4th Ed. DnD in Delft??

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

going strong: 50e speelsessie!!!!

Bericht door Ionanthe »

Even een bericht van het 4e Ed. D&D front nu DnD 5e Next in pre-kijkt-u-met-ons-mee-testfase is.

De Delft Delvers, die inmiddels in Den haag spelen, zijn nog buitengewoon en uiterst actief. Inmiddels zo gemiddeld nu level 20 a 21. Da's best heavy voor een avontuur.

En dit weekend de 50e speelsessie. WOWW!! javascript:emoticon('8)')

Blijft leuk om zo regelmatig wat D&D uit de kast te trekken.

:) 8)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Goed om te horen! :D sprak toevallig vorige week iemand die al jaren een actieve groep heeft in delft, speelt pathfinder en second edition. Goed om te zien dat er nog mensen zijn die de edele kunst van het rollenspel beheersen in de stad waar het voor mij ooit begon... zucht :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

vacature

Bericht door Ionanthe »

En ............... er is een vacature voor een spelert erbij

in de DnD 4th Ed. groep in Den Haag :)
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

Is er nog steeds een facature open? op welke dagen spelen jullie zoal, en wat is de voertaal?

Woon zelf in Delft, heb wat ervaring met het spelen van DnD 4 edition en ben op zoek naar een leuke gemotiveerde groep
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

vacature

Bericht door Ionanthe »

Hoi,

we spreken af via een schema over de e-mail dat we invullen qua beschikbaarheid. dat proces loopt nu. Speellocatie is in Den haag aan de rand bij Rijswijk.

stijl is dat we door het hele 4e ed systeem heen willen spelen.
nu levels 22 ongeveer en je stijgt één level per twee gespeelde sessies om de vaart er in te houden. Er is een hoofdverhaal maar in grote lijnen spelen we dungeon delve encounters met allerlei locatie toevoegingen.

Leeftijden zijn zo midden 20 en wat ouder, als DM speel ik sinds eind 70ér jaren D&D :)

Laat maar weten of het je iets lijkt en kom gewoon een keertje kijken/meedoen alles kan.

Gr,
Peter
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

Hey Peter,

Klinkt erg goed! instappen op level 22 word altijd beetje lastig (omdat je uit de blue ineens alles gaat uitkiezen). hoe ziet de huidige party eruit qua classes en rassen zodat ik iets leuks zou kunnen maken wat er tussen past?

zo te zien genoeg ervaring op het DM front ;)!

mvg,

CJ
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

very simple

Bericht door Ionanthe »

well CJ, (waar staat het voor??)

very simple, maak n character dat je zelf tof vindt, kun je altijd
aanpassen, dat doet de rest ook om het systeem te leren kennen.

ev. gebruik je de d&d insider builder om je erbij te helpen, misschien handig om het simpel te houden en met level 20 te beginnen

laat ff een meeladres weten dan stuur ik je t schema ook

Mvgr,
Peter
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

staat voor Cees Jan maar is al vanaf erg jong verbasterd naar CJ,

Character was meer dat ik niet perongelijk een zelfde charcter ga bouwen als iemand in de groep, is al wel eens gebeurt toen grappig opgelost met een mirror encounter :P.

D&D insider builder is inderdaad vrij handig, moet maar weer eens kijken omdat abbonement weer eeens aan te zwengelen. Ten zij er bij jullie in de groep al een abbonement is waar ik op zou kunnen bouwen.

lvl 20 is voor mij prima zal wel even inkomen worden al aantal jaar geleden dat het laatste 4e potje gespeelt is :).

Forumjayz ( @ ) gmail (.) com voor het rooster.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Avonturiersgroep Grimjan & co. bestaat op dit moment uit:

1. Grimjan (human wizard). Grimjan is als een van de oprichters de slanke leider van dit gezelschap. Geruchten dat hij dik en lui is zijn pure leugens, maar hij houdt wel van een glaasje cognac en een goede maaltijd. Het gerucht dat Grimjan eigenlijk een lich is met zware botten is ook pure laster!
2. Henk (human fighter). Henk is een van de oudste vrienden van Grimjan. Niet al te snugger, en met een neiging zijn wenkbrauwen in brand te steken, heeft hij altijd trouw de klappen opgevangen. Op dit moment is hij missing in action en waarschijnlijk gevangen door Orcus in een of andere hel. Als tijdelijke vervanger hebben we Ralph (goliath barbarian) aangenomen, die beweert een vriend van Henk te zijn. Vermoedens over "sparring" sessies met Henk in de school van Kord zijn nog niet bevestigd.
3. Sjors (human cleric) - op dit moment met sabbatical i.v.m. een serieuze geloofscrisis. Als wellicht permanente vervanger hebben we Zwelgje (dragonborn sorceror) in dienst. Zwelgje heeft gegokt met een Deck of Many Things en is in een grote explosie verdwenen. Wellicht moet er een nieuwe advertentie geschreven worden.
4. Ruud (half-elf hexblade). Ruud heeft de onfortuinlijke eigenschap ongeduldig te zijn, wat goed past bij zijn rol als proefkonijn. Gelukkig weet hij niet hoe het met zijn voorganger Bob Dwarsramp is afgelopen.
5. Sotiras (deva cleric). Sotiras is een oude studiegenote van Grimjan. Bij de speurtocht naar Henk is Sotiras helaas omgekomen; haar wederopstanding is nabij, maar zal ze ook terugkomen?

Wat mij betreft ben je welkom. Zoek maar een leuke rol uit dus!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

Kijk das nog eens een bont en gezellig gezelschap :P

Ik zat momenteel te denken een Dwarf Rune Priest of een Ranger.

zijn de clerics Healing build? of meer buff build?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Sjors is een cleric van Pelor, Sotiras geloof ik van Lathander, maar beiden zijn healers.

Ons zesde groepslid is Will, elven ranger (de zesde Power Ranger). Will doet maar af en toe mee met ons; we hebben sterk het vermoeden dat hij de persoon is die bij de meeste van onze avonturen degene is die eigenlijk aan de touwtjes trekt.

Dwergen ben ik altijd blij mee!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

aan de touwtjes trekt qua powerhouse of leadership of gewoon weg het voortouw neemt in de Roll play?

Maar als er soort van 2 healers in omloop zijn hoef ik me daar niet teveel op te focussen (vind 4th zonder healer ook stuk spannender ;) ).

Maar als er al een ranger is lijkt me een runepriest in dat geval wel een geinige toevoeging.

Hij heeft wel een "drink" probleem ;)
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

Sodran Stonewriter staat klaar voor actie :D
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

eerst volgende sessie

Bericht door Ionanthe »

volgende sessie is op de 23e, in Rotterdam

de volgende is in Den Haag op de 26e,

locaties volgen

welkom, we hadden ook nog ergens een bar(d) met enige problemen

:)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Forumjayz schreef:aan de touwtjes trekt qua powerhouse of leadership of gewoon weg het voortouw neemt in de Roll play?
Will is de PC van de DM. ;)

CJ, we spelen dus morgenavond, doe je nog mee? Je kunt eventueel mee-eten als je wilt, maar dan horen we dat graag op tijd.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

Hey Vincent om een of andere reden had ik geen notificatie gekregen van je post maar peter had martin's mailtje door gestuurd. Ik speel en eet mee vanavond.

Sodran Stonewriter to the rescue!
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

huhh??

Bericht door Ionanthe »

To the rescue of what? who? where? :)
Forumjayz
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 14 juli 2012, 12:48

Bericht door Forumjayz »

What: any lost treassures of the dwarven kind , to be returened to it's rightfull owner ;)

Who: anyone worth saving, Dwarf, honourable Human. But most deffinatly not anything with pointy EARS!

Where: anywhere with solid Earth under my feet
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

well...............

Bericht door Ionanthe »

zoals gewoonlijk .... expect the unexpected :)
Plaats reactie