Bordspel doen?

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef:Een standaard operatie? Een operatie is toch nooit standaard? :)
.... zo sprak hij geruststellend.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Het was een staar operatie. Dan scheppen ze met een ijslepel je oogbol eruit. Leggen hem een schaaltje, waarna ze met een mes doormidden snijden en je lens eruit lepelen. Dan zetten ze een kunstlens erin en naaien de boel weer dicht. ;)

Dat alles maar dan minder overdreven en zonder hechtingen. Ging goed. 3 keer druppelen. En ik was met twee uurtjes klaar.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

O, het is al afgelopen! Kun je dan, a.s. zondag?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik moet nog even kijken hoe het verder verloopt, maar ik verwacht van wel.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Jezus wat klinkt dat naar! De beul van Avorum had het niet naarder kunnen verzinnen. Zou leuk zijn als je er bij bent. Bordspellen spelen kan gelukkig ook met een oog. Of zijn allebei je ogen gelepeld?
DrCaligari komt waarschijnlijk ook, zelfs als we civ spelen. :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Het lijkt me superleuk maar helaas heb ik geen tijd... druk bezig met zaken voor m'n nieuwe huis. Nog een kleine twee maanden en we krijgen de sleutel.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Jammer! Maar twee hele maanden, dat is toch een zee van tijd?

Voor Civ hebben we wel minstens vijf mensen nodig (en zes is beter), dus als we dat niet halen moeten we iets anders verzinnen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Nou huis regelen, samen met inrichting en/of verbouwing is flink wat werk.
Wel jammer voor nu, maar ik neem toch aan dat de spellentafel mee verhuist?!

Ik heb in de aanbieding:
age of empire (kennen we wel)
agricola http://www.youtube.com/watch?v=Rszh4XJpyYg
macao http://www.youtube.com/watch?v=dz5OUGk9F1c
de ontembare stad +het verraad (kennen jullie nu wel)

Kaiser (inzetten van familieleden in de middeleeuwen om de keizer te worden en meeste invloed te krijgen. Grappig dat de inzetfiches leeftijden hebben en ook weer doodgaan, goed voor de spoeling http://www.youtube.com/watch?v=TxYQuHC5ZUk)

Morgenland (In middeloosten, alla 1001, proberen we via blind inzetten de meeste schatten te verzamelen, ook middels magiekaarten en artefacten. http://www.youtube.com/watch?v=i-Xz0Ahi5Q8)
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Misschien heb ik ook Stenen Tijdperk, overleven in de prehistorie.
Een worker placement spel. Staat goed aangeschreven bij boardgamegeek: http://boardgamegeek.com/boardgame/34635/stone-age

Maar Shogun lijkt me ook tof om te spelen.

Wat is jullie voorkeur? (als civilization er niet in zit)

10 uur wordt lastig voor mij, aangezien ik nog langs Gouda moet.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Wijlen Fandath Ryne schreef:Jammer! Maar twee hele maanden, dat is toch een zee van tijd?
Het is een beetje wat Michiel zegt. Doordeweeks werk ik (nog los van evt. reizen die ik in januari/februari moet maken) dus veel komt aan op de avonden en weekenden. Er is papierwerk te regelen (bank, notaris, verzekeringen) en we zijn bezig met de inrichting (stucadoor, nieuwe keuken, verf, behang).

Misschien dat ik t.z.t. nog een beroep op jullie doe om mee te helpen vloeren en de oude keuken eruit te halen, of om dozen te sjouwen. De spellentafel verhuist natuurlijk mee. Er is een mooie zolder voor spelletjes... :)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

@ michiel stenen tijdperk heb ik hier, dus die hoef je niet mee te nemen. Is een leuk spel!

Vooralsnog zijn we met vier: Fandath, michiel, DrCaligari en ik, dus civ zit er niet in. Ik zou zeggen neem mee wat je leuk vind om te spelen, er is dus tijd voor langere spelen. Axis&allies en agricola ben ik niet zo'n fan van, verder maakt het me niet zoveel uit.

Hoe laat kun jij er zijn Michiel?
Hof van Egmond 45 Haarlem is m'n adres.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Tussen 11 en 12 uur kan ik er zijn.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dat lijkt me eigenlijk ook wel een mooie tijd - ik zie ook dat het niet echt heel dicht bij het station is.

Als we met z'n vieren zijn en vrij ruim in de tijd zitten, is het misschien een idee om War of the Rings een keer te proberen. Laatst waren we dat in Dordrecht van plan, maar dat is toen uiteindelijk niet gelukt.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ja lijkt me leuk. Ik ga nog langs Gouda om inmiddels 3 spellen op te halen:
- Kaiser (edelen die vechten en deals om keizer te worden)
- Morgenland (arabisch - sprookjes achtig spel)
- Capitol (oude Rome opbouwen)

Als er nog wensen voor andere spellen, hoor ik het wel. Maar volgens mij heeft Tijn ook al leuke spellen. Stenen Tijdperk lijkt me ook leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Grappig, ik zie "War Of The Ring" voorbij komen, (niet dat ik het ken als bordspel, wel als pc game, met een irri bug erin) en zie hoe jullie soms worstelen met hoe je met een bepaald aantal iets kunnen spelen, denk dat het volgende spel een oplossing zou kunnen zijn, Middle Earth - CCG (ook als ME The wizards wel bekend), een kaartspel dat je vanaf 2 spelers tot aan nou 4 wizards en 9 Nazguls = toch 13 spelers (niet aan raadbaar, maar mogelijk)
Het spel is half om half gebaseerd op de werken van Tolkien, je zou idd dus The War Of The Ring en of The Hobbit kunnen spelen, maar er zit zoveel andere mogelijkheden in, je kan dus de Nazgul spelen, en alle terror op de White council (als die er al is, want je tegenspelers kunnen net zo goed met jou een ralley doen om de ring te heroveren) .... Het principe is wel ongeveer als bv Magic the gathering, maar tevens totaal anders door dat je alles tot aan de Balrog van Moria als head-caracter kan zijn (wat bedenk ik ineens het totaal op 14 zet) ...
Ik heb het spel trouwens bijna compleet hier op me Harde schijf staan, inclusief de regels ;-) nadeel is dat je wel erg veel moet printen en plakken ... maar opzich als spel zeker de moeite waard....

Sjon
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik zal zorgen dat ik morgen om 11u in elk geval aangekleed ben en mijn tanden heb gepoetst om jullie te ontangen, het zou mooi zijn als we om +/- 12 uur zouden kunnen beginnen. :)
War of the Rings lijkt me ook leuk, maar we kijken morgen wel!

Tarmba: The Balrog of Moria spelen als personage... dat is zo ongeveer de reden dat ik ooit DnD ben gaan spelen! Over printspellen gesproken, zou ook wel leuk kunnen zijn om eens te proberen.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Leuk tot morgen.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Tarmba schreef:Grappig, ik zie "War Of The Ring" voorbij komen, (niet dat ik het ken als bordspel, wel als pc game, met een irri bug erin) en zie hoe jullie soms worstelen met hoe je met een bepaald aantal iets kunnen spelen, denk dat het volgende spel een oplossing zou kunnen zijn, Middle Earth - CCG (ook als ME The wizards wel bekend), een kaartspel dat je vanaf 2 spelers tot aan nou 4 wizards en 9 Nazguls = toch 13 spelers (niet aan raadbaar, maar mogelijk)
Ha Sjon, je hebt het hele kaartspel digitaal?
Klinkt wel als een tof spel, maar het is niet dat we zitten met teveel spelers. Eerder hadden minimaal 6 voor civilization moeten hebben. Maar met vier misschien alweer teveel keuze aan leuke spellen.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Ja Michel ik heb het meeste digitaal liggen, hoewel ik me bedenk dat er een zooi nog op me klep sta... maar als ik die weer aan de praat krijg ook een over zetten... Het is ook een leuk spel, eigenlijk het beste fantasy spel dat ik ooit gespeeld heb, door zijn mogelijkheden ook eeuwig te spelen zonder dat het ut zelfde word ;-)

Kan er een rar bestand van maken als er gegadigde zijn en proberen via Wetransfer te sturen
Stuiter
Schandknaap
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 30 oktober 2013, 17:46

Bericht door Stuiter »

Ik heb Shadows over Camelot gehaald en ik zoek dus nog een grote groep spelers om hem een keer te doen.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Klinkt wel goed! Het potje war of the rings dat we gespeeld hebben duurde behoorlijk lang... waar 120 min op de doos stond hebben we er uiteindelijk bijna 8 uur over gedaan. en we waren nog niet klaar! Zo'n berg regels!
Toch zou ik het binnen afzienbare tijd nog wel een keer willen spelen, al is het alleen maar omdat ik nu toch al een hoop tijd en moeite heb gestoken in het leren van de regels.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Nou ik volgens mij hebben de lichte lieden toch wel gewonnen. Niet door de ring, maar gewoon ouderwets heldenwerk en orken hakken. Minas Morgul en Orthanc moesten eraan geloven.

Ik ben ook voor om het weer te spelen. Het lijkt me nu wel in een avond te spelen, nu we het door hebben.
(overigens hebben we het wel goed gespeeld)
Hier nog de uitleg filmpje http://www.youtube.com/watch?v=zupr4ruC9KM

Misschien ook best een idee om die samen te bekijken en dan te beginnen.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Stuiter schreef:Ik heb Shadows over Camelot gehaald en ik zoek dus nog een grote groep spelers om hem een keer te doen.
Ik heb hier al eens over gehoord. Maar weet niet wat voor spel het is.
Stuiter
Schandknaap
Berichten: 14
Lid geworden op: woensdag 30 oktober 2013, 17:46

Bericht door Stuiter »

Je speelt samen als ridders van de ronde tafel tegen het bord. Echter kan er een verrader onder ridders zitten die de boel loopt te verzieken.
Ik spel voor 3-7 personen en het is in 1 tot 2 uur te spelen.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat filmpje hebben tim en ik al gekeken michiel, er staan wel wat dingen in die we niet helemaal goed deden. Gelijk maar een datum zetten ergens in februari? :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie