :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Waarom is Morgenster eigenlijk ooit ophouden te bestaan? Klinkt als een leuke, actieve club die ook niet weinig leden had. Wanneer stopte her precies? Was het een langzame geruisloos eind?

En allerbelangrijkst, is het niet tijd voor eenmalige meeting van oud leden op zijn minst, of nog beter een heroprichting?! :)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef:Zou iemand die oude edities van de Morgenster niet als PDF online kunnen zetten? Maakt vast uren vermakelijk leesplezier mogelijk :)
Dat waren we ooit van plan. Ik heb/had een complete set, maar die heb ik jaren geleden weer aan Cor uitgeleend (die er een stel kwijt was), precies met dat doel. Is na een bescheiden start op de inmiddels verdwenen website helaas allemaal in de goede-voornemens-sfeer blijven steken.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

v1nce schreef:Waarom is Morgenster eigenlijk ooit ophouden te bestaan? Klinkt als een leuke, actieve club die ook niet weinig leden had. Wanneer stopte her precies? Was het een langzame geruisloos eind?

En allerbelangrijkst, is het niet tijd voor eenmalige meeting van oud leden op zijn minst, of nog beter een heroprichting?! :)
De Morgenster is gestopt in 2005, na (in wisselende samenstelling) zo'n 20 jaar bestaan te hebben. Belangrijkste reden was dat Cor, toch de motor achter de groep, toen andere dingen aan z'n hoofd had. Dat neemt niet weg dat we af en toe nog wel contact hebben en dat er soms vage plannen opborrelen om er weer mee te beginnen.
Het viel nog niet mee om lid te zijn van de Morgenster, trouwens. Het was altijd gezellig, en we bleven lang hangen. De alcoholconsumptie lag ook veel hoger dan bij welke RRPG-activiteit dan ook, dus de volgende ochtend viel niet altijd mee.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ha ha dat klinkt idd als een mooie en goede groep! Nou ja weet heeft Cor weer tijd. Of kan iemand anders opstaan. Zelfs als jullie een maandelijkse borrel/ouwehoer/game avond zouden hebben, zou mooi zijn toch! :) De kater neem je voor lief als het echt gezellig is geweest. Hoe veel mensen waren lid op hoogtepunt. Ratio Man / Vrouw?

Was het meer een RPG, Bordspel, Gezelligheids, Hard Rock of Borrel vereniging. Of all of the above? :)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Er is een periode geweest met meerdere groepen, toen waren er misschien wel vijftien in totaal. Weinig vrouwen, zoals gewoonlijk.
De nadruk lag op RPG, maar een bordspel deden we ook regelmatig. Alleen dat 'borrelen'..... nou nee. Zeg maar gerust: zuipen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Een Morgenster reünie? Tja denk niet dat de meeste er op zitten te wachten die ik ken, hooguit Peter van O.
Maar wat Paul zei, in wisselende samenstellingen had Cor in de hoogtij dagen bijna elke dag wel een groep... en ik kan me dan wel een aantal namen van vrouwen herinneren (goed, was bijna familie, maar toch) Roos, Irma, Miranda, Sylvia, Rosita, Ann... en Barbara alias Barbwire ... verder in de oude groepen zwierven Hans, Aad en Andreas natuurlijk, en Paul en Ed van A... Edje D en Peter van O. Dan Stefan, en natuurlijk alles wat aan kwam waaien... meen daar ook nog een Peter bij, en Ron Rinus Jan Bram en Koos

Het blad, ik heb het niet meer, verdwenen in één van me verhuisdozen die nooit meer bovenwater is gekomen ;-)

Ik denk dat je de Morgenster ook in twee delen moet opdelen, Het blad (wat ter zielen ging aan in mijn ogen te veel je zelf de druk opleggen om uit te komen, en bleven wel amateurs die alleen een behoefte op de toen nog prille ODM markt wilde voorzien) en de spelers groep.
Meeste hadden nix met het blad te maken, maar speelde en waren leden
Ed en Ed, Cor en Rinus waren 99,9% het blad...
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Op het hoogtepunt, hoe vaak kwam blad uit ongeveer en wat was "oplage" ? Over die reunie, ik ken die mensen niet, maar wellicht zou het nog verrassend kunnen uitpakken, immers een groot deel van het bestaansrecht van deze website zijn mensen die ooit RPG gespeeld hebben. En dat dus zo missen na wat jaren dat ze hier op zoek gaan naar spelers. Ofwel mensen die nooit samen gezuipt hebben of vrienden waren, gewoon vreemden van elkaar die de connectie RPG al sterk genoeg vinden om moeite te doen om die ervaringen opnieuw te benaderen.

Zou idd kunnen dat er maar 5 man of zo reunie komen, maar dat zou ook al moeite waar zijn toch? Of nie? :D
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Over de oplage zou Cor alles weten, ik was zijdelings (tekstproducer hahahaha) betrokken bij het blad, maar was 100+ op zeker, wat je toen anno jaren 80 moet zien als naar een kopieën winkel de boel verkleinen dan blad op halve a4 (ja was amateuristisch maar ook voor dat een zeer goed lopend blad) inpassen en dan de bladen kopiëren en versturen .... mmmm meeste hebben niet of nauwelijks meer contact met elkaar.... zelfs Cor is schier onmogelijk te bereiken lijk
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tarmba schreef:Cor is schier onmogelijk te bereiken lijk
Dat valt wel mee hoor. Hij is niet verhuisd.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

hahaha ik wel Paul... naar verweggistan ;-)
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

in de klasse herinner U zich deze nog
D&D the tv series: een tekenfilm serie anno jaren 80

http://youtu.be/qF6jWBAlAFM
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Nog meer Morgenster classis.... onder de naam BTL
(En denk dat Paul dit ook mot kennen zijn de enige opnames gemaakt onder die naam in de studio)

http://youtu.be/fWpmoMKtJbA
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Plaats reactie