Spelgroep Oog des Meesters in Schiedam

Overzicht van verschillende spelgroepen in Rotterdam en omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Spelgroep Oog des Meesters in Schiedam

Bericht door Rogier »

Naam spelgroep: SOMS
GM: Rogier
leden: Fandath, Vincere, Arumin, Harmen, Peter
speelfrequentie: streven is 1x per 3 weken
speeldag(en): maandag-, dinsdag-, woensdag- of donderdagavond
systeem: Oog des Meesters, karakterformulier en opbouw volgens editie 4.2, de nadruk ligt op rollenspel, spelregels worden losjes gehanteerd.
speellocatie: Schiedam
speelt sinds: februari 2007
omschrijving speelgroep/speelstijl/overig: Oog des Meesters is een kleurrijk en sfeervol klassiek fantasy rollenspel met elfen, dwergen, mensen, orken, trollen, ogers, tovenaars, draken, schurken en er zijn zelfs vriendelijke burgers! De wereld Avonturië (een van de continenten op de planeet Dere (Erde)) kent verschillende regio's met specifieke / karakteristieke klimaten, landschappen en culturen. Onze spelgroep bestaat uit oudere jongeren en studenten die naast de gevaarlijke gevechten in het veld binnenspels, ook aan de tafel buitenspels heel gezellig zijn. Streven van de groep is om zo goed mogelijk rollenspel te spelen. En met zo min mogelijk oponthoud door allerlei (technische) regels en dobbelen te spelen. Naast roleplaying zegt herkomst, geleerde toverspreuken en talenten veel over je held of karakter, dit is ook karakteristiek aan dit rollenspel. Bijvoorbeeld het begrip alignment bestaat ook niet in de wereld van Oog des Meesters. Dat moet je uitbeelden en roleplayen.
Laatst gewijzigd door Rogier op dinsdag 30 november 2010, 9:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Leuk om te zien hoe jullie groep in elkaar steekt! Op dit moment zijn jullie toch een van de meest regelmatig lopende groepen op het forum (ondanks de klachten over het 'soms' spelen :D Hebben jullie geen sessie evaluatie topic?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Thekkur, nee wij hebben geen sessieevaluatie op het forum.
We bespreken dit meestal na een sessie of bij het begin ervan.
Leuk dat we nog wel een regelmatiglopende rollenspelgroep zijn.
Je houdt het volgens mij allemaal wel aardig bij al de discussies op het forum...
Als ik kijk naar de omvang van de oog des meesters topic is dat al best wel een eind gekomen sinds we begonnen zijn. i.i.g. 14 pagina's verder!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Rogier schreef:We bespreken dit meestal na een sessie of bij het begin ervan.
Nou, meestal........ dat doen we uiteraard "soms".
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

nou ja eigenlijk wel "meestal" ALS we namelijk een sessie zouden bespreken. Als we het niet bespreken dan bespreken we zowel niet SOMS als niet MEESTAL een sessie. Dus alleen op het moment dat de sessie ter bespreking zou komen, komt dat dus MEESTAL voor een sessie of aan het einde ervan. :wink:

Omdat we SOMS spelen, is er af en toe op de SOMS momenten dat we spelen relatief best vaak een sessieevaluatie, zodat er MEESTAL wel een korte of kleine sessieevaluatie is.
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

SOMS snap ik er niks meer van.

Maar goed ik denk dat we dus wel kunnen zeggen dat we een naam voor de spelersgroep hebben? :lol:
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

das dan makkelijk, dan noemen we de groep voorlopig "SOMS"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

je kan hem altijd nog veranderen naar 'REGELMATIG'. hoewel de afkorting dan wat lastiger te vinden is :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Wijlen Fandath Ryne schreef:
Rogier schreef:We bespreken dit meestal na een sessie of bij het begin ervan.
Nou, meestal........ dat doen we uiteraard "soms".
Paul, het is wel een klasse uitspraak!
en eigenlijk gewoon onweerlegbaar.
v1nce

Bericht door v1nce »

REGELMATIG denk ik dat mensen RPG en hoger op hun prioriteiten lijstje moeten zetten. De Lijkepikkers bestaat uit twee PHD studenten waarvan een met druk sociaal leven plus een van hun is nu aan scriptie bezig maar Maandagavond staat ze er weer en speelt ze mee met de sessie. Daarnaast hebben we een rechtenstudent in de laatste zwaarste fase die altijd tentamen heeft, heeft ook vriendin en toch komt ook hij iedere week!! Als hun het kunnen.....!! Of moet ik SOMS maar mijn *** houden,....? :wink:
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

v1nce schreef:Of moet ik SOMS maar mijn *** houden,....? :wink:
SOMS zie jij de dingen zoals ze horen te zijn.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

v1nce schreef:REGELMATIG denk ik dat mensen RPG en hoger op hun prioriteiten lijstje moeten zetten. De Lijkepikkers bestaat uit twee PHD studenten waarvan een met druk sociaal leven plus een van hun is nu aan scriptie bezig maar Maandagavond staat ze er weer en speelt ze mee met de sessie. Daarnaast hebben we een rechtenstudent in de laatste zwaarste fase die altijd tentamen heeft, heeft ook vriendin en toch komt ook hij iedere week!! Als hun het kunnen.....!! Of moet ik SOMS maar mijn *** houden,....? :wink:
Maar ik denk dat het voor jullie wat anders ligt dan voor ons, want Rogier moet helemaal vanuit Brabant komen, en twee van onze spelers werken onregelmatig dus dan kan je ook geen vast dagen aanhouden.

Trouwens, waarom zou RPG'en überhaupt hoger op de lijst moeten? Ik zie het gewoon als een avond met vrienden, iets waar je plezier aan beleeft, en dat doe ik ook. Maar het staat bij lange na niet op plek nummer 1 hoor. Dus dat onregelmatig spelen is helemaal niet zo erg (al speel ik ook wel liever eens in de twee weken i.p.v. langere intervals). Maar dat is weer een discussie an sich en kunnen we beter niet hier houden, aub!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

@ Paul: Jaren geleden speelde ik met Ed van A en Peter van O (nee geen crimies :shock: ) op het Raam in Schiedam, besta dat nog en zijn jullie dat? (is al weer zo lang geleden)
Only the Gods Die Old, And two by two my human zoo..... zongen ze "Wij zijn de trollen"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Tarmba schreef:@ Paul: Jaren geleden speelde ik met Ed van A en Peter van O (nee geen crimies :shock: ) op het Raam in Schiedam, besta dat nog en zijn jullie dat? (is al weer zo lang geleden)
Nee, dat is de groep van Carlo: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=595
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Vincere schreef: Maar ik denk dat het voor jullie wat anders ligt dan voor ons, want Rogier moet helemaal vanuit Brabant komen, en twee van onze spelers werken onregelmatig dus dan kan je ook geen vast dagen aanhouden.
Inderdaad Vincere, de reis die ik maak om te spelen is van nabij Eindhoven naar Schiedam (en terug). Dat is voor een sessie 240 km!
Daarom, als we spelen is iedereen ook aanwezig tenzij het niet anders kan. Dat maakt de groep ook weer hechter.

Overigens, als iemand anders een keer mee wil doen of een ODM sessie bij wil wonen (Thekkur en anderen?) dan is dat wel te regelen. Een gastrol of zoiets dergelijks is altijd wel leuk.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Als het aantal bezoekers significant toeneemt, moeten ze wel zelf een stoel meenemen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

inderdaad, als mensen willen zitten tijdens een sessie is dat wel handig ja.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

dank voor de uitnodiging ! ik zal het topic eens in de gaten houden (deed ik stiekum toch al). wat die stoel betreft... dat valt vast wel te regelen. om nou de héle avond bij fandath op schoot te zitten. ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

prima, dan hoor ik wel of en wanneer je een keer mee wilt doen.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef: om nou de héle avond bij fandath op schoot te zitten. ;)
Nee, dan ligt omgekeerd meer voor de hand. Jij bent langer.

Ik heb nog wel twee stoelen hoor, maar die zitten veel minder comfortabel dan de zes waar we normaal op zitten. Of een bureaustoel, maar die is vrij breed. Maar het valt wel te doen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

gelukkig. hoef ik igg niet met een klapstoel onder m'n arm te fietsen. :) de gast krijgt toch altijd de beste plaats?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

We zijn allemaal gasten, maar sommigen meer dan anderen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

:D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Zo, ik heb even wat van bovenstaande dingetjes bijgewerkt. Dan loopt het weer synchroon met de andere twee SOM-beschrijvingen.
Plaats reactie