3.5 Mystic Arch-theurge ?

Dit is de plaats voor discussie over en het aanbidden en afkraken van regelsystemen.
Plaats reactie
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

3.5 Mystic Arch-theurge ?

Bericht door Lord Xcapobl »

Is de Mystic Theurge een 'arcane spellcasting class'?
(Deze vraag is behoorlijk rethorisch, gezien de Mystic Theurge (DMG 3.5 pag 192) het toestaat om de arcane spellcasting capabilities op te krikken.)

Dan nu de echte vragen..
Stel... Ik heb een character en die is Wizard 3, Cleric 3, Mystic Theurge 9. Daarmee voldoe ik ook aan de minimum eisen voor de Archmage Prestige class (DMG 3.5 pag 178. Ik neem er een level van en mag volgens die class de spells per day verhogen als was het een andere 'arcane spellcasting class'.

Voor dat Archmage level wil ik Mystic Theurge als arcane spellcasting class kiezen.

Wat gebeurt er dan?
Of wat specifieker, gaat van dit character de divine spellcasting mee omhoog, omdat ik als Mystic Theurge ook automatisch met beide spellcasting capabilities stijg? Immers, ik kies de spellcasting van de Mystic Theurge 10, op deze manier.

En stel nou dat het lukt, en het character is een Wizard 3, Cleric 3, Mystic Theurge 9, Archmage 1, die stijgt weer een level. Ik kies Archmage 2. Weer wil ik als Mystic Theurge stijgen (qua spellcasting class, dan). Dit zou dan de spellcasting capacity van een Mystic Theurge 11 emuleren? Mogelijk of niet? Wordt het al Epic? DM's call?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik ken deze class niet, en heb ook geen 3.5E bij de hand. Maar als ik het zo lees en goed begrijp, is er dit aan de hand bij jou:

- Mystic Theurge cast zowel arcane als divine spells.
- Archmage verhoogt je arcane level met 1.

Klopt dat? In dat geval lijkt het me dat je, met twee levels Archmage, arcane spells cast op niveau 11, maar divine spells op niveau 9. Ik durf echter niets te zeggen over hoe dat precies werkt met de spell list. Als alle spells tot de beschikking zijn van de Theurge, zou dat volgens mij tot het volgende leiden:

- Je spells voor Wiz 3 plus
- Je spells voor Theurge 9 (=Wiz 11) plus
- Je spells voor Cle 3 plus
- Je spells voor Theurge 9 (=Cle 9).

Maar dit is dus allemaal afgaande op wat jij hier typt; ik kan het helaas niet nalezen en sowieso is 3E ook al weer een jaar of drie geleden... :(


Dulce et decorum est pro alea mori.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Er is een cascaderend effect.

Archmage laat je de spells per day opwerken zoals die uit een andere 'arcane spellcasting class'.

Mystic Theurge laat je de spells per day opwerken zoals die uit een andere 'arcane spellcasting class' en die uit een 'divine spellcastign class'.

De vraag is dan of ik voor Archmage de Spells per Day mag kiezen zoals die bij deMystic Theurge staat. Immers, Mystic Theurge is een arcane spellcasting class. Je hebt er immers een progressie in arcane spells. Het vreemde zit hem erin dat de Mystic Theurge zelf ook eerst naar een andere class kijkt.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ah, je bedoelt of je Archmage effect heet op je Mystic Theurge of op je 'gewone' Wizard levels. Ik denk dat je het op je Theurge kan doen, maar ach, het kan ook gewoon 'at the DM's discretion'.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie