Pagina 1 van 1

prestige classes

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 14:28
door DrCaligari
in 3.0 is dit ingevoerd.
werkt dit goed of is dit alleen op de munchkin tevreden te stellen.
met het multi class systeem, feats en skills is er toch al genoeg ruimte om een bepaald soor character te ontwikkelen met de standaard regels.

wat is een assasin meer dan een evil thief met veel ranks in sneak en move silent/ backstabbing in een city/royal stting die mensen vermoord voor geld.

wat is een saga meer dan een mage met veel ranks in knowledge en een uitgebreidde kennis van de campaign wereld?

enz....

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 14:40
door luvidiel
wat is het?

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 14:49
door DrCaligari
zeg maar als je ergens veel skill points in heb kan je andere class worden bv een dief met 15 punten in hide en backstab enz kan een assasin worden en daar allemaal bonussen voor krijgen

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 14:50
door luvidiel
klinkt gaar

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 14:55
door DrCaligari
fijn dank je

maar het heeft me wel aan het denken gezet;
misschien moeten we spelers makkelijker cross classes laten maken of skills van andere classes laten gebruiken als ze een specifiek character willen spelen

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 14:58
door luvidiel
dat kan wel maar dan krijg je of hele gare alwin caracters of overpowered caracters

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 15:04
door DrCaligari
ja klopt maar ik wil gewoon wat experimentern en alles wat niet goed gaat verbied ik gewoon weer maar ik wil gewoon het kreeren van een character vrijer laten zijn en met meer mogelijkhden

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 15:07
door luvidiel
ja maar voor dat soort dingen heb je toch geen classes nodig, dan moet je alleen heel veel dingen van elkaar kunnen leren, dan word je caracter veelzijdig

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 15:09
door DrCaligari
ja klopt
maar het is wel tof als je bv een fighter kan zijn met gelimiteerde spells (ten koste van thaco improvement en hp's)

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 15:13
door luvidiel
wqel vaag

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 15:17
door DrCaligari
maar je hoort er vaak van in verhalen (bv Sauron) magier/krijger

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 15:47
door luvidiel
ja maar sauron!?!?!?!?

Geplaatst: woensdag 22 september 2004, 15:56
door DrCaligari
oke slecht voorbeeld
maar veel coolle characters in verhalen zijn krijger/magier
\bv in de poort des doods van weis & Hickmann is een hele toffe krijger vol tatoeges die hem magische krachten gebruikt (maar alleen close combat magie)

Geplaatst: donderdag 23 september 2004, 11:59
door luvidiel
ja maar een paladijn is ook een magier en fighter een priest in princ ook

Geplaatst: dinsdag 5 oktober 2004, 1:44
door Lairnaedon
Misschien is de prestige class niet eens zo'n gek idee. Het opent een paar nieuwe poorten met neuwe mogelijkgeden voor je charatcer. Een fightermage is dus helemaal geen gaar concept, maar met de gewone regels is dat vrij lastig in elkaar te zetten. Dan moet je erg onhandig gaan zitten fucken met dual-classen enzo...

Geplaatst: zondag 25 september 2005, 16:46
door Merimac
Prestige classes geven de D&D wereld meer kleur, vind ik. Alleen jammer dat het soms dwingt om je character naar een bepaalde richting te sturen. Maar als je je character toch al die kant op wilt sturen, dan is een prestige class wel handig als hulpmiddel om je character verder uit te werken. Vooral in hogere levels beginnen de gewone classes soms een beetje saai te worden en zul je weer eens wat nieuws willen proberen.

Voor DM's zijn prestige classes leuk om een BBEG (big bad evil guy) of andere NPC's te maken. Ze bieden in ieder geval veel leuke roleplaying ideeën. Wellicht zijn de meeste PRC's beter geschikt als NPC dan als PC vanwege de hoge specialisatie graad.

Geplaatst: zondag 25 september 2005, 17:28
door Murdoc
@ Luvidiel: altijd fijn om gewaardeerd te worden.

Ik zie het als een uitbreiding op het universum, een manier om te breken met de standaard rogue/mage/fighter.

Geplaatst: zondag 25 september 2005, 17:46
door Lairnaedon
holy crap ik herken mijn eigen post neit eens meer, al bijna een jaar oud!!

mij maakt het allemaal geen flikker uit wat je doet met je character. Gebruik het of niet, verbied eht of niet, boeit niet, zoalng iedereen maar plezier heeft. Ik ben niet zo kritisch meer, zoals sommigen :)

Ik snap ook best wel dat je een assassin kan maken met zuiver rogue levels en een naar evil neigende alignment. Maar joh, lekker boeie als iemand geintrigeerd is door een hoofdstuk in een commerciele bijsluiter.

Het blijft een hobby, geen levensstijl (althans, for most people).