Problemen in Súdbataar? - sessie 14 september plaats vrij
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
Eigenljjk was het noet goed om het achtergrond verhaal van Arumin hier neer te zetten wat ingame heeft hij zijn verleden nooit aan oand verteld. Dus bij deze vertel ik niets meer. Maar ik zal het geposte stuk ook niet weg halen, dat gaat tegen miin principes van het forum in.
P.s. Tijn je heb een pm
P.s. Tijn je heb een pm
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
AaaaaaaaaArumin schreef:Eigenljjk was het noet goed om het achtergrond verhaal van Arumin hier neer te zetten wat ingame heeft hij zijn verleden nooit aan oand verteld. Dus bij deze vertel ik niets meer. Maar ik zal het geposte stuk ook niet weg halen, dat gaat tegen miin principes van het forum in.
P.s. Tijn je heb een pm
ok
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
de andere characters kennen Helena's achtergrond ook niet, maar ik heb hem wel gepost. Simpelweg als creatieve ontwikkeling voor het character en meer voor mijzelf. Gewoon voor de leuk
Btw, ik heb Helena omgezet naar een redblade character en opgeschroefd naar level 11.
lvl 8 rogue, lvl 3 fighter
14 str
18 dex
11 con
14 int
10 wis
14 cha
40 hp, +4 init, 5 fort, 11 ref, 3 will
attack 9/4/0/0
belangrijkste feats: focus rapier, imp 2weap fighting
belangrijkste skills: Craft (Poisons), Diplomacy, Gather Info, Listen, Move Silently
Kortom, Helena is nog steeds wel dodelijk met wapens, maar nu ligt het meer op de roleplaying en het vergiftigen van....
Nou krijg ik net te horen dat we "zonder sheet" gaan spelen, maar eerlijk gezegd vind ik dit een minder fijn plan voor deze campaign. Eigenijk horen de rolls,skills en feats een beetje bij deze characters en groep. Dat was (voor mij iig) ook een deel van wat het leuk maakte om deze campaigns te spelen.
Ik ben namelijk bang dat als we helemaal zonder dice spelen er niks meer van kans afhangt en we alles maar aan elkaar moeten lullen en beschrijven.
Waarom werd die keuze eigenlijk gemaakt? Is dit niet een keuze die wij met zijn allen moeten maken?
Btw, ik heb Helena omgezet naar een redblade character en opgeschroefd naar level 11.
lvl 8 rogue, lvl 3 fighter
14 str
18 dex
11 con
14 int
10 wis
14 cha
40 hp, +4 init, 5 fort, 11 ref, 3 will
attack 9/4/0/0
belangrijkste feats: focus rapier, imp 2weap fighting
belangrijkste skills: Craft (Poisons), Diplomacy, Gather Info, Listen, Move Silently
Kortom, Helena is nog steeds wel dodelijk met wapens, maar nu ligt het meer op de roleplaying en het vergiftigen van....
Nou krijg ik net te horen dat we "zonder sheet" gaan spelen, maar eerlijk gezegd vind ik dit een minder fijn plan voor deze campaign. Eigenijk horen de rolls,skills en feats een beetje bij deze characters en groep. Dat was (voor mij iig) ook een deel van wat het leuk maakte om deze campaigns te spelen.
Ik ben namelijk bang dat als we helemaal zonder dice spelen er niks meer van kans afhangt en we alles maar aan elkaar moeten lullen en beschrijven.
Waarom werd die keuze eigenlijk gemaakt? Is dit niet een keuze die wij met zijn allen moeten maken?
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
Kan wel zijn dat iedereen graag met dice wil spelen, maar ik ben er gewoon te lang uit om alles uit te gaan werken. waarsch doe ik het net als vroeger: waar het een toevoeging is wordt er gegooid, maar aangezien jullie toch niet weten wat voor DC ik ergens voor instel of wat de AC is van een tegenstander zal het meer een indicatie zijn. Je sheet geeft je grofweg een idee hoe goed je in bepaalde zaken bent, en das altijd goed om vantevoren te bedenken voor je personage.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
Goed nog ff geen tijd voor een recap gehad maar toch ff hebben over de sessie.
Ik heb het naar mn zin gehad en ik vond het zelf uitspelen van situaties lekker werken. Hier en daar liep het nog wat stroef maar dat zal vast wel weer gaan lopen na een sessie of 2. Ik zou wel hier en daar war meer invloed van de dice willen zien. Martin had bijvoorbeeld echt wat slechte rolls op wat te onbezonnen acties maar daar stond niets tegenover terwijl een 6 op een jump check met alleen maar een +2 niet echt veel doet op de actie die hij beschreef (het laten vallen langs een touw om bij iemand op zijn nek proberen te vallen) daar had toch op zijn minst een extra safe roll op moeten staan. Maar goed misschien keek ik daar anders tegenaan.
Anyway wanneer is de volgende sessie?
Ik heb het naar mn zin gehad en ik vond het zelf uitspelen van situaties lekker werken. Hier en daar liep het nog wat stroef maar dat zal vast wel weer gaan lopen na een sessie of 2. Ik zou wel hier en daar war meer invloed van de dice willen zien. Martin had bijvoorbeeld echt wat slechte rolls op wat te onbezonnen acties maar daar stond niets tegenover terwijl een 6 op een jump check met alleen maar een +2 niet echt veel doet op de actie die hij beschreef (het laten vallen langs een touw om bij iemand op zijn nek proberen te vallen) daar had toch op zijn minst een extra safe roll op moeten staan. Maar goed misschien keek ik daar anders tegenaan.
Anyway wanneer is de volgende sessie?
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
Heb martin met opzet even nog niet te pletter laten vallen, maar om powerplay te voorkomen hoop ik toch in de toekomst op wat meer inschattingsvermogen! dode/in coma geraakte/kreupele personages zijn over het algemeen niet de leukste om te spelen, en hinderen bovendien de voortgang van het verhaal.
Vergeet ook niet dat magie in mijn games geen veel voorkomend iets is, in tegenstelling tot de standaard dnd setting. Magie is iets obscuurs, dat zelfs door de inwoners van Avo Sul met grote achterdocht wordt bekeken.
Voorts: jullie zijn helden, maar geen halfgoden! Speel dat dus ook uit... je KAN niet alles, en mochten jullie toch in die veronderstelling zijn dan wil ik best jullie stats gaan gebruiken om de uitkomst van acties te bepalen. Mwuha!
28 of 5 oktober? allebei dinsdagen.
Vergeet ook niet dat magie in mijn games geen veel voorkomend iets is, in tegenstelling tot de standaard dnd setting. Magie is iets obscuurs, dat zelfs door de inwoners van Avo Sul met grote achterdocht wordt bekeken.
Voorts: jullie zijn helden, maar geen halfgoden! Speel dat dus ook uit... je KAN niet alles, en mochten jullie toch in die veronderstelling zijn dan wil ik best jullie stats gaan gebruiken om de uitkomst van acties te bepalen. Mwuha!
28 of 5 oktober? allebei dinsdagen.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34
- Lairnaedon
- Evil Overlord
- Berichten: 983
- Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34