Axis&Allies (1942 edition), 2 januari 2010

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Axis&Allies (1942 edition), 2 januari 2010

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

We hadden besloten om op de tweede dag van het nieuwe jaar maar eens de nieuwste versie van Axis&Allies uit te proberen, met Lairnaedon (Rusland), Fandath (Duitsland), Vincere (UK), Arumin (Japan) en Eduard (USA).
Deze "1942 edition" is qua spelregels op enkele punten belangrijk veranderd ten opzichte van het eerder gespeelde "Revised". Die veranderingen zijn waarschijnlijk gunstig voor de Axis.

In de pot van vandaag behaalde de Axis een vrij soepele overwinning. De UK en de USA hadden gekozen voor een aanpak met twee fabrieken in Azië, en dat is waarschijnlijk geen goed idee. De Britse fabriek in India was niet te houden tegen Japan, en door de verspreiding van krachten over twee fronten kregen de Allies ook in Europa weinig van de grond. Toen Rusland begon in te zakken, hesen de geallieerden de witte vlag.

Afbeelding

Ik denk dat de spelregels van deze A&A-versie wel beter zijn, maar de uitvoering is matig. Met name het ontbreken van IPC's is een misser, en ook de marshalling cards (die Vincere uit Revised had meegenomen) zitten er niet in (maar zijn wel erg handig). En het bord is misschien wel mooier dan dat van Revised, maar ook mider duidelijk.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Een vlugge pot, en een vlugge review. Helaas geen succes voor mij, maar wel een gezellige middag gehad. Dank aan de gastheer en de medespelers. Binnenkort weer eens wat anders doen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie