Mega-Civilization

The name says it all!

Moderator: Vincere

Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dank je, mail komt er aan.

Overigens: als er nog iemand anders mee wil doen, is die natuurlijk ook van harte welkom.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Wel, heel erg mega is het niet geworden: we waren met z'n vijven:

Afbeelding

Maar we hebben ons verder best vermaakt. Van de mensen die ik eerder via het Civilization-gebeuren had leren kennen waren er Mirjam (op de voorgrond - de winnaar), Bob (rechts - 4e) en Flo (midden - 5e). Vincent (links - 3e) en Paul (niet op de foto - 2e) hielden de eer van het RRPG hoog.

We speelden overigens niet volgens de originele Civilization-regels, maar gebruikten de regels van het Civilization Expansion Project: http://www.civproject.net/
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

:?: :!:

Ehm,..... ehrm,....waaaaaa? Bleep. Does not compute,...eh?

Will je zeggen dat er zowaar,... EEN VROUW,... aanwezig was? Mij mega civ nog wel?!!! What.is.this.nerd.world.coming.to?!!
Zeg heb je geen beter fotos van haar?!

:wink: :P

Nee maar ik maak natuurlijk louter een grap! Nu even serieus: wel leuk/goed dat er ook een vrouwmens was.

Als het goed is komt aanstaande Woensdag komt Saskia met ons (lijkepikkers) 'serieus rpg en' zou leuk zijn als dat door gaat. Hoop maar dat we niet tegenvallen als gamers, ze is behoorlijk ervaren. :)

Oh en ik heb nog twee vragen als dat mag:

1. Wat staat er op dat schilderij op die ezel?
2. Is dat jou huis Fandath? Zo ja zijn die Lundia kasten van jou en bevallen ze? Ga morgen wl. wat 2de handse kopen in R'dam vandaar.

Excuus voor giga off topic. Maar ik dacht: Beter een beetje geleuter dan enkel gelurk.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Op die schildersezel stond een magneetbord met daarop een census (bevolkingsaantal) en timechart (steentijd, ijzertijd etc.) waarop de voortgang van je bevolking werd bijgehouden, zodat het voor iedereen allemaal goed te zien was.

Was erg gezellig gisteren, maar deze mensen waren ook echt wel héél erg serieus bezig met het spel. Ik beschouw mezelf wel als een nerd qua interesses enzo, maar dit was nog een stapje meer. ;) Wel erg leuk gehad, het was eigenlijk weer zo goed als de eerste keer voor mij en toch heb ik me goed staande weten te houden met een redelijke derde plaats aan het einde. Het begin was goed, maar ik merkte wel dat ik in de loop van het spel het begon af te leggen tegen de veteranen. Als we echt door waren gegaan, was ik waarschijnlijk wel laatste geworden aan het einde...


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hmm, interresant/goed dat er ook Serieuze! bordspelers zijn, mag ik wel al ben ik zelf nooit super into bordspellen geweest toch wel tof dat mensen er echt een beetje voor gaan.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik neem trouwens aan dat die gekartelde rand van het bord ervoor is om nog een extra stuk op aan te sluiten?

Zo'n schildersezel doet me denken aan de tijd dat we combat bijhielden met gekleurde punaises :D

@v1nce: speel nou eens mee met war on terror! Daarna zul je jezelf ook een bordspelliefhebber kunnen noemen :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

@v1nce: Jazeker, en bij eerdere Civilizations waren er zelfs meerdere vrouwen. En Mirjam is er ook nog eens erg goed in, duidelijk beter dan ik in ieder geval.
Lundia-kasten: zijn best geschikt en erg flexibel. Je kunt de kast later veranderen door andere onderdelen te gebruiken. Maar nieuw is het spul erg duur. Ik geloof dat er wel ergens een handelaar in tweedehands Lundia-spul zit trouwens.

@Vincere: Ik denk dat je je best op de derde plaats had kunnen handhaven. Bob en vooral Flo stonden er niet goed voor, en je had weer aardig wat steden op het bord. Met mijzelf ging het in het begin trouwens erg beroerd, ik maakte pas een comeback toen ik na jou en Flo mocht spelen.

@Thekkur: Inderdaad. Er kan nog een stuk bij voor als we met meer mensen spelen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Thekkur, ik heb er echt even over nagedacht enne, ik denk niet dat ik snel zal komen bordgamen. Wel zeer bedankt voor herhaalde aanbod. Redenen: 'Tis toch beetje ver weg meestal. Heb toch echt niet zo veel met bordgames. Heb er aardig wat van geprobeerd en hoe leuk het 'Terrorprincipe' ook klinkt, blijft een bordgame. Daarnaast heb ik Tim ook paar keer uitgehoord over 'War on Terror' en als hij zegt dat ik niet super veel lol aan iets zal beleven wat hij kent dan heeft hij 95% van de keren gelijk. Als laatste, voor jou is natuurlijk de gezelligheidsfactor ook groot deel van de lol, jij kent (meer van) de reguliere bordgamers beter, ik ken enkel Fandath enigzins, jou aardig en Vincent een heel klein beetje.

Ik zou zeggen kom jij maar RPG en in Den Haag! Jij hebt wel minstens even veel met RPG als bordgames geloof ik en kent Tim en mij. Zowieso veel plezier wat je ook doet! En als er een Schaak, Poker of RPG groep gaat spelen hou ik mij aanbevolen, die dingen vind ik leuk omdat je altijd bezig/aan zet bent.

@ Fandath, dank voor info! Heb die (3) 2de hands kasten net gekocht/staan en ook die dealer gevonden. Mooi spul.

@ Allen excuses voor thread hi jacks, zal trachtten niet te vaak in jullie threads te posten tenzij jullie dat leuk vinden.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Geeft niet v1nce, gebeurt er nog eens wat.. ;)

Paul, ga jij woensdag nog naar Leiden met WoT?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dat zou best kunnen, ja. Meestal beginnen ze op de site van Phoenix een topic over spellen die op een bepaalde avond gespeeld zouden kunnen worden - ik wacht dat even af.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Vincere schreef:Paul, ga jij woensdag nog naar Leiden met WoT?
Inmiddels: ja. Zie http://www.spelgroepphoenix.nl/index.php?story_id=1066.
Het is ook vrij makkelijk voor mij, want ik werk in Leiden.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Goed, ik voel me al beter dan in het weekend, maar ik kijk het toch nog even aan. Als ik me morgen goed genoeg voel kom ik misschien ook wel langs, hebben we in ieder geval twee spelers. ;)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

De Mega-Civilization zit er toch weer aan te komen, op zondag 25 januari, om 10.00 uur bij Spelgroep Phoenix in Leiden.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Hmm, ik zit dan toch met tentamens, dus zal het moeten laten schieten.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hmm, ik ben dan jarig :) dus geen mega civ voor mij!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Inmiddels officieel aangekondigd:
http://www.spelgroepphoenix.nl/index.php?story_id=1076

Als er toch iemand mee wil doen, laat het dan even weten, dan post ik het wel op de Phoenix-site (heb daar toch een account).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie