Corsairs den - Capelle a/d IJssel

Overzicht van verschillende spelgroepen in Rotterdam en omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Corsairs den - Capelle a/d IJssel

Bericht door Cleverbot »

Naam spelgroep: Corsairs den
GM: Duncan.

Info
Ik GM 1 keer in de 2 weken een groep op de vrijdag avond. We spelen op dit moment Dungeons & Dragons 5e. Voor meer informatie verwijs ik je graag naar onze campaign site Corsairden.nl

systemen:
Ik kan de volgende systemen Gmen; storyteller (WoD - Vampire, Mage, Changeling, Werewolf), Pathfinder, D&D 4e, D&D 5e, Gamma World 4e, Alternity, Star Wars Saga system, Shadowrun 3rd/4th/5th, Oog des Meesters 1-2-3, The Dark Eye 5th ed.

speellocatie:
Wij spelen in Capelle aan den IJssel.

speelt sinds:
Ik GM meer dan 25 jaar. De huidige groep is er nu zo'n 15 jaar waarvan 2 leden ook al zo'n 20 jaar mee gaan.

omschrijving speelgroep/speelstijl/overig:
De speel stijl is ontspannen maar wel bij het spel blijven. Wij houden van roleplaying en battle, dus ik probeer altijd om een mooie midden weg te houden daar in. Ik ben fanatiek in mijn campaigns en besteed een hoop tijd aan het voorbereiden van avonturen waar ik zo veel mogelijk variatie in stop en mijn fantasie (en dat is een hoop) lekker in kwijt kan. Het is een gezellige groep en iedereen is welkom om eens mee te komen spelen en het uit te proberen. Vrouwen en mannen zijn beide welkom natuurlijk. we hebben meerdere vrouwelijke spelers gehad en er op dit moment 1 actief in de groep.

Wil je meer informatie, vraag er naar! :)
Laatst gewijzigd door Cleverbot op woensdag 3 oktober 2018, 9:38, 14 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hey cleverbot! goed om te horen wat voor groepen er zoal in de regio rotterdam spelen, hierbij weer een toegevoegd!

Van Pathfinder had ik nog nooit gehoord... een spirituele opvolger van Dnd3.5? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dnd3.5 was niet echt een 'spiritueel syteem' :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Hoi, Pathfinder is door Paizo uitgebracht. Paizo zijn de makers van de dragon en dungeon magazines. Maar nadat ze zijn gebackstabbed door Wotc hebben zij zich afgesplitst en zijn hun eigen opvolger van DnD begonnen. Dit is het Pathfinder systeem. het lijkt veel op DnD 3.5 maar dan verbetert, terwijl het 4e systeem echt veel meer verschilt van 3.5

www.paizo.com kun je er alles over lezen en de Pathfinder boeken zijn in de zelfde winkels als de DnD boeken te koop.

Om helemaal uit te leggen hoe Pathfinder dan precies werkt is wat moeilijk, daar kan ik alleen maar van zeggen probeer het uit, of speel eens mee. :) Het bevalt ons erg goed, en mij een stuk meer dan DnD 4e.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Lijkt me idd wat overdreven om het helemaal hier uit te gaan leggen, maar met deze info weet ik al een stuk meer! Dank voor de uitnodiging trouwens! ZIt nu wat krap in m'n vrije avonden, maar wie weet in de nabije toekomst!

Btw, 'corsairs den' lijkt erop te wijzen dat jullie een pirate RPG spelen?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Ik heb vrij veel gelezen over Piazo/Pathfinder. Vind het idee supersympathiek, erg ok dat ze de OGL hanteren. Ik mis de Dungeon en Dragon magazines en Paizo is een van de tientallen bedrijven die door WOTC/TSR zijn genept dus hoop dat ze het goed blijven doen. Toch zie ik me zelf niet heel snel switchen. Pathfinder lijkt erg goed systeem maar !voor mijn smaak! even overpowered dan 3rd en daarnaast nog complexer in de zin van meer regels. Hoe ervaar jij dat cleverbot? Gebruik je gewoon een klein deel van de regels?

Sorry voor hijack maar ben oprecht nieuwsgierig, ken niemand die dat systeem speelt. Vandaar. :)
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Pathfinder

Bericht door Cleverbot »

Geeft niet hoor V1nce :)

Ik zelf vind het 4e DnD juist een stuk minder goed dan 3.5 Ze hebben naar mijn idee een hoop van de goede dingen achter gelaten van dat systeem.

Ik vind Pathfinder een stuk duidelijker en overzichtelijker dan 3.5 Ze hebben inderdaad regels toegevoegd zoals het CMB en CDB (Combat maneuver bonus en defense) maar die regels hebben het wel makkelijker en duidelijker gemaakt. Meer regels hoeft niet noodzakelijker wijs moeilijker te betekenen.

Overpowered is het ook niet, om de simpele rede dat ze de classes niet alleen met elkaar, maar ook met de monsters in balans hebben gebracht. Zo zijn de CR's (challenge ratings) van de monsters ook beter nu zodat ze niet op eens vreemd uit komen door veel zwakker of sterker te zijn dan de party (uit gaande van de standaard grote party) en dus kom je veel minder snel voor verrassingen te staan daarmee.

Mijn voornaamste redenen om Pathfinder te gaan spelen zijn dat ik DnD 3.5 een goed systeem vond wat wel wat verbeteringen kon gebruiken en die ook gemaakt zijn in Pathfinder. En ten tweede omdat ik DnD 4e echt geen stap voor uit vind en eigenlijk een beetje een afkeer voor Wotc heb gekregen door hun manier waarop ze echt met alles zo veel mogelijk geld er uit kloppen. Maar dat is dan mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Daar in tegen heb ik wel alle boeken van het Star Wars Saga edition systeem, en dat is ook van Wotc. Gelukkig hebben de makers van dit systeem en de boeken brilliant werk geleverd en vind ik het de hele reeks meer dan waard.
v1nce

Re: Pathfinder

Bericht door v1nce »

> Ik zelf vind het 4e DnD juist een stuk minder goed dan 3.5 Ze hebben naar mijn idee een hoop van de goede dingen achter gelaten van dat systeem.

Mee eens, hoor echt niets goeds over 4th. Ook superdure boeken en 2 PHBs vond ik echt ook een cheape truc om meer geld in laatje te brengen.
Maar ja ik ben ook een verstokte/crust 2nd speler. Het enige wat ik daar echt minder van vind is dat soms een hoge score beter is en soms een lage en je dus veel moet optellen of aftrekken. Vandaar dat we spelen met 2nd maar dan wel met 3rd wat betreft attacks rollen en AC berekenen. Gaat op zich goed. Het enige wat je doet is ouwe AC of THACO aftrekken van 20 en voila je hebt de nieuwe score.

Ik vind Pathfinder een stuk duidelijker en overzichtelijker dan 3.5

Ziet er iig erg mooi en verzorgd uit zoals ik gewend ben van Paizo van hun voormalige tijdschriften. :)

> Ze hebben inderdaad regels toegevoegd zoals het CMB en CDB (Combat maneuver bonus en defense) maar die regels hebben het wel makkelijker en duidelijker gemaakt. Meer regels hoeft niet noodzakelijker wijs moeilijker te betekenen.

Hmm zou het eens moeten proberen maar ik ben wel van een "less is more" type speler wat betreft regels, tot een bepaalde hoogte. Puur story driven is ook niet goed vind ik want dan ben je verhalen aan het vertellen/zittend a/h acteren en niet meer een spel aan het spelen.

> Overpowered is het ook niet, om de simpele rede dat ze de classes niet alleen met elkaar, maar ook met de monsters in balans hebben gebracht. Zo zijn de CR's (challenge ratings) van de monsters ook beter nu zodat ze niet op eens vreemd uit komen door veel zwakker of sterker te zijn dan de party (uit gaande van de standaard grote party) en dus kom je veel minder snel voor verrassingen te staan daarmee.

Ik denk dat wij andere definitie van overpowered hanteren. Jij gebruikt het geloof ik in relatie tot balans. Ik bedoel het meer absoluut. Vond het bijvoorbeeld belachelijk dat in fourth de PCs als 'Heroic' beginnen en vervolgens Paragon en dan Epic worden. Ofwel je bent van meet af aan een held kwa power. Vind ik echt jammer. Ik vond het in 3rd al een gemis dat je in het begin niet zwakker bent/meer een loser, dat geeft motivatie en realisme. Maar goed dat is vooral mijn gamesmaak. Tegen de tijd dat je fifth level bent in 2nd dan ben je ongeveer capabel. Heroic duurt nog wel stuk langer.

> Mijn voornaamste redenen om Pathfinder te gaan spelen zijn dat ik DnD 3.5 een goed systeem vond wat wel wat verbeteringen kon gebruiken en die ook gemaakt zijn in Pathfinder.

Klinkt goed!

> En ten tweede omdat ik DnD 4e echt geen stap voor uit vind en eigenlijk een beetje een afkeer voor Wotc heb gekregen door hun manier waarop ze echt met alles zo veel mogelijk geld er uit kloppen. Maar dat is dan mijn persoonlijke mening natuurlijk.

100% mee eens! Die gasten sporen gewoon niet, dat was al toen ze net met Magic begonnen maar vond het echt dieptepunt dat ze zich gingen focusen op betaalde online content. Het beste wat ze ooit hebben gedaan voor gamers is de OGL hoewel ze die nu ook proberen te verpesten. TSR was vroeger vaak ook niet echt aardige lui maar goed, de 250 euro aan 2nd edition boeken die heb zijn wel de beste investering kwa lectuur en fun die ik ooit gedaan heb denk ik.

> Daar in tegen heb ik wel alle boeken van het Star Wars Saga edition systeem, en dat is ook van Wotc. Gelukkig hebben de makers van dit systeem en de boeken brilliant werk geleverd en vind ik het de hele reeks meer dan waard.

Die heb ik nog nooit ingekeken, zou ik wel een keertje willen doen. Zal eens een andere thread posten over een verwoed RPG systeem verzamelaar is wel interresant.
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Zo, groot antwoord! :D

Zo te zien zijn we het over de meeste dingen wel eens. :) 2nd edition heb ook zeker nooit iets tegen gehad. Dat was een zeer mooie editie van DnD en die heb ook heeeeel lang gespeeld. De rede waarom ik op 3.0 overstapte was eigenlijk de simpele al mijn vrienden en mede spelers deden het en wilden dat graag spelen. Tja dan blijft er weinig opties over. Het was voor mij even inkomen maar tegenwoordig bevalt het goed en met Pathfinder nog beter.

Inderdaad ben je in 4e van het begin af aan een soort superheld en dat is belachelijk. Ik houd zowiezo niet van de superhero. Ik zie de helden graag wat eh.. "normaler" Je hebt gelijk dat een level 1 char niet echt zwak is, maar ze zijn ook zeker niet sterk. In Pathfinder hebben ze de levels en cr's en de moeilijkheidsgraad van mobs wel aangepast om dat iets beter te maken die hele verhouding. Dat is wel prettig. Natuurlijk kun je de spelers altijd eerst op level 0 laten beginnen zonder class nog met een basis to hit van +0 en 1D4hp of zo. Dan beginnen ze echt als common folk

Less is more kan inderdaad ook zeker goed werken. Ik zit ook nooit op de regels en ik houd het zo eenvoudig mogelijk. Dat kan dus zijn dat we gewoon regels weg laten of sommige dingen even snel "wingen" waar nodig. Ik gebruik het ook allemaal vrij open. Je hoeft niet voor elke sprong of mooie aktie te rollen. Is jou char behendig? (als in hoge dex) oke, je klimt de boom in. Om een simpel voorbeeld te geven. Combat daar in tegen hebben we graag wel gedetaileerd en nauwkeurig.

Het nieuwe Star Wars rpg systeem is zeker de moeite waard. Wotc is inmiddels de licentie er voor al weer kwijt (hij verliep eind 2009) dus het word niet meer gemaakt. Maar ze hebben er alles uit weten te persen voordat het afgelopen was. Ik ben benieuwd of iemand anders het weer op gaat pakken...
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

info update
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

info update
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

En weer eens een Info update.

We zijn weer terug. :)
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Toch weer even de info geupdate aangezien we inmiddels naar Shadowrun 5th edition zijn overgegaan en de groep iets is uitgebreid.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Best netjes, 7 jaar speeltijd, 6 actieve spelers! Dan is het nog eens de moeite waard een RPG kamer te maken in je huis. Spelen jullie veel met miniatures?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Ja we houden inderdaad aardig stand. Er is wel eens een speler bij gekomen en gegaan (en weer terug gekomen), maar al met al best een aardig vaste groep.

Als het systeem zelf er mee werkt (zoals D&D of Star Wars) dan gebruiken we mini's. Ik heb voor beiden een ruime voorraad. Maar Shadowrun maakt daar geen gebruik van en is het tot zo ver dan ook niet bij nodig geweest.
Bij Shadowrun gebruiken we meestal een "mind map" en zo nodig een getekende kaart, dan wel van te voren, of tijdens het spel op een battlemat.

In het begin was dat best wel weer even wennen aangezien de laatste keer dat we zonder mini's hebben gespeeld de oude (A)D&D dagen waren, maar we zijn er ondertussen weer aan gewend, en het gaat goed. :)
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

En weer even een update, we zijn begonnen met een Pathfinder campaign gebaseerd op de Rappan Athuk mega dungeon/setting.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

De komende zeven jaar zijn jullie nog wel even zoet dus? :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Erg tof dat de groep zo lang stand houd, verschillende toffe systemen speelt en weinig verloopt kent! :)
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Weer eens een update van de info gedaan.

De Rappan Athuk campaign is inmiddels afgelopen. (nee we hebben niet heel de dungeon gedaan. :wink: ) En we gaan over 2 weken met een Star Wars rpg van start.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Info updated
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Rutger
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 2 april 2017, 11:40

Bericht door Rutger »

Greetings,

Lees dat deze groep actief is in Capelle, das mooi. Ik ben vrij nieuw met Offline RPG-en, maar ben erg benieuwd. Wat spelen jullie en is er eventueel plek in de groep?

Rutger
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Hoi Rutger,

Heel toevallig ben ik op zoek naar nieuwe spelers voor een Dungeons & Dragons 5e campaign. We spelen dan 1x in de 2 weken op vrijdag avond.

Als je interesse hebt hoor ik het graag van je! Dan kan ik je wat meeer vertellen en praten we verder.

Duncan
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

7 Jaar al ben je al met deze campaign(s) bezig en op dit forum aan het posten Duncan,.. netjes man! :D
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Jubileum waardig? :D
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Update van info.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
Plaats reactie