Ervaren speelster/DM zoekt groep

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Queen of Swords
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 26 november 2010, 12:30

Ervaren speelster/DM zoekt groep

Bericht door Queen of Swords »

naam: Queen of Swords
leeftijd: 26
woonplaats: Capelle aan den IJssel
games: geen speciale voorkeur
soort game: storytelling / roleplaying
dagen: bespreekbaar
overige info:


Ervaring:
Met al zo'n bijna 10 jaar ervaring met tabletop, storytelling en (live) roleplay, heb ik na enige jaren pauze sterk de behoefte om weer te gaan tabletoppen.
Ik heb vele verschillende soorten roleplaying games gespeeld, van sci-fi tot low fantasy, tot high fantasy en heb ervaring met het bedenken van eigen settings en systemen. Ik ben een echte roleplayer en ga voor inleving en beleving voor mezelf en naar de anderen. De onderlinge interactie tussen spelers en hun characters vind ik eveneens belangrijk, want dat maakt of breekt naar mijn mening een onmisbaar deel van het verhaal!

Wat ik zoek:
Een groep die zich vooral richt op roleplay en de beleving van hun character en de wereld waar ze zich in bevinden. Hoe hoger de lat ligt, des te dikker het pluspunt denk ik dan maar.
Ik zoek een groep die vooral kan genieten van het verhaal en beleving, in plaats van zich te druk te maken over de regels. Hoe vrijer de vorm van spelen, hoe beter. Al heb ik geen bezwaar tegen uitgebreide systemen, loop je echter wel snel het risico te verzanden in regeltechnische discussies die de sfeer van make-belief te snel om zeep helpenl.
Het soort setting maakt mij niet uit, van horror tot episch. Ik kan me overal wel in inleven en ontzettend veel plezier in beleven.
Ik hoop ( ;-) ) op een stukje emotionele volwassenheid van de meeste van de spelers in de groep. Het mooiste is natuurlijk een groep die gaat voor het verhaal en niet bewust conflictsituaties ontwijkt. Uiteraard is dat laatste een delicate zaak, maar met volwassen spelers kan dit juist een mooi aspect worden van het geheel in plaats van een obstakel. Ook dit is weer geen must, maar wel een pluspunt.
De rol die ik wil vervullen is bij voorkeur die van speler, echter ben ik ook bereid te (co-)GM'en.
Last, but certainly not least, gezelligheid onderling is uiteraard ook erg veel waard! :)

Ik ben dus vooral op zoek naar een groep die me qua speelstijl aanspreekt. Heb je het gevoel dat ik wellicht iets toe kan voegen aan jullie groep, spreek me dan vooral aan! Uiteraard sta ik ook open voor het vormen van een nieuwe groep, dus als je plannen hebt en een 2e kartrekker zoekt, dan sta ik ook daar voor open! :)
Laatst gewijzigd door Queen of Swords op vrijdag 26 november 2010, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey Queen of Swords, welkom op het forum! Er zijn op het forum behoorlijk wat spelers actief die een zelfde voorkeur hebben voor het soort game dat jij omschrijft. Check ook even eerdere oproepen van groepen om spelers!

Wat voor games heb je eerder gespeelt/ge GM-ed? je keuze voor 'storyteller' ipv GM/DM zou zeggen world of darkness? :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

volgens mij kunnen we elkaar wel vinden in onze voorkeuren.

Zoals Thekkur al zegt, zijn er meer die roleplay en beleving van rol vooropstellen aan de regels.

Zelf speel ik in de buurt van R'dam,
GM evenals speel. Als je/jullie niet erg vinden om eens naar Dordrecht te komen, kunnen we vast ook eens wat afspreken. Misschien in de kerst vakantie.

Mijn stijl is beleving en sfeer. Ik probeer het verhaal maximaal rond de spelers karakters achtergrond en acties te laten lopen. Minimaal aan dobbelsteen worpen, of zelfs niet dobbelen. Karaktersheet is ook geminimaliseerd. Less is more zeg maar. Hoor wel of je dat iets vind.
Queen of Swords
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 26 november 2010, 12:30

Bericht door Queen of Swords »

Ik heb met heel veel verschillende settings gespeeld. D&D (met als favoriet Planescape), Dragonlance, Wheel of Time, Stargate, Star Wars, Call of Cthulhu (altijd erg gaaf gevonden) live variant van Werewolf en Vampire en ik vergeet er vast nog een of twee. Mijn voorkeur voor het woord storytelling komt echter voort uit de zelfgemaakte settings die ik heb gespeeld, dat woord paste namelijk beter bij hetgeen wat we deden. :)

Klinkt interessant Karma!
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Hallo Queen of Swords, welkom op dit forum!
Er is hier heel wat te vinden aan rollenspel en bordspel geïnteresseerden.

Ik hoop dat je een leuke groep vindt. Volgens mij is er behoorlijk wat keuze t.a.v. rollenspelactiviteiten.

Succes met het vinden van jouw groep.
Nehalennia
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 25 juli 2006, 18:04

Bericht door Nehalennia »

Hallo QOS,

Zo, dat klinkt bekend allemaal!
Ik zou graag eens verder praten met je. Er zijn er niet veel die zelf gaan 'story tellen' en zoveel ervaring hebben en zelf ook kunnen dm-en.

Ik zoek zoiezo altijd nog vrouwen om mee te rpg-en en ik ben een groep aan het opzetten wat uitsluitend bestaat uit storytellers, misschien ook wel leuk. Kopje koffie doen ergens? (thuya-bf@hotmail.com)

doeg!
"How does one become a Butterfly ? she asked pensively.
"You must want to fly so much that you are willing to give up being a caterpillar'.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

:?: stomme vraag misschien die ik vast ergens anders had kunnen lezen in de vele topics op dit forum ...
... maar wat is nou eigenlijk 'story teller' wat is er anders dan gewoon meesteren / DM-en / GM-en? :oops:

Wat is de definitie van story telling? Wat houdt dit nou eigenlijk in?
Nehalennia
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 25 juli 2006, 18:04

Bericht door Nehalennia »

Het is één en het zelfde.
Ik splits ze hier uit om het verschil aan te geven tussen je eigen verhaal creeren (st) of een verhaal gm-en, de voorzitter en verteller zijn.
"How does one become a Butterfly ? she asked pensively.
"You must want to fly so much that you are willing to give up being a caterpillar'.
Queen of Swords
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 26 november 2010, 12:30

Bericht door Queen of Swords »

Voor mij is storytelling een aparte manier van game masteren (en spelen), omdat het de nadruk legt op het vertellen van een verhaal samen met je spelers in plaats van puur en alleen het spelen van een campaign. De inbreng van de spelers op de uitkomst van een situatie is daarbij vaak ook veel hoger, omdat het doel ligt bij samen een mooie ervaring en mooi verhaal te maken. Het is dan ook veel meer de bedoeling dat spelers moeite stoppen in de omschrijving van hun acties en het uitdragen van hun personages. Hoe beter de omschrijving en hoe redelijker de actie, des te zeldzamer het is dat er dices aan te pas zullen komen om te bepalen of het lukt of niet. In meer extreme situaties met extremere acties zullen zowel dices als de manier van voordragen van de speler de uiteindelijk doorslag geven.

Althans, dat is mijn ervaring en visie op storytelling. ;-)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Nehalennia schreef:Hallo QOS,

Zo, dat klinkt bekend allemaal!
Ik zou graag eens verder praten met je. Er zijn er niet veel die zelf gaan 'story tellen' en zoveel ervaring hebben en zelf ook kunnen dm-en.

Ik zoek zoiezo altijd nog vrouwen om mee te rpg-en en ik ben een groep aan het opzetten wat uitsluitend bestaat uit storytellers, misschien ook wel leuk. Kopje koffie doen ergens? (thuya-bf@hotmail.com)

doeg!
heheh, zonder de toevoeging dat je zelf vrouw bent is het haast een wanhopige oproep van een eenzame roleplay nerd ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ja ga even een kopje koffie doen met Thuya :D

Ik zit ook in dat groepje en we zoeken nog goede spelers!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Queen of Swords schreef:Voor mij is storytelling een aparte manier van game masteren (en spelen), omdat het de nadruk legt op het vertellen van een verhaal samen met je spelers in plaats van puur en alleen het spelen van een campaign. De inbreng van de spelers op de uitkomst van een situatie is daarbij vaak ook veel hoger, omdat het doel ligt bij samen een mooie ervaring en mooi verhaal te maken. Het is dan ook veel meer de bedoeling dat spelers moeite stoppen in de omschrijving van hun acties en het uitdragen van hun personages. Hoe beter de omschrijving en hoe redelijker de actie, des te zeldzamer het is dat er dices aan te pas zullen komen om te bepalen of het lukt of niet. In meer extreme situaties met extremere acties zullen zowel dices als de manier van voordragen van de speler de uiteindelijk doorslag geven.

Althans, dat is mijn ervaring en visie op storytelling. ;-)
Aha!! dus had ik toch in mijn onderbewustzijn de intentie om story telling te doen, zie pagina 46 van mijn topic Oog des Meesters in Schiedam (helemaal bovenaan en de opmerking van Thekkur enkele berichten daaronder).
http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewto ... start=1125
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

story teller is ook echt iets van Dark World
en DM van D&D
en GM van de rest van de systemen en algemene benaming.

Met storytelling krijg je interactiever en creatiever roleplay.
Terwijl de andere vormen met veel regels, een bordspel aspect erin verwerkt.

Ik vind zelf storytelling een hele leuke manier. En ben nu ook meer aan het zoeken om helemaal zonder regels te stellen.
Plaats reactie