favo bordspel

The name says it all!

Moderator: Vincere

Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Liever eerste paasdag dan tweede paasdag wat mij betreft. De laatste keer dat ik het speelde begonnen we rond 12 uur 's middags en waren rond 4 uur 's nachts klaar - wel met vrij veel mensen (6 of 7 geloof ik) en met eten tussendoor. Maximum aantal deelnemers is 8 in mijn versie van 't spel.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Volgens mij kan ik eerste paasdag ook wel, geeft me wat meer tijd op maandag om m'n toets voor te bereiden die volgt... :)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ik RPG wel vaak op zondag avond, maar kan wel een uitzondering maken, bovendien zit er denk ik wel wat mensen die misschien ook wel mee willen doen in mijn groep,
Hoeveel mensen hebben we nu bij elkaar?
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Al aardig wat! Want Hubert en Eduard hebben denk ik ook wel zin, ik zal ze eens mailen.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dat is mooi, mijn broer wil wellicht ook meedoen met zijn vriednin, maar ik wacht even met vragen en kijk of er nog plaats is...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik heb intussen bedacht dat 9 spelers ook net nog wel zou kunnen, want er zijn 9 sets counters en ook 9 landen. Alleen moet ik dan even wat knutselen voor als de 'barbarian hordes' verschijnen.

Iedereen realiseert zich hopelijk wel dat het lang duurt? En meestal nog langer naarmate er meer spelers zijn.........
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dan tel ik er 8, (als mijn broer en zijn vrouw meedoen)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Hubert en Eduard hebben mij gemaild en ze willen graag meedoen. Dus we hebben nu: Karma, zijn broer, diens vrouw, Vincere, DrCaligari, WFR, Hubert, Eduard = inderdaad 8.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

mijn broer en zijn vrouw kunnen niet met paasen
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

maar we kunnen wel met 7-en dan
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Kan allemaal, de spelregels zijn heel flexibel.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
XL-HeavyD
Horige
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 6 augustus 2006, 12:12

Bericht door XL-HeavyD »

Hai.,

Dit doet mijn hart goed om te zien dat er nog mensen zijn die bordgames prachtig vinden ..... dacht eigenlijk dat ze uitgestorven waren :D
Sind de komst van de computer enzo .......
Ben zelf totaal verslaafd aan Axis and Allies en (jullie zullen wel lachen en zegguh dat dit eigenlijk geen echt bordgame is) een verwent verzamelaar van Monopoly spellen heb er nu al zo'n 6 verschillende versies bij elkaar.
Heb vroeger veel bordgames gedaan bij Ducosim elke eerste zaterdag van de maand in Spangen zijn er hier misschien ook peoples die daar wel eens zijn geweest ??
Trouwens even over Civilization (het computer spel) het is niet saai en Sid meier (degene dit deel I heeft gemaakt) is echt super en mag van mij tot heilige worden verklaard nadat hij is overleden 8)
Groetjes.,
Alex
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Axis en Allies geen bordspel? :) inmiddels ben ik daar iig van op teruggekomen! vanmiddag spelen we de revanche van een eerder game...
Wat betreft sid meier: dan kun je DrCaligari een handje geven. die speelt het nog steeds!
zelf was ik altijd meer gecharmeerd van Transport Tycoon (al dan niet de Deluxe versie) als classic computer game

welkom op het forum! vergeet niet in de 'welkome wagen' een berichtje te posten :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

XL-HeavyD schreef:Heb vroeger veel bordgames gedaan bij Ducosim elke eerste zaterdag van de maand in Spangen zijn er hier misschien ook peoples die daar wel eens zijn geweest ??
Ja! Sigarot! Dan ben je echt een veteraan.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Een rpg-sessie kan ook een dag duren. Sterker nog, toen ik begon speelden we gewoon hele dagen ipv. elke week een avond.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Juist wat dacht je van een weekend rpg-en?
Hoe dan ook ik blijf het beiden leuke spellen vinden, civilisation en A&A, mitrs de vaart er een beetje in gehouden blijft. Dus gisteren heb ik ook genoten.
Gebruikersavatar
XL-HeavyD
Horige
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 6 augustus 2006, 12:12

Bericht door XL-HeavyD »

Tja dat waren nog eens tijden ..... een heel weekend AD&Dén.

In zulke weekeinden kon je karakter wel eens paar lvl's stijgen of je had gewoon aan het einde geen karakter meer over omdat je 1 of meerderen lichaamsdelen kwijt was geraakt. :D :twisted: tijdens een gevecht tegen monsters of onder elkaar (hihihihihihi).

Zucht ......
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

DrCaligari schreef:ik speel het niet nog steeds, maar de pc versie verslaat het bordspel wel op alle fronten. Ik zou het nog liever hotseat op de pc spelen als het bordspel. Sinds ik niet meer helemaal loos ben been ik ook tegen alle spelen die langer kunnen duren als een rpg sessie.
Kwestie van smaak denk ik. Ik ben zelf helemaal niet zo weg van pc-spelen, speel ze eigenlijk nooit. Qua speelduur...ja, Civi is berucht, dat had ik dan ook gezegd. Kortere bordpelen die toch aardig zijn zijn er genoeg, maar ik heb lang doorgaan nooit een probleem gevonden.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie