Pagina 1 van 1

Helemaal zelf gemaakt.

Geplaatst: dinsdag 1 mei 2007, 13:29
door Lord Xcapobl
Kun je dat van een ooit gespeeld/getest rollenspel zeggen?
Heb je wel eens geprobeerd om een allegaartje van de beste regels uit andere systemen te nemen, of iets geheel origineels te verzinnen?
Liep het? Of liep het niet? Wat waren de grootste valkuilen? Heb je er nog iets anders aan toe te voegen, in de zin van goede raden en zo? Lijkt het je uberaupt wat, of ben je wel tevreden met (van huisregels doorregen) huidige systemen?

Je eigen rollenspel systeem. Helemaal zelf gemaakt.

Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2007, 3:03
door Karma
yep klinkt tof!
gewoon iets simpels met alleen d6, dat lijkt me wel wat. Iets dat puur de aandacht bij de roleplay legt.

Het is wel een droom, maar een al gemaakt en bedacht spel zijn meestal uitgebalanceerder en werkt beter dan een eigen gemaakt.
Bovendien is originaliteit meestal wel moeilijk (maar niet onmogelijk uiteraard). Een eigen systeem klinkt ook wel tof, maar is misschien niet hetzelfde als het wiel opnieuw uitvinden?

Ik vind de gratis rollenspellen wel erg leuk bedacht (ergens hier op dit forum heb ik weleens een draad gemaakt, gebruik de zoek functie als je geinterreseerd bent)

Overigens heb ik pas de regels van World of Darkness doorgelezen, tot nu toe is dit het beste systeem (naar mijn mening) om te roleplayen. Namelijk het is totaal gericht op het rollenspel en heeft geen wargame achtergrond. Echter het thema moet je wel aanstaan, dat is een duistere wereld die erg op de onze lijkt. Denk Stephen King, X-files, twilight zone, stijlvolle horror, werewolf en vampier films, hedendaagse monsters. Het magie systeem is ook geweldig uitgedacht, je kunt gewoon je eigen magie hierin maken.

Geplaatst: donderdag 23 augustus 2007, 18:54
door Karma
het lijkt me wel een idee, om in een rpg gebruik te maken van de persoonlijkstype het Anneagram
hier een voorbeeldje http://home.wanadoo.nl/a.heer/Enneagramtypen.htm
(sorry voor de pop-up er zal eigenlijk best wel een betere site zijn)

De eigenschappen gewoon in 1 van deze negen types gooien en er nog wat lichamelijke eigenschappen bij (kracht / behendigheid / uithouding). Plus een beroep / vaardigheden en je bent klaar om te spelen.

Er is ook een psychologische type verdeling van vierkwadranten, analytisch, leider, expressief, empatisch.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om eens een simpele roleplayversie te maken, met als doel de rolEplay te stimuleren.

Geplaatst: zondag 9 december 2007, 19:06
door BBQLord
Naast (het superieure) WoD systeem heb je een nog RP-intensiever 'systeem'. Het systeem van Amber. Het kent maar 4 variabelen (Psyche, Strength, Endurance, Warfare). Alles daar draait om roleplay (aangezien je niet KAN powergamen met slechts 4 stats).

Geplaatst: donderdag 13 december 2007, 20:21
door Thekkur
Klinkt interessant BBQ lord! Leg eens uit?