Nog iemand op zoek naar een groep

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Nog iemand op zoek naar een groep

Bericht door Kaleidoskop »

Hallo allemaal,

ik zoek naar een groep in Rotterdam, die nog een plek voor een speler heeft.
Ik spel nu sinds vijf jaaren en heb meer of minder ervaring in volgende systemen: DnD (3.0 -& 3.5); DSA (4.0 & 4.1), Rolemaster, Mage & Degenesis. Ik ben ook bereid iets anders te spelen, als iemand te tijd en moete heeft, het mij uittelegen.
Zwaartrpunt is bij mij de plot maar hack & slash mag niet te kort komen.

Wanneer kan ik? Naar afsprak bijna altijd. Voor mij is regelmatig spelen belangrijker als een vaste dag.

Gemiddelde leeftijd van de spelers: 30- 38. Ik ben zelf 34.

Het is misschien opgevallen, dat ik uit Duitsland kom. Naar drie jaaren hier in Nederlande hoop ik, dat mij taalkennis voldoende zijn daarmee ik het eerste half uurtje in een spel overleef.

Groetjes
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey Kaleidoskop, welkom op het forum!
Zo te zien zit dat wel goed met dat nederlands, rpg is een mooie manier om meer taalkennis op te doen! Een aantal spelers op het forum spelen 'das Schwarze Auge' (oog des meesters) met duitse boeken.

Het zou kunnen dat je niet gelijk een groep vind, niet iedereen bezoekt het forum elke dag. Check dus af en toe om te zien of er iemand heeft gereageerd!

Succes met zoeken naar een groep!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ik heb wat plannen voor een Dragonlance war of the lance campagne met het saga systeem maar moet even kijken hoeveel tijd ik ga hebben na de komende tentamens. Maar zal hier zeker dan een zoeker plaatsen. Kun je kijken of je je leeftijdsdomein iets naar onder wilt verruimen.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

Hallo,

bedankt voor het welkom.
@ Neanie: ja, laat het mij graag weten als je weer een nieuwe groep plant.
Maar...
Hoewel ik reeds een paar systeme ken, ken ik bijna noit de spel wereld, die erbij hort omdat de GM vaak een eigene wereld verzonnen hebben. Ik ken alleen de settings van DSA en Degenesis, doch ik ben nieuwsgierig op iets nieuws.
De leeftijdsdomein was niet zo belangrijk maar ik heb paar storys van vrienden gehoord, die met goepen gespeelt hebben, die heel veel jonger zijn geweest als hun eigen leeftijd...

Goedenacht aan iedereen.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

setting niet kennen boeit niet zo veel, basis idee bij brengen is wel te doen en als je de setting niet kent kun je ook niet vinden dat ik dingen anders doe dan je vind dat ze horen te zijn in de wereld :)

En systeem, ik draai vast nog voor die tijd wel ergens nog een one shot avontuurtje voor mensen die het systeem enzo willen leren kennen. Zal dat topic alvast aanschoppen, als ik me als doel stel dat eind november te proberen moet ik een end komen. Maar dan moet ik nog een paar andere wat volwassenere vinden, weet momenteel enkel dat ik een groepje 19 jarige belgen heb wat graag wil :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Welkom Kaleidoskop! Misschien is deze ODM groep in Dordrecht wel iets voor jou?

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1411

Als gastspeler is het misschien ook mogelijk mee te spelen met de groep in Schiedam:

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=790

De Meester van beide groepen (Rogier) is nu wel op vakantie.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

@ Vincere
Bedankt voor jouw hint Ik heb Rogie een pm gestuurd misschien heb ik ja geluk. Als je nog iets anders hort, laat het mij alstublieft weten.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

speler zoekt groep

Bericht door dragonraper »

er is nog plaats in een D&D groep op zaterdagavond,of op zondagmorgen.gespeeld wordt pathfinder 3,5..campaigns..locatie is natuurlijk : dungeons & dragons club schiedam...heb je interresse geef even een gil ! groenten van carlo...en ja ik spreek ook duits !
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Hallo Kaleidoskop, ik reageer even via het openbare topic op jouw PM.

Leuk dat je op het forum bent. Als je op zoek bent naar een groep rollenspelspelers is dit een prima medium.

Ik ben zelf spelleider van drie groepen allen in de wereld van Das Schwarze Auge (DSA). Mijn groepen zijn in Schiedam, Den Bosch en Dordrecht.
Al deze groepen zijn eigenlijk al wel aan het maximum aantal spelers.
Als gast mag men bij mij altijd wel een keer mee komen doen, maar dan blijft het helaas ook meestal maar bij één keer aangezien de groepen anders te groot worden.
Zoals ik lees in jouw bovenstaand bericht is Duits (en dus DSA) voor jou geen probleem.

Ik weet niet wat je intentie is en wat je precies met 'regelmatig / vaak' spelen bedoelt?
Al mijn groepen spelen zo eens in de drie a vier weken.

Ik zal eens kunnen informeren of de spelers in Dordrecht wellicht een vijfde speler erbij zouden willen hebben.

En eventueel in Schiedam? Vincere steekt binnenkort de oceanen over, toch?

Laat even weten hoe jij er over denkt.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

Hoi Rogier,

Bedankt voor jou reactie.

Ik begrijp heel goed, dat je niet meer als vier spelers per groep wil hebben.

Nee, Duits is echt niet een probleem en ik kan oog snel aan een groot stabel regel boeken voor DSA komen.

Tot nu heb ik alleen een karakter voor DSA en deze is niet passend voor een groep waarin ik nooit gespeeld heb en overheen niemand ken. Deze karakter kan echt een slechte impressie geven en ik wil eigenlijk veer uitgenodigd worden ^^
Om dat mijn laatste karakter schepping voor DSA heel lang duurde, mag ik niet het hele proces doorlopen voor (misschien) een keer spelen.

Vandaar mijn suggestie: Als ik mag, wil ik graag bij een avond “vlieg aan de wand” zijn.
Heeft de voordelen, dat…
… wij elkaar leren kennen;
… je geen tijd moet besteden om iets te bedenken hoe je mijn karakter inbrengt
… ik mij taalkennis kan testen, of ik een spel sessie kan volgen
Als je (en de groep) hiermee akkoord gaat , zou mij voorkeur bij de Schiedam groep zijn.
Later kunnen wij dan bekijken, hoe het verder gaat .

“Regelmatig” is voor mij minimaal 1x per maand, maar als de tijd tussen de termijnen groter word, verliez ik “het spel gevoel” voor een karakter en ermee vroeger of later (hangt van de spel af) het interesse …
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Re: speler zoekt groep

Bericht door Kaleidoskop »

dragonraper schreef:geef even een gil !
AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Hallo Drangonraper,

Hard genoeg? ^^

Ik heb nooit pathfinder gespeeld, maar ik hor van iedereen, dat het een leuke system is.

Ik mak jou oog de suggestie, die ik boven aan Rogier heb gedaan, dat ik voor een spel sessie langs kom. In de aansluiting kunnen wij bespreken, hoe het verder gaat.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

gillend hard

Bericht door dragonraper »

okee hard genoeg...je kan het best op een zaterdag langskomen,want dat is nog een redelijk laaglevelgroep 4-5 zondag is level 13+,gespeeld wordt er elke week vanaf half 8 s,avonds...blikjes en pizza,s zijn voor weinig hier verkrijgbaar...pathfinder is niet zoveel veschillend van D&D 3.5....alleen wat bijgeschaafd zogezegd...adres is nog steeds : RAAM 30 te SCHIEDAM...dat is in het oude centrum,5 minuten vanaf metrostation parkweg,of 10 minuten vanaf centraal...parkeerplaats is er zaterdagavond ook n og zat..mijn huis ligt verscholen achter een reusachtige conifeer pal tegen de gevel..kan niet missen dus
groenten van carlo
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

@ dragonraper,

zaterdag 23.10.10 om 19:30 is genoteerd.

Ik heb nu nog een paar vragen:
Zijn de groepen met vaste medespelers of word bij iedere sessie gekeken wie er is? Hoe groot zijn de groepn? Gaan de campagnes over meerdere avonden, of zijn ze in een avond afgesloten?
Nog een vraag: na jouj omschriving heb ik het gevoel, alsof het adres een kroeg is of is het een privaat adres?
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Je zou denk ik wel een keer in de Schiedamgroep mee kunnen spelen; dat is het handigste denk ik. Vincere speelt een paar keer niet mee, dus dan zou je een keer mee kunnen spelen. Uiteraard wel met een karakter want dat is wel zo leuk. Ik maak dan een Guest Player Character voor je, dat kost jou dan geen tijd.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

@Rogier:
De bedoeling was eigenlijk dat je geen werk door mij krijgt en niet meer! (*zucht!*)
Ik hope je moet alleen een lade open trekken om dan uit een voorraad jouw keuze te maken…
Vooraf bedankt voor jouw moeite!
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

nou, het maken van een GPC is een kwestie van 10 minuten want dat doe ik op z'n 'Jan-Boeren-Fluitjes'. Als GPC kun je een aantal dingen meestal gewoon weg goed en speel je vaak een aanvulling in het verhaal.
D.w.z. dat het kan zijn dat ik een huidige NPC omdoop tot een GPC.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

“En ik doop je in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest op de naam GPC”

Als het zo makkelijk is…

Hebt je stomtoevallig een stomme karakter in jouw aanbieding?

Alle gekheid op de site:
Je doet mij een heel groot plezier als je mij zo veel als mogelijk informatie over dit karakter lat toekomen.
Ik vertrouw mij taalkennis niet zover, dat ik geloof onvoorbereid een karakter te spelen.
Heb je misschien in de volgende dagen tijd voor een telefoontje om erover te praten?
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Uiteraard wil ik dit eerst bespreken met mijn spelers wat zij er van vinden dat je een keer mee zou willen spelen.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

Oeps! En ik heb geloofd, dat je reeds responsies op jouw post in “Sessie Evaluatie -> Spelgroep Oog des Messters in Schiedam van 18.10.” hebt…

Nou ja, dan wil ik mij in geduld oefenen, afwachten en niet ieder ½ uurtje petities aan de medespelers sturen ^^
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

gillend hard

Bericht door dragonraper »

mijn groepen hebben vaste spelers,5 tot 6 spelers per groep,campagne duurt een half jaar ongeveer,en nee het is een prive adres...maar wel een groot huis met eigen bar...en nog veel meer...de andere spelers helpen je wel met een character in elkaar draaien.....aanstaande donderdag zit ik op SPIEL 2010 in ESSEN (duitsland) kann ich wieder einmal deutsch uben...ist aber nurr einmal pro jahr,schade !...als mensen nog wat nodig hebben info of wat anders van de beurs laat het mij weten....groenten van carlo
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Re: gillend hard

Bericht door Rogier »

dragonraper schreef:.....aanstaande donderdag zit ik op SPIEL 2010 in ESSEN (duitsland) kann ich wieder einmal deutsch uben...ist aber nurr einmal pro jahr,schade !...als mensen nog wat nodig hebben info of wat anders van de beurs laat het mij weten....
Nou, ik ben al jaren op zoek naar een (gave) uitgave van avontuur nr. 5: "Nedime, de dochter van de kalief" van de eerste editie Oog des Meesters. Let wel: de Nederlandse versie!

Mocht je dit avontuur daar tegen het lijf lopen dan zou ik het fijn vinden als je dat voor mij zou willen meenemen/kopen.
Maximaal wil ik er € 12,50 aan uit geven, liever voor een lagere prijs natuurlijk.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

@dragenraper
Wenn das so ist, kann ich gerne meine posts an Dich in deutsch schreiben.

Ja, leider ist die "Spiel" nur einmal im Jahr in Essen, aber es finden über das Jahr verteilt einige Messen und Cons in Deutschland statt. Die sind zwar dann häufig nicht so dicht hinter der niederländischen Grenze, aber dafür auch nicht ganz so überlaufen wie die "Spiel"

Ich wünsche Dir viel Spaß auf der Messe und eine gute Jagt auf Spiele, Regelbücher & Co.
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

@ Rogier,
een vraagje, als de regelwerken & avonturen van DSA vertaald zijn, zijn ook de romans vertaald?
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Nee, slechts de eerste editie van DSA is vertaald naar het Nederlands en naar het Frans. Dit betreft dus alleen de avonturen en de regelboeken.
Alle overige edities, d.w.z. 2, 3, 4.1 en 4.2 zijn alleen is het Duits.
Ik neem aan dat de romans dan ook niet zijn vertaald. Hooguit misschien naar het Engels?
Een uitzondering is dat het basisboek van editie 4.1 ook in het Engels is uitgegeven onder de naam 'The Dark Eye'.

http://www.wiki-aventurica.de/index.php ... asic_Rules
Kaleidoskop
Vrije Boer
Berichten: 24
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 22:25

Bericht door Kaleidoskop »

Ik wist, dat DSA naar Engels vertaalt is. Nederlands was voor mij een nieuw informatie en ook dat niet alles vertaalt is.
Jammer, er zijn een paar leuke boeken, die in de wereld van DSA spelen.
Plaats reactie