Ex lurker

Nieuwkomers kunnen zich hier voorstellen, mededelingen over het forum vanaf nu ook hier te vinden.

Plaats reactie
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Ex lurker

Bericht door Neanie »

hallo,

ik kom al een tijdje hier regelmatig kijken of er wat nieuws is. Was hier langs gekomen op zoek naar rpg'ers in de buurt van Dordrecht. Ik heb namelijk wel een groep, maar drukke levens en 2 uur reistijd maakt het dat we momenteel eigenlijk niet verder komen dan een keer of 2 per jaar te spelen. En dan spelen we meestal maar van die beer en pretzel one shot rpgs omdat die nu eenmaal een stuk beter werken dan.

Ik speel verder eigenlijk enkel nog online via berichten op Rondaks Portal wat wel aardig is, maar het is gewoon een langzaam medium.

Op zich ben ik opzoek naar een groep voor op vrijdag of zaterdag avond die de nadruk op de rollen hebben liggen, voor hack 'n slash pak je wel een pc RPGtje. Ik zou wel weereens Dragonlance willen spelen, en dan bij voorkeur met het saga systeem.
Ik ben eigenlijk nog niet gaan posten omdat ik toen ik me aanmeldde nog weinig idee had hoeveel tijd is precies heb. Er fietsen altijd wel dingen als verjaardagen, repetities of concerten van een van m'n 2 orkesten of andere verplichtingen tussen door.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hoi Neanie, welkom op het forum! Altijd goed om te zien hoe mensen uit de schaduw naar voren stappen :) Ik hoop dat je een groep vind, post ook nog ff een berichtje op het 'party gezocht' subforum, daar valt het meer op!
Ik denk dat we allemaal behalve de hardcore gamers wel last hebben van gebrek aan tijd om een goeie RPG te runnen. Maar je zal zien: als je groep niet te groot is en je een beetje flexibel bent kun je er tijd voor maken!
OVerigens vind ik zelf de maandagavond het beste werken. Niemand heeft dan iets te doen (anders dan vrijdag of zaterdag) en niemand viert in elk geval zijn verjaardag!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

ja, maar het vervelende met maandag avonden is dat er dinsdag ochtenden achteraan komen, en als je nog een uur moet reizen voor je op de uni bent kan dat heel slecht voor je nachtrust zijn, en ik ben om een of andere onduidelijke reden sowieso dinsdagen al vaak gaar...

Dat is waarom ik doordeweekse avonden wil omzeilen.

En RPGers in dordt zelf vinden lijkt erg moeilijk, en vrijdag en zaterdag avonden is er tegenwoordig tenminste nacht net, zeker weten dat je thuis kunt komen is erg aangenaam.
Gebruikersavatar
Elbee
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 9 december 2007, 22:46

Bericht door Elbee »

Neanie,

Allereerst welkom, ben hier zelf nog maar net, maar het lijkt hier wel gezellig (maar dat heb je 'vanuit de schaduw' ongetwijfeld zelf al kunnen merken). Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Mijn groepje bestaat uit hoofdzakelijk hardwerkende mensen die 's-morgen weer op tijd uit bed moeten, en we wonen ook niet echt in de buurt. Voorheen speelden we vaak wat langere sessies in het weekend, maar dat is ook niet altijd wenselijk, want je houd geen weekend meer over voor familie, vrienden of andere verplichtingen. 's-Avonds door de weeks proberen we nu een aantal uurtjes te spelen (korte sessies). Dat betekent dan proberen om 18:00 samen te komen, eten en dan ongeveer twee uur spelen. Soms heeft er iemand mazzel en moet 'ie de volgende dag in de buurt zijn voor zijn werk en blijft 'ie pitten, maar meestal moeten ze nog een uur of langer terug naar huis rijden. Ideaal is het allemaal niet, maar we kunnen in ieder geval spelen!
Plaats reactie