AD&D 2nd edition Player's Option

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

AD&D 2nd edition Player's Option

Bericht door bmdelange »

Ik DM nu al jaren (+\- 9 jaar) AD&D 2nd edition campaigns (Plane Scape, Al-Qadim, Ravenloft, Savage Coast) maar heb helaas nooit zelf kunnen spelen in een campaign waar ook 2nd edition wordt gespeeld.
Met name waar ook de boeken van het Player's Option systeem worden gebruikt. (Skills & Powers, Combat & Tactics, Spells & Magic) dit voornamelijk omdat ik ze zelf wel al een jaar of 3 in mijn eigen campaigns gebruik en er erg tevreden over ben. (met een kleine aanpassing hier en daar)

Nu vraag ik mij dus af of er DM's zijn in Rotterdam/Capelle/Schiedam die dus een AD&D 2nd edition Player's Option campaign runnen en ervaren spelers zoeken.
Niet ten nadele van andere mensen maar wil eigenlijk alleen met ervaren mensen spelen die de regels kennen. (moet normaal al alles blijven uitleggen aan mijn eigen spelers :roll: )

Ik ben zelf 29 jaar en zoek een ervaren groep/DM die van veel verhaal & serieus roleplay houden en zo nu en dan eens combat. (Tijd voor zo nu en dan lol en lachen moet er natuurlijk ook zijn)
Speel zelf normaal in het Engels (heft ook mijn voorkeur), maar Nederlands hoeft geen probleem te zijn.

Ik zoek iets eigenlijk voor eens in de 3 weken / max 2 weken op een doordeweekse avond. (Van 7 tot 11 ofzo)
Het lijkt me handig dat indien hier wat uitkomt we het eerst een een sessie of 2/3 proberen om te kijken of het klikt.

Een heel verhaal maar dan heb je ook wat :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Welkom bm! Ik vermoed dat hier wel een paar mensen uit Den Haag op zullen reageren, zij spelen ook AD&D, hoewel ik niet bekend met het Players Option systeem (mijn eigen ervaring is voornl. 3E).


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

welkom bmdelange! Wellicht dat de haagsche harry's erop reageren, maar die gebruiken het 2nd edition systeem volgens mij voornamelijk als guideline, niet als serieuze grondslag voor hun rp sessies. Maar misschien heb ik het verkeerd :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Welkom.

Ik ben een van die Hagenezen. Bij ons is het 2nd ed. Uber alles! ;)

Maar hoewel mijn kompaan (Caligari) erg te spreken is over enkele van die boeken die jij noemt spelen we momenteel juist in een stijl waarin de regels weinig worden gebruikt en behoorlijk ondegeschikt zijn aan flow. Hij en ik zijn behoorlijk ervaren, onze twee medespelers wat minder. Het niveau van onze sessies is ook best wisselend maar we hebben eigenlijk (bijna) altijd plezier.

We hebben ook in Engels gespeeld, maar nu in NL.

Dus we kunnen je momenteel niets biedden vermoed ik zo, wie weet ooit in de toekomst, maar ja dan nog blijft wel dat we in Den Haag zitten..
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Bericht door dragonraper »

ik geloof dat er niet erg veel meer AD&D gespeeld wordt,heb het zelf zeker 10 jaar gespeeld en we hebben er veel lol mee gehad,maar het 3.5 systeem is gewoon een heel stuk beter,zeker als je de advanced options van PAIZO,er in betrekt ,leverd dat een heel goed en gebalanceerd RPG systeemop....wat ook nog eens een stuk makkelijker is voor de DM...het beste is gewoon over te stappen op een nieuw systeem,zoals 3.5 of 4 de editie....AD&D heeft zijn langste tijd gehad....groetjes van carlo(dungeons& dragons club schiedam)
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Het is jammer dat je 2nd wil spelen.. Ik woon in Capelle, en sta op het punt een nieuwe 4th edition campaign te lanceren..

Je voorkeur komt wel erg overeen met wat ik in D&D zoek.. Toch niet eens zin om eens te komen kijken??
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

Bericht door bmdelange »

V1ncent ,

Tof dat jullie nog 2nd ed. spelen.... wat mij betreft ook onvervangbaar :D
Wel jammer dat jullie de Player's Option niet tot nauwelijks gebruiken, maar kan wel begrijpen voor de flow van de game is het niet de beste keuze idd. , maar goed ik blijf er voor strijden 8)
Den Haag hoeft niet een enorm probleem te zijn aangezien ik gewoon een auto heb. Maar zoek eigenlijk wel een groep ervaren spelers (natuurlijk is lol samen hebben ook erg belangrijk).
Ik wacht nog even af met mijn keuze maar zeg niet al direct nee.
Bedankt sowieso we houden contact.

Mike74,

bedankt voor het aanbod. Spelen in Capelle is natuurlijk helemaal makkelijk. Ik moet wel toegeven dat ik echt het liefst 2nd ed. wil spelen aangezien ik bij mijn huidige vrienden ook 4th edition kan spelen. Hoewel het wel leuk is met nieuwe mensen te spelen met wie ik niet al jaren samen speel. Ik wil even kijken wat de uiteindelijke mogelijkheden zijn waaruit ik kan kiezen, dus ik laat nog wel even weten hoe of wat.
iig bedankt alvast voor 't aanbod! :wink:

Bob
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hey Bob,

Prima hoor! Je bent sowieso welkom om eens aan te schuiven.. Het is een nieuwe groep, bij elkaar gesprokkeld via fora en hyves.. Dus ik ben ook wel benieuwd naar hoe dat gaat lopen.. Mijn speelstijl staat omschreven in mijn oproep op dit forum maar ik heb het idee dat die wel een beetje overeen komen met elkaar..

4th is inderdaad wel een behoorlijk beetje anders dan 2nd, maar ik denk dat het ruleset altijd onderschikt is aan de 'begeestiging' en de creativiteit van een groep.. Ik vind het nu vooral erg fijn dat er veel resource materiaal voor handen is voor 4th ipv al mijn oude dozen met 2nd weer uit te spitten.. :D

Ik heb tot nu toe al mijn campaigns in Capelle gespeeld, met veel verschillende spelers dus grote kans dat we wel dezelfde mensen kennen.. :)

In ieder geval succes met het zoeken en wellicht tot ziens!

Mike[/url]
Plaats reactie