Kaartspel voor met z'n tweeën.

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Kaartspel voor met z'n tweeën.

Bericht door Cleverbot »

Hoi allemaal,

Wie kan er een goed kaartspel wat goed speelbaar en leuk is en dat ok blijft na vele keren spelen wat vanaf 2 personen te doen is.

De rede is dat m'n vriendin en ik zo nu en dan ook wel eens iets anders willen doen dan tv kijken en gamen op de xbox of pc en op zoek zijn naar wat leuke spelen voor met z'n tweeën.

Dit omdat alle bord en kaart spelen die we nu hebben of voor 3 of meer personen zijn en het enige kaart spel wat wel met 2 kan niet echt leuk is en dat pas word met meerdere spelers (munchkin).

Dus mijn vraag is, zijn er aanraders?

Battle card games, strategies, we staan open voor alles, als het maar echt leuk is en blijft.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Thunderstones werkt best aardig met zijn 2en. Minder last van spullen die uitverkocht raken enzo
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik vind dominion leuk om te doen, speel dat af en toe met DrCaligari. Normaal ben ik niet zo'n fan van cardgames maar omdat alles in een doos zit lijkt het in elk geval een stuk minder commercieel dan magic. Als je er op uitgekeken raakt zijn er ook uitbreidingen te krijgen.

Zelf heb ik 'crunch' een leuk spelletje van de makers van War on Terror. Je speelt een bankier die zichzelf moet zien te verrijken met bonussen. Het is ook toegestaan om kaartjes stiekem achterover te proberen te drukken.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik heb gehoord dat leuk zijn:
- lost cities
- agricola 2 p
- netrunner

Zelf heb ik Carcassonne en dat is ook leuk met zijn 2-en.
Machiavelli

Je kunt ook boardgamegeek of bordspelmania of spellengek etc etc proberen. Voor spelidee en speluitleg en beoordeling.

War of the ring is ook een toffe war game, maar duurt langer.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik speel af en toe 's avonds spelletjes met mijn vriendin. Ze was geen bordspelfanaat maar we hebben er een paar gevonden die we erg leuk vinden om met twee te spelen:

Kaartspel:
- Lost Cities (ook op iOS te proberen).
- Ticket to Ride kaartspel.
- CIA vs. KGB.

Andere spellen:
- Carcassonne (ook iOS).
- Carcassonne Stille Zuidzee.
- Ticket to Ride Nordic Countries.
- Agricola: alle dieren groot en klein.

Allen makkelijk te leren en snel (max. 1u) te spelen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

He bedankt allemaal voor de ideeën en suggesties.

Ik heb de spelen even op BGG bekeken. Op dit moment gaat onze interesse het meest uit naar Lost Cities en Agricola.

Eens even kijken waar we die het goedkoopst kunnen vinden. :)
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Machiavelli vondt ik zelf eigenlijk alleen leuk met 4+ spelers.
Netrunner is voor twee spelers, heel gaaf, met veel bluf en spanning, maar is wel beetje pittig om te leren.
Dominion is zeker ook goed, vooral met wat leuke uitbreidingen. (er zijn twee basisset, de gewone beginners set en de iets uitgebreidere en leukere intrigue.)
Ik heb zelf Thunderstone staan maar heb het bijna nooit gespeeld omdat ik er niet zoveel aan vondt.
En als je echt hardcore bent ga je gewoon magic spelen. :)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Ja maar zoals ik zei is het voor mijn en m'n vriendin.

Netrunner gaat ze zeker weten niets aan vinden, en een hardcore gamer is ze al helemaal niet, vandaar de boven genoemde spelen die onze voorkeur hebben. :)
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Re: Kaartspel voor met z'n tweeën.

Bericht door michiel »

Cleverbot schreef:Dus mijn vraag is, zijn er aanraders?

Battle card games, strategies, we staan open voor alles, als het maar echt leuk is en blijft.
:lol:


Maar goed, je hebt wel een paar leuke keuzes. Heb ik van horen zeggen tenminste.
Normale agricola kan ook met 2, maar leuker is om de variant "all creatures big and small" (heb ik weer van horen zeggen ;) )
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Die variant specifiek is leuker dan de anderen?
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Voor met zijn tweeen is die variant leuker.

Gewoon Agricola bordspel, is het leukste met 3, 4, of 5. Maar kan ook met 2 of 1.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

schaken en dammen doe je ook met z'n tweeën ;)

Als kaartspel ken ik Middle Earth - The Wizards (en alle uitbreidingen) aanraden, nadeel vind/vond ik van die CCG dat het zelden compleet is te krijgen, maar indien intresse ken je op de website van The Isle Of The Death That Live kijken voor details ;-)
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Ja, beetje jammer dat ze geen uitbreidingen hebben uitgebracht op schaken en dammen. Na een paar jaar was ik er wel op uitgekeken. :P
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Haha zo zou dat tegenwoordig gaan ja. Of je kunt beginnen met een starterset met vier pionnen en een toren en later uitbreiden.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Ja maar dan wel in random boosterpacks he.

Shit weer een zwarte toren, nou heb ik er 5. Wil er iemand een zwarte toren ruilen voor een witte loper? Die mis ik nog steeds.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Verschrikkelijk die verzamelgames. Vooral als je er verslaafd aan raakt.
Toch vond en vind ik magic ook nog steeds erg tof.

Ik zag pas een leuke reviewer. 'Rahdo'
Hij speelt spellen met vooral 2 personen. Voor zijn vrouw en zichzelf. Hij doet dit erg tof, vanuit het persectief van een echte speler. Lijkt me wat voor jullie, want hij laat je het spel voelen, en kiest spellen zonder oorlogsthema, maar gezellig samen spelen.
http://www.youtube.com/user/rahdo?feature=watch
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

He cool, bedankt voor de link. :)
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Plaats reactie