Mega-Civ in Bleiswijk, 19 januari 2019

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Mega-Civ in Bleiswijk, 19 januari 2019

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Deze keer werd er gespeeld bij Speel! in Bleiswijk met een groep mensen van wie ik de 'harde kern' wel kende van eerdere Mega-Civilizations. We waren maar met 8, maar toch waren we de hele dag lekker bezig, af en toe nieuwsgierig bekeken door bezoekers van de winkel, soms met wat uitleg van onze kant.

Met dit aantal spelers en de westelijke kaart leek het spelbeeld wel een traditionele Advanced Civilization. Zelf speelde ik met Hellas mijn gebruikelijke rustige spelletje en bouwde kalm aan kortingen om die later te verzilveren. De handel liep vrij goed deze keer - zo verzamelde ik tot twee keer toe al het fruit. Maar toch liep ik steeds wat achter op koploper Hatti, die de laatste ronde inging met 9 steden en 4 punten voorsprong op kaarten.

Groot was dan ook mijn verbazing toen bij het tellen van de punten bleek dat ik met één punt verschil gewonnen had. Zoveel rampen hadden Hatti getroffen in de laatste ronde dat er nog maar 4 steden over bleven, tegen 8 voor Hellas. Toch was dat nog niet voldoende geweest: de tiebreak had nog steeds in Hatti's voordeel beslist.... als niet de Romeinen nog een stad van hen hadden overgenomen met 'Politics'.

Maar toch: voor het eerst heb ik een Mega-Civ gewonnen!


Ik kan iedereen trouwens van harte aanraden om eens te gaan kijken bij Speel! in Bleiswijk. Ze zitten in het Servicepunt Bleiswijk van de Gemeente Lansingerland en hebben daar een prachtige ruimte met een enorm aanbod, van kinderspellen tot het zware en serieuze werk. Er zijn tafels om te spelen en er is zelfs een bar!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Van harte gefeliciteerd! We wisten al heel lang dat jij de meest beschaafde man van het forum bent.

Leuke winkeltip ook, ben benieuwd! Jammer dat de kinderen niet zo veel geduld hebben ;)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie