War on Terror!

The name says it all!

Moderator: Vincere

Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Hm, kleinigheidje gevonden in de regels (n.a.v. een post op een WoT-forum): "If the Axis points to a non-playing colour, no one is evil" (staat in de card appendix).
Dat hebben we niet helemaal goed gedaan: we hebben degene die op dat moment evil was, evil laten blijven. Volgende keer even aan denken.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Even dit draadje weer een schop geven, want

Zijn er nog mensen die voor 8 september geïnteresseerd zijn in een pot War on Terror of Axis en Allies?

Ik vertrek 8 sept. naar Helsinki voor m'n studie en heb tot die tijd weinig te doen, dus ik heb erg veel zin om nog eens een gezellig avondje te spelen. Ik heb verder weinig vaste verplichtingen, dus ik kan het merendeel van de dagen wel.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ja, ik natuurlijk. Of (gewoon blijven proberen): Britannia of Shogun.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Vind ik ook prima hoor. Ik vermoed dat Patrick ook wel mee wil doen, als het uitkomt met z'n werk.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Tijn, heb jij nog interesse?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik ben maar even een nieuw topic begonnen in "PARTY GEZOCHT": http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=852
Dat trekt misschien meer aandacht.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

De Derde Oorlog tegen de Terreur, met dezelfde deelnemers als de Tweede, had een heel ander verloop dan de vorige edities. In het begin dachten we dat het een vlot potje zou kunnen worden, maar uiteindelijk hebben we het spel niet afgekregen en zijn er mee opgehouden zonder een duidelijke winnaar aan te kunnen wijzen. Alleen zag er dat op zeker moment wel anders uit.

Het begon vrij conventioneel. Gastheer "Fidel" Killerbee deed waar de echte Fidel slechts van kan dromen: hij bezette Noord-Amerika. "Osama Bin" Lairnaedon bevond zich, ook enigszins toepasselijk, in the Middle of Nowhere. Maar "George W" Vincere hebben we dit keer niet gezien in de VS – hij was uitgeweken naar Australië en het oosten van Azië. "Kim Jong" Thekkur was vergeefs op zoek naar olie in Zuid-Amerika, terwijl Fandath "Amin" vanuit Afrika naar Europa oprukte. De Balaclava of Evil wisselde regelmatig van bezitter – Vincere mocht 'm deze keer het langste op, en liep zelfs het balkon op om de buurvrouw schrik aan te jagen. Gelukkig waren er geen scherpschutters van de politie in de buurt.

Al snel werd duidelijk, dat het rijk van Lairnaedon niet echt tot bloei kwam. Een plaats die op het bord wordt aangeduid met "Nowhere" en in het echt bedekt is onder kilometers ijs is misschien ook niet de beste uitgangspositie. Bovendien kwamen Thekkur (gedreven door gebrek aan inkomsten) en Vincere (gedreven door platte hebzucht) ook nog zijn kant uit. Na enkele ronden hadden was Lairnaedon dan ook de eerste echte terrorist.
Met Fandath ging het intussen heel aardig. Na Afrika werd ook Europa bezet, en het scheelde op zeker moment slechts een worp van de dobbelsteen of het spel had snel afgelopen kunnen zijn. Maar toen dat niet gebeurde, maakten enkele atoombommen een einde aan die plannen.
Daarna stond Killerbee er korte tijd het beste voor, met heel Noord-Amerika en enkele steden in zijn bezit. Maar ook dat duurde slechts totdat de bom viel. En die viel zo hard, dat we er spoedig daarna een tweede terrorist bij hadden, hoewel hij zich mogelijk nog wel had kunnen herstellen.

Omdat de Empires elkaar het leven zuur probeerden te maken, waren er al heel wat terroristen verschenen. Verschillende regeringsleiders financierden afwisselend Terrorist Vanguards die ze dan ntuurlijk in elkaars landen achterlieten. Maar erg veel stelde het al met al niet voor, tot er iets gebeurde dat het spelverloop dramatisch veranderde.
Fandath's ooit zo trotse rijk was gereduceerd tot een deels radioactief Europa en wat losse dorpen en plaatsen in het westen van Azië. Afrika was hij zelfs helemaal kwijtgeraakt. Een duivels plan vormde zich in het verdorven brein van de wrede dictator........
Eerst zette Fandath maar weer eens tien extra Terrorist Vanguards neer. Dat was tot daar aan toe, hij was de eerste niet. Maar de volgende ronde speelde hij een kaart uit die hij al sinds het begin van het spel in bezit had: de gevreesde Insurgency Emergency. De al rijkelijk op het bord aanwezige terroristen-eenheden gingen allemaal een niveau omhoog – ineens zag alles zwart. Luid gejuich in het terroristenkamp, zeker toen Fandath zich bij hen aansloot en ook nog een enorm geldbedrag inbracht. Een zwarte overwinning lag voor het grijpen......dachten we.

De terroristen hadden Zuid-Amerika, Afrika en Europa bevrijd, en Noord-Amerika bijna. Maar twee dorpjes van Thekkur hielden dapper stand, en toen de twee resterende empires zo eendrachtig gingen samenwerken dat het wel leek of ze samengevoegd waren, wisten ze hun schamele bezittingen langzaam maar zeker weer uit te breiden. De enorme overmacht die de terroristen ogenschijnlijk hadden bleek niet voldoende, vooral omdat ze voor hun acties nu eenmaal afhankelijk zijn van kaarten. Na enkele ronden werd duidelijk dat de terroristen geen overwinning konden forceren, en veel terrein zouden moeten prijsgeven als hun geld uiteindelijk toch op zou raken. De empires hadden het financieel moeilijk, maar hielden stand.

Toen we er mee ophielden was het duidelijk dat het in ieder geval nog lang zou gaan duren, en niet duidelijk wie er uiteindelijk zou gaan winnen. Dat de terroristen ooit voldoende gebied zouden weten te bevrijden, was inmiddels vrijwel uitgesloten. Maar de twee resterende empires waren ook allebei ver verwijderd van het benodigde aantal punten, al stond Vincere er beter voor dan Thekkur.

Het leven van een terrorist is op zich niet zo aantrekkelijk. Je kunt weinig anders doen dan afwachten tot het hoofdkwartier besluit dat je weer eens iemand mag opblazen, desnoods jezelf (wat aardig met de werkelijkheid overeen lijkt te komen). In het spel moet het toch als een noodmaatregel gezien worden – voor Lairnaedon zat er inderdaad niets anders op, maar Killerbee en zeker Fandath hadden ook als empire verder gekund. Wel is het zo, dat de Fandath-coup bijna gelukt was, dus zoiets is soms wel te proberen. Maar uit dit spel is toch wel duidelijk geworden dat het erg lastig is om te winnen als terrorist.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Het leven van een terrorist is op zich niet zo aantrekkelijk. Je kunt weinig anders doen dan afwachten tot het hoofdkwartier besluit dat je weer eens iemand mag opblazen, desnoods jezelf
Hahaha, ja, daar lijkt het wel op! Briljant stuk :) Hoewel ik er nog aan wil toevoegen dat het wellicht interessanter wordt als de terroristen ook daadwerkelijk proberen om samen met een empire (de hoogste bieder) proberen samen een overwinning te bereiken in plaats van op zichzelf. He Lairnaedon! :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Afbeelding

Do not underestimate the power of the dark side. :twisted:
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Master the Force you must, or win the game you will not!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

We kunnen nu duo war on terror spelen, want ik kon hem niet laten liggen bij een spellenwinkel in utrecht. :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

EVIL indeed! Ik wist niet dat je een KKK Grand Dragon was Thekkur? Maar ja,.. Whiskey, scouting en houthakkershemden hmm,... ;)

Confederate Flag:

That flag was a blue Cross on a red field, with 15 white stars on the cross, representing the slave states,

Opponents of the Confederate flag see it as an overt symbol of racism, both for the history of racial slavery in the United States, and the establishment of Jim Crow laws by Southern states following the end of Reconstruction in late 1870s, enforcing racial segregation within state borders for nearly a century until the Civil Rights Movement.

Many groups use the Southern Cross as one of the symbols associated with their organizations, including racist, separatist, and the Ku Klux Klan.

Maar goed ik heb Anarchistische, Satanistische symbolen her en der en die hebben ook allerlei betekenissen voor anderen. Daarnaast ik vind de !muziek! (niet de message) van Romper Stomper en een Skrewdriver nummer erg goed. Maar ik zing meestal maar niet te luidkeels mee,.. "Smack them if they're yellow, Smack them if they're black
, Smack them so they F**k off and don't come back",.... nee ik denk niet dat mijn huisgenoten dat leuk zouden vinden..
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef:We kunnen nu duo war on terror spelen, want ik kon hem niet laten liggen bij een spellenwinkel in utrecht. :D
Mooi zo, enerzijds....... maar aan de andere kant verlies ik zo wel wat exclusiviteit (ik had 'm in Engeland besteld).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

@v1nce: wat betreft die confederate flag: ben me bewust van die dubieuze achtergrond, maar toch denk ik dat hij niet zonder meer een rascistisch ideaal vertegenwoordigd zoals bijvoorbeeld een swastika (in het westen). Voor mij staat hij voor southern rock (Lynnrd Skynnrd, alabama thunderpussy, the band, the grease band etc) familie in south carolina, rebellie.

@paul: nu kunnen we duo-WOT-en. :) Met de onstuitbare opmars van het terrorisme (lees: meer mensen die het spel willen spelen) was een extra spel geen overbodige luxe :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

South Carolina..... tja, daar noem je ook een oord. Die vlag hing daar nog niet zo heel lang geleden op het capitool van de staat.

Nou ja, we dwalen wat af..... misschien een apart topic van maken.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie