Britannia en War on Terror, 12 januari 2008

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Britannia en War on Terror, 12 januari 2008

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

We hebben weer een geslaagde bordspel-dag achter de rug, met Vincere, Eduard, Harmen en ik.

Britannia hebben we deze keer helemaal uitgespeeld. Het spel begon tamelijk standaard, met de Romeinen die door Fandath helemaal naar het noorden werden geleid. Maar de dobbelstenen wilden bepaald niet meewerken, zodat de resultaten toch wat tegenvielen – vooral de Picten (Eduard) en de Welsh (Vincere) boden meer verzet dan verwacht was.
De tweede fase van het spel verliep nogal a-typisch, waarschijnlijk omdat Harmen met de Saksen en de Ieren te vreedzaam was. Dat is op zich natuurlijk een mooie eigenschap, maar in het "normale" spelverloop is dit wel de periode waarin de Saksen het zuiden van Engeland moeten veroveren, en daar kwam nu maar weinig van terecht. Vooral de Welsh profiteerden van dit machtsvacuüm, en ook de op zich vrij betekenisloze Romano-British richtten heel wat schade aan in de Saksische gelederen. De Angelen (Eduard) vestigden zich wel, maar het liep daar ook niet zo lekker.
Daarna namen, zoals gebruikelijk, de Denen (Vincere) de macht over, maar ze hadden het in dit spel erg makkelijk tegen de al zo verzwakte Saksen. Uiteindelijk wisten de Romano-British zelfs de laatste Saks te elimineren. In het noorden waren de Schotten (Fandath) intussen vrij sterk geworden, maar ook de Picten bleven regelmatig scoren. De Norsemen (Harmen) wisten in deze fase wel de Caledoniërs (Vincere) uit te roeien.
Tegen het einde was de invasie van de Norwegians (Fandath) niet erg succesvol, vooral door sterk Deens verzet. De Schotten moordden uit pure verveling nog wel de Briganten en de Angelen uit. In het zuiden kregen de Normandiërs (Eduard) wel stevig voet aan land, en ze scoorden nog aardig wat punten.
Al met al werd het spel met ruime voorsprong gewonnen door Vincere, gevolgd door Fandath, Eduard en Harmen. Hieronder is Eduard kort voor het einde bezig met de Normandische invasie:
Afbeelding


Omdat we vrij vroeg begonnen waren, was er nog wel tijd voor een spelletje War on Terror. Ook dat spel verliep a-typisch – tenminste, voor zover je dat kunt zeggen, want ik krijg een beetje de indruk dat het echt iedere keer heel anders kan gaan. Wat deze keer vooral een rol speelde, was dat er al heel snel goed scorende oliegebieden ontdekt werden, waar ook nog vlot steden gebouwd werden. Zo wist Harmen zelfs een keer een miljard ineens te incasseren, maar ook Eduard en Fandath hadden aardig wat cash. Al vrij snel haalde Fandath de benodigde tien punten, bijna zonder het in de gaten te hebben: al die steden lagen gewoon op plaatsen waar veel olie zat.
We zijn daarna nog wel even doorgegaan om wat terroristen en kaarten uit te spelen, en ja hoor: er mocht nog even aan de Axis of Evil gedraaid worden, met als resultaat:
Afbeelding
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Klink alsof er inderdaad een behoorlijk verschillend spelverloop in WoT zit! De eerste keer hebben we ook maar één keer de Balaklava of Evil gedragen, maar de tweede keer was hij vrijwel constant in het spel! Je kan nu toch ondertussen ook wel zeggen dat we op het forum een behoorlijke 'cel' aan het vormen zijn :)
Brittania wil ik ook nog wel een keer mee-spelen!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef:Klink alsof er inderdaad een behoorlijk verschillend spelverloop in WoT zit! De eerste keer hebben we ook maar één keer de Balaklava of Evil gedragen, maar de tweede keer was hij vrijwel constant in het spel!
Inderdaad. Ook de spelduur is blijkbaar erg variabel: de vorige keer (bij Patrick) zijn we er mee opgehouden omdat het nog erg lang zou gaan duren.
Thekkur schreef:Brittania wil ik ook nog wel een keer mee-spelen!
Moet kunnen - we prikken wel weer eens een dagje, maar niet meteen op heel korte termijn denk ik (drukdrukdruk en zo).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie