We're going somewhere you've never been before

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

We're going somewhere you've never been before

Bericht door Lairnaedon »

Dag allemaal,

Ik ben geïnspireerd door een aantal tekeningen in een thema (wat ik nog een verrassing laat) en wil dit graag omzetten in een RPG.

Gezien de burst-sessies van Michiel mij wel erg aanspraken, wil ik het ook zo doen. Storytelling, simpele character sheets en hooguit een sessie of 3, maximaal 4.

Heeft er iemand zin om mee te doen in omgeving Rotterdam met een RPG van sinistere, duistere aard? Ik wil graag gebruik maken van sfeervolle muziek en licht (en aardedonker).
Let op, ik zoek spelers die zich durven te laten gaan! En die durven om er daadwerkelijk bij te komen zitten en te blijven zitten als het eng wordt :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

wat en overweldigende hoeveelheid replies!

ik ben zo blij dat jullie allen gereageerd hebben

:roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Kennlijk hebben mensen in deze donkere dagen meer behoefte aan wat licht rollenspel :) Ik zelf ben gewoon te bang om mee te doen. Je gaat toch niks met gremlins doen? :lol:
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

gremlins are pussies
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Eigenlijk lijkt het me best het proberen waard. Ik had het ook wel gezien, maar ja, dan ook nog reageren he.......
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Lijkt me echt tof, maar pff, ik zit een beetje aan mijn rpg max moet ik zeggen.
Staat ook nog belofte van me open iets voor te bereiden.

Toch lijkt me leuk een eerste sessie mee te kijken ..
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

ik ga het denk ik verplaatsen naar het nieuwe jaar. Ik wilde al een groep gaan starten met Thuya, maar dat is nog in de maak. Wellicht wordt dit toch een van de eerste sessies van die groep.

Ik merk dat ik altijd een RPG wil gaan hosten als iedereen net op vakantie gaat, of een beetje uitgeRPG'd is :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

of tot de nek rpg-ed ;)
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

Bericht door Icophant »

lairnaedon,

Toevallig waren wij ook van plan om rpg's te spelen met mogelijk een duistere sfeer in de omgeving van Rotterdam.

Als het je wat lijkt om mee te doen kun een even reageren op
http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1453

Anders willen ik een een andere speler ook wel meedoen in de kerstavakantie, als je post waar en waneer de game gehouden wordt en welk systeem er wordt gebruikt (ivm beschikking hierover).

groeten,
Icophant
Laatst gewijzigd door Icophant op zondag 19 december 2010, 9:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Word
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Re: We're going somewhere you've never been before

Bericht door Karma »

Lairnaedon schreef:die durven om er daadwerkelijk bij te komen zitten en te blijven zitten als het eng wordt :twisted:
waar bij zitten?

voor zitten? op de rand van de stoel.
Ik vind het eigenlijk ook wel tof idee. Toevallig dat ik vakantie heb. Wel wat plannen al, maar dit lijkt me ook gaaf.

Ook combinatie met kunst, muziek en licht. :)

En weet wat je kan met een scary sessie.

Als je het nog niet helemaal hebt opgegeven..

enne ik denk dat je andere kant op wilt dan 4th rules?
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ha kwam deze nog tegen :)
http://www.theharrow.com/rpg/spookyrpgs.html
bij GM roleplaying staan wat goede tips voor de engere rpg's

en deze
http://forum.rpg.net/archive/index.php/t-36382.html
vreemd genoeg spreken ze hier qua beschrijven elkaar weer tegen.

iig beiden geven goede tips voor echte eery, scary, wicked games. :twisted:
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

maarre niet dat ik iets tegen duistere sfeer 4th d&d heb hoor.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

nee, ik cancel deze. Op de een of andere manier heb ik nooit aanhang als ik een RPG wil starten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

nou heb in verleden leuke games gespeeld.
Misschien even de opstart.

Maar goed begrijp het wel, als niet genoeg mensen bij elkaar krijgt, houdt het op.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

melden zich eindelijk mensen voor je game, blaas je hem af! :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

in 2 maanden tijd 2 mensen :)
en een persoon die mij probeert te scharen voor zijn eigen rpg clubje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op donderdag 23 december 2010, 7:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Mijn speelstijl heeft alles te maken met de sessie waarin ik speel en wat mijn train of thought is omtrent de stijl van de sessie. Ik kan goed roleplayen, maar dan moet de sessie ernaar zijn. Jij was daar zelf nooit bij dus kun je niet zeggen dat ik niet goed roleplay.

V1nce, alsjeblieft, bemoei je niet meer met mijn topics tenzij je iets positiefs te melden hebt. Bedenk je de volgende keer, voordat je weer die Pandora's Box opendoet. I will tell you why.

Bij de laatste RPG meeting heb ik een RPG gehost in de Mass Effect universe. Volledig voorbereid, met muziek, kaarten, sfeer, decoor, characters met abilities, tekenwerk, NPC's, conversaties... Ik had goede spelers, dus dat was een fenomenale sessie wat mij betreft. Kreeg goede feedback met een paar verbeterpunten. Ik ben niet de beste, dat weet ik ook nog wel, maar om me nu alweer door de slijk te gaan halen is een beetje over de top, vind je ook niet?

Ik zal altijd nieuwe ideeen opdoen, zo zit ik in elkaar. En een keer doe ik dit en zijn er 3 of 4 mensen die mee willen doen. Maar bij mij is het altijd Now or Never. Ik bied iets aan en je doet mee of niet. Zo niet, dan niet! Helaas pindakaas. Mijn idee vervliegt en ik raak wel weer geinspireerd door iets anders.

Tijn heeft mij heel netjes gevraagd of ik hier niet te hard op wil ingaan. Dat is hiermee gebeurd. Dus... ik vraag het je heel netjes. Wil je asjeblieft jezelf nooit meer met mijn topics bemoeien tenzij je iets positiefs te melden hebt? Eerlijkheid en eigen mening is op prijs gesteld, maar ik ben niet jouw zondebok voor je eigen onvrede.
Afbeelding
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Bizar dat ik hier al maanden niet ben geweest maar dat V1nce nog altijd "up to his old tricks" is.
Kan me dus ook niet aan het gevoel onttrekken dat onze botsingen niet bepaald mijn schuld geweest zijn destijds. Heb me toen even terug getrokken van het forum omdat ik geen sfeerverpestende invloed wilde hebben maar het is duidelijk dat mijn afwezigheid hier niets aan heeft veranderd.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op donderdag 23 december 2010, 7:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Wil me er niet te veel mee bemoeien, maar wil wel even zeggen dat ik blij ben dat er niet gelijk heftig geflamed wordt. Het is mijns inziens niet heel lastig iemand gewoon te negeren op een forum en je te richten op mensen waar je wel mee door een deur kan!

Vast bedankt voor het relaxed en positief houden van de sfeer!
En anders stel ik voor dat jullie e.e.a. gewoon buiten het forum settlen. Met een ouderwets duel op leven en dood. ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op donderdag 23 december 2010, 7:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

@Lairnaedon: Ik vind de opmerking van V1nce correct en niet verkeerd voor wat betreft zijn ideeën omtrent de respons op jouw topics.
Alhoewel op dit forum V1nce' opmerkingen vaak door veel forumgebruikers met een negatieve smaak worden ervaren, vind ik het eigenlijk best okay dat hij deze kritiek uit. Ik denk ook dat zijn opmerkingen inhoudelijk gezien vaak wel voor een deel waar zijn.
Ik vind V1nce' posts niet per definitie sfeer verpestend want hij is scherp en durft hetgeen kort door de bocht te noemen (en dat is zonder twijfel niet taktisch).
Een kritisch oog / opmerking kan pijn doen, maar is best leerzaam.

@V1nce: Ik vind dat Lairnaedon in mijn groep goed rollenspel speelt. Voor wat betreft jouw mening over zijn roleplaying capaciteiten zet ik mijn vraagtekens, want Lairnaedon vervult zijn karakter-identiteit binnen de heldengroep gewoon weg prima.

Daarnaast zijn de samenstelling van spelers en de roleplay-invalshoek natuurlijk bepalend voor een goede "fit".

Lairnaedons "Mass Effect universe" vond ik best tof en hij had het goed voorbereid. Jammer dat ik moest afbreken om mijn trein te halen.

@V1nce: Ik vind dat opmerkingen in posts dat iemand wel of niet je vriend is eigenlijk helemaal "out of the question"; dat doet er namelijk niet toe. Het geeft mijns inziens ook helemaal geen inhoudelijke waarde aan je bericht. Graag zou ik die opmerkingen liever niet zien want dat wekt ergenis.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Mijn posts verwijderd. Gingen voornamelijk Lair aan en die heeft toch al kennis genomen van de inhoud. Zag geen meerwaarde om ze laten staan.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Rogier schreef:@Lairnaedon: Ik vind de opmerking van V1nce correct en niet verkeerd voor wat betreft zijn ideeën omtrent de respons op jouw topics.
Alhoewel op dit forum V1nce' opmerkingen vaak door veel forumgebruikers met een negatieve smaak worden ervaren, vind ik het eigenlijk best okay dat hij deze kritiek uit. Ik denk ook dat zijn opmerkingen inhoudelijk gezien vaak wel voor een deel waar zijn.
Ik vind V1nce' posts niet per definitie sfeer verpestend want hij is scherp en durft hetgeen kort door de bocht te noemen (en dat is zonder twijfel niet taktisch).
Een kritisch oog / opmerking kan pijn doen, maar is best leerzaam.
Ik zou dit met je eens zijn wanneer v1nce zelf ook met kritiek om zou kunnen gaan. Het tegendeel is echter waar, hij is geweldig in het spuien van (9 van de 10 keer) ongevraagde kritiek maar als hij met kritiek op zijn gedraging wordt geconfronteerd dan is het forum te klein en begint hij als een gek om zich heen te slaan.
Stellen dat zijn bijdragen inhoudelijk wat toevoegen is ook niet bepaald relevant aangezien ze wanneer ze wat scherper zijn vaak niet langer dan een paar dagen/uur op het forum blijven staan.
Plaats reactie