spelers Dragonlance proefsessie in Saga systeem te Dordrecht

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

spelers Dragonlance proefsessie in Saga systeem te Dordrecht

Bericht door Neanie »

Titel vat het behoorlijk samen. Om niet heel veel te typen, rpg.net heeft een aantal reviews die het systeem voldoende beschrijven, zoals deze.
Mijn doel voor een proefsessie (of bij genoeg belangstelling meerdere) is om mensen de kans te geven dit, naar mijn mening onderbelichte, systeem eens te leren kennen en direct mij een kans te geven wat ervaring op te doen met het leiden van een sessie. (Behalve online enkel een paar sessie met vrienden gedraaid.) Dit is ook een reden dat ik me nog beperk tot een uitgegeven avontuur.
Dit is deel een van een langetermijn plan. Ik hoop hierna mensen te vinden om op basis van de Dragonlance Classics 15th aniversary Edition een war of the lance campaign te starten. Dit omdat deze uitgave ook ondersteuning bied voor het saga systeem.
Daarna hoop ik genoeg ervaring en de tijd te hebben om een eigen campaign rond 'The missing city' tijdens de age of mortals

Een van de voornaamste redenen dat ik mensen kennis wil laten maken met het dragonlance saga systeem is omdat het geen focus op vechten heeft liggen(zie oa review), veel vrijheid geeft en dit ook in het magie systeem resulteert in een systeem wat je, binnen een bepaald domein alle keuze geeft je spreuk samen te stellen.
Vermoedelijk is dit systeem nogal onbekend omdat het niet aansloot bij de oude dragolance fans die dragonlance gewend waren in adnd en dat het nogal setting specifiek gebracht is

Voor de duidelijkheid, geen zin en/of tijd hebben om behalve de 1e losse proefsessie mee te doen is totaal geen belemmering om daaraan mee te doen.

Van Karma had ik al begrepen dat die geïnteresseerd is. Zodra er genoeg geïnteresseerden zijn zullen we eens naar een moment kijken. Dit zal een zaterdag of zondag zijn verwacht ik.

EDIT: links gefixed die door ergens tijdens voorbereiden gemaakt foutje misten

EDIT: bij het plaatsen van de advertentie op mandragon daar nog een uitleg van het saga systeem gevonden: link
Laatst gewijzigd door Neanie op woensdag 25 augustus 2010, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Klinkt goed ik wil graag eens meedoen met een proefsessie.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Datum is gezet: zondag 12 september, 13uur. Een, misschien 2 late aanmeldingen zijn nog mogelijk.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

tof, ik had bijna een bordspel dag geplanned. Maar die maar even snel verzet. Je woont trouwens echt dichtbij :) Grappig.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

was leuke rpg-dag.

Leuke combinatie van rollen. En best grappig om o.a. minotaur in de party te hebben.

Vond het systeem ook lekker vlot en de magie vooral wel tof.

Leuk dat Kevin helemaal uit Belgie is gekomen om mee te doen. En speelde ook leuk.

We hadden al nagepraat, maar vergat nog even dat je vooral ook iedereen wel een keer heb laten schitteren, wat altijd lekker is als een GM dat doet.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Als er nog nieuwsgierigen zijn, ik denk dat ik ergens rond eind november een ander avontuur voorbereid moet kunnen hebben als er genoeg gegadigden zijn.
Meld je even, begin november zal ik dan eens een datumprikker openen er voor.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

Hoi Neanie,
ja, ik ben nieuwsgierig, maar twee van de vier weekenden in november zijn reeds volgeboekt. Het kan gebeuren, dat ik dtoen geen tijd heb.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ja vond de vorige keer ook leuk. Lekkere vlotte sessie. En technisch heeft het een mooi en creatief magiesysteem. :)
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

,

Bericht door Icophant »

Neanie,

Bij deze laat ik interesse heb in een toekomstige (one shot) game. Ikzelf ben beter bekend met settings als FR dan met spelljammer, maar daar hebben we het later wel over.

Icophant
Word
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ok, ik heb eindelijk de datumprikker gemaakt. Wegens een tentamenperiode duurt het nog een maandje voordat hier thuis wat kan draaien.

Geïnteresseerden die nog geen mail of pm gehad hebben moeten dat even laten weten
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Iemand nog iets van Kaleidoskop gezien?
Zoals het er nu naar uit ziet komen beide nieuwe geïnteresseerden helaas niet.
Dus er is zeker nog wel een plekje vrij, ga binnenkort knoop doorhakken of het 16, 23 of de 6e wordt.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Kaleidoskop is volledig verdwenen. Ze zou voor een tijdje naar Duitsland gaan, maar niemand weet of ze ooit nog is teruggekeerd.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Kaleidoskop heb ik nog een mail gestuurd maar daar heeft ze nooit meer op gereageerd.
Wel vreemd want ik vond haar enthousiast met de ODM sessie en de gesprekken ter voorbereiding daarop.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ha Neanie,
vond die sessie wel leuk. Wellicht wil ik nog wel eens meedoen, maar campaign op vaste basis is me beetje te druk.
Misschien vind je het wel leuk om eens mee te doen met ODM in Dordt?

(als van Rogier mag :) )
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

vond het magiesysteem trouwens wel super werken :)
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

ODM dordt is door de weeks voor zover ik zo snel zag en dus geen optie zolang ik dagelijks op en neer naar Eindhoven ga en dat is nog minstens paar maanden tot m'n afstuderen.

Dat zelfde is ook dat ik ook niet van campagne op vaste basis zou willen spreken, enkel geopperd heb dat het avontuur wat ik pak de 1e van een reeks is dus er wel te kijken valt naar vervolgen. Maar ook omdat ik het moeilijk inschatten vind hoe druk ik het nog zou kunnen gaan krijgen met afstuderen en misschien wat laatste vakken wil ik me daar zeker niet op regelmaat vastleggen en eventuele vervolgen op adhock basis afspreken, maar ik zondagen het fijnste vind.

En die kant en klare avontuurtjes zeggen niet voor noppes altijd dat ze ook op zichzelf staand gespeeld kunnen.

En dat magie systeem is gewoon het sterkste punt van het systeem. Snap in dat opzicht niet dat er niet meer systemen met een spellpoint systeem werken. Zo veel veelzijdiger, creatiever en compacter
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ok, eindelijk de knoop doorgehakt
Zondag 6 februari 13uur beginnen we. Er is nog plek vrij voor geïnteresseerden.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

BUMB!

Dit heeft een tijdje stil gelegen wegens studie. Dat heb ik vandaag afgerond.
Dus geïnteresseerden voor een eenmalig of wat langer spelen van Dragonlance in het saga system. Laat het me alsjeblieft horen zodat ik een groep kan bouwen of een middagje organizeren.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ha Neanie, een tijdje geleden zeg.

Ik heb op zich wel zin en is in de buurt. In het weekend kan ik even niet, maar misschien een avond?
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Mooi. Kreeg vandaag een mailtje van een andere Dordtenaar die geïnteresseerd is. Zal eens kijken of die ook door de weeks zou kunnen dan zijn we een aardig eind voor een sessie.
1 of 2 meer zou leuk zijn, zeker mensen die daarna geïnteresseerd zouden kunnen zijn in een regelmatigere groep.
Plaats reactie