4th,..? Speelt er iemand 4th?

Dit is de plaats voor discussie over en het aanbidden en afkraken van regelsystemen.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

De 3rd edition DMG heb ik ook altijd als vrij nuteloos gevonden. Zelden dat ik die heb gebruikt. Vol met tabelletjes om random encounters voor die FUN FUN FUN dungeons, die ze toen al aan het ontwikkelen waren natuurlijk.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Inmiddels mijn eerste sessie gehad! Indepth ga ik er iets meer op in in het spelverslag topic, maar even speltechinisch wat opmerkingen een kanttekeningen:

* Caligari merkt het inderdaad al goed op: D&D 4th is veel combat en heeft hierdoor iets weg van de oude skirmisch battles van vroeger.. Ik houd van miniatuur gevechten en denk dat als je het als spelers en DM een beetje aankleedt en gladstrijkt dat het best leuk kan zijn.. maar ze duren wel lang! Gevechten van een klein uurtje waren geen uitzondering.. Nu was dat in het begin ook vanwege de onwennigheid van bepaalde powers/gevechtsregels.. Ik denk dat ik de gevechten volgende keer (nu iedereen de regels wat beter snapt) ietsje vlotter ga proberen te maken.. Hoe, dat weet ik nog niet.. :D

* Verder ben ik best tevreden.. Gevecht biedt veel leuke en dynamische opties en is als je het eenmaal snapt best makkelijk en rechtlijnig.. Wat me wel opviel was dat karakters best vaak down gingen om later weer op te staan.. HP's in 4th zijn ook een abstract begrip (dit principe heb ik altijd al gehanteerd) en door 'healing' kunnen karakters nieuwe energie en motivatie vinden om door te vechten..

* Wel leuk: Meer dan ooit moeten karakters samenwerken om te overleven in gevecht.. We hadden 2 strikers (damage doeners) en 2 leaders (healers) en je merkte duidelijk dat dit voor een disbalans zorgde.. een goedlopende party moet eigenlijk van elk type 1 karakter hebben..

Later meer..

Mike
Plaats reactie