4th Ed. DnD in Delft??

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

4th Ed. DnD in Delft??

Bericht door Ionanthe »

bericht achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op maandag 13 september 2010, 1:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Een kort avondje? Ja, daar heb ik wel zin in. Ik heb niet zo heel veel ervaring met 4de editie, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik heb Dungeon Delve even moeten opzoeken op de wizards site, en het klinkt inderdaad wel leuk voor een avondje.

Wat stel je voor voor een avondje? Gewoon point buy, en iedereen maakt van te voren een character van een bepaald level, of premade characters? (Scheelt tijd)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik wil ook wel meedoen, maar heb nul ervaring met 4E.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

bericht achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op maandag 13 september 2010, 1:07, 2 keer totaal gewijzigd.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Wil ook best aanschuiven. Ben zelf alweer een tijdje DM voor een 4th edition campaign en ben behoorlijk op de hoogte van de regels ondertussen.

Ik zou wel voorstellen om niet die standaard characters te gebruiken maar om die character builder van Wizard's of the Coast te downloaden en een uniek personage aan te maken.
Zeker wanneer je besluit verder te gaan met de game dan is het uitbouwen van een dergelijk personage veel leuker namelijk.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Danny en ik hebben je gemaild Peter.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op maandag 13 september 2010, 1:08, 2 keer totaal gewijzigd.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Mijn idee was dat het een stul leuker is om gelijk met die characters te beginnen om dat die standaard maar de helft van de beschikbare stats en skills hebben. En natuurlijk omdat het de tweede keer dan gelijk door kan met de xp.
Het probleem is trouwens ook dat de Dungeon Delve maar één Dungeon per level heeft en dus maar 3 encounters.... Je moet er in dat geval per level dan 3 doen en dus 2 bijverzinnen. Weet niet of je daar over na hebt gedacht want in dat geval zou een basic adventure ook geen kwaad kunnen, dat scheelt tijd voor je voorbereiding (the keep on shadowfell is lvl 1 tot 3 en gratis te downloaden vanaf de GW site.)

Ik mail je even!
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op maandag 13 september 2010, 1:08, 2 keer totaal gewijzigd.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Wil het best eens proberen natuurlijk!
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

bericht achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zondag 4 juli 2010, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

bericht achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zondag 4 juli 2010, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

DnD Delft

Bericht door Ionanthe »

Ev. nog anderen die een keertje met een compacte 4e editie sessie willen meedoen?? Geen verplichtigen, gewoon spelen.
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zondag 20 juni 2010, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey peter,

lijkt me leuk om nog een keer mee te doen, maar ik heb nu ff weiinig tijd! de 6e kan ik sowieso niet, maar ik hou het forum in de gaten!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Hoe kom jij aan de zesde? De post hierboven heeft het over de eerste.

Overigens gaat die dag niet door, we zoeken nog een nieuwe datum.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

zag de 6e staan in het landelijke subforum bij dezelfde oproep?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

de 6e

Bericht door Ionanthe »

bericht achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zondag 4 juli 2010, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

bericht achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zondag 4 juli 2010, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

we hebben een datum!

Bericht door Ionanthe »

achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op maandag 13 september 2010, 1:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

19e

Bericht door Ionanthe »

De 19e juni 1e sessie Dungeon Delfting
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zondag 4 juli 2010, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

1e meeting DnD 4e Ed.

Bericht door Ionanthe »

Gisteren de eerste 4e Ed. speelsessie gedaan met Danny, Vincent en Fedor (vanuit Monogolië). Begonnen in de Nethir vallei, Harkenwood omgeving en een verhaal erom heen bedacht en begonnen met good old roleplaying.

Met 5 characters de eerste encounter ingestapt. Dat ging heel aardig en redelijk vlot voor een eerste kennismaking met 4e Ed.. De 2e encounter bleek de lastigste te zijn, redelijk kantje boord en aardig wat healing surges nodig om weer op peil te komen. Fire beetles zijn erg cool!!!

De derde en laatste encounter was heel goed te doen nadat Grimjan de wizard een sleep spell (daily power) slim had gemikt. Ook Bob the rogue's actie om de goblin hexer frontaal aan te vallen en 'm 24 hp lichter te maken was een hele doeltreffende actie. Om de hendel van het valhek te blokkeren waar de dire wolf achter grauwde, bleek ook geen slechte inval.

Het gevonden perkament met een verontrustende boodschap nodigt uit om verder op onderzoek uit te gaan in de volgende meeting en Dungeon Delve.

Het was leuk, 't speelde vlot en soepel en was een bijzonder compleet avontuur in een compacte hoeveelheid tijd. Op dus naar de 2e keer met dank aan Vincent, Danny en Fedor voor inzet, stroopwafels en humor!
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

2e sessie Delving of the Dungeons

Bericht door Ionanthe »

achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op maandag 13 september 2010, 1:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Volgende sessie wordt maandag 6 september, start 19.15u.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ik zei toch dat het op de 6e was ;)

maar zo te zien bevalt jullie groep?!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Het is voor Danny en mij heel makkelijk: tussen vijf en zes weg van de TU, even wat eten, en dan door naar Peter. Alles lekker in de buurt. De groep bevalt inderdaad, hoewel het soms wat los-vast is omdat niet iedereen er altijd bij is. Gelukkig zijn de encounters (want dat is Dungeon Delve) goed te schalen door de DM.

Als mensen zin hebben kunnen ze makkelijk een enkele sessie mee doen, omdat er gewoon een map met characters klaar ligt waarmee je zo aan de slag kunt gaan.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie