Speler en GM zoeken spelers

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

Speler en GM zoeken spelers

Bericht door Icophant »

Gegroet iedereen,

Ik zoek naar een roleplaygroep met een voorkeur aan games als Dungeons and dragons/pathfinder. Eventueel kan er nog een speler meekomen.

We zijn bereid wat te reizen rond rotterdam, hebben al ervaring als speler en GM en kunnen vooral in weekeinden spelen.

Als er iemand ruimte heeft in een groep of een nieuwe groep wilt vormen, laat het me weten.

Icophant.
Word
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey icophant, welkom op het forum! wat voor soort speelstijl zoek je/ hou je zelf van? veel forumbezoekers komen hier niet dagelijks, dus vergeet niet zo nu en dan terug te komen!
succes met het vinden van een groep.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

Bericht door Icophant »

Hey Thekkur

Ikzelf ben al snel tevreden wat betreft speelstijlen, als er maar wat structuur in zit.

Personelijk hou ik van een gezonde mix van roleplay en hack and slash, met genoeg aandacht voor allebei. Verder ben ik een groot fan van goede verhalen in rpg's.
Ik ben bereid om zowel als speler en GM wekelijks te spelen in in een groep.

Icophant
Word
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ik ben eigenlijk constant opzoek naar mensen met interesse in wat one shots wat misschien naar een vaste groep kan uitgroeien: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1386
laat daar even wat horen als je ook in de datumprikker wil als ik weer ga plannen.

Je bent niet toevallig bekend genoeg met spelljammer om dat te leiden he?
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik heb wel wat ervaring als GM, maar ik neem zelf toch liever de rol van speler op me. Ik heb ervaring met 3.5 en in mindere mate met 2de editie, 4de editie en Pathfinder.

Het is voor mij niet mogelijk om 's avonds te spelen. Het liefst zou ik een campaign willen spelen die van level 1 naar level 20 gaat.
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

Bericht door Icophant »

Toejam,
Als je een speler wilt zijn kun je even een mailtje sturen of anders reageren, waarna we een afspraak kunnen maken over een eerste bijeenkomst/locatie/spelsysteem enzovoorts. Dit geldt overigens voor iedereen die mee wilt doen.

Als je instemt dan ben je de tweede speler in de groep.
Reageer wel snel want de kans is er dat de groep vol komt te zitten.

Icophant.
Word
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

laatste speler

Bericht door Icophant »

We zoeken nog een laatste speler voordat we gaan beginnen met de eerste bijeenkomst/eerste game. Waarschijnlijk gaat er DnD gespeeld worden.

Icophant.
Word
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Ik las dat jullie 4th Edition gaan spelen?
Zou wel mee willen spelen in dat geval! Afhankelijk van de dag dat er gespeeld wordt en dergelijke.
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

Over de

Bericht door Icophant »

Hallo Dante,
Ik heb je een PM gestuurd met verdere informatie


Nu de groep voldoende leden heeft kunnen we een eerste bijeenkomt plannen, om zo kennis te maken en tijden/speelstijl/de rest te bepalen.

Mogelijke data hiervoor zijn Donderdag 23 December, Vrijdag 24 December of later op Zondag of Maandag. Laten we voor nu afspreken:

Datum: Vrijdag 23 December
Tijdstip: 13:00 uur
Locatie: De openbare bibliotheek bij Blaak ,Rotterdam
(lijkt mij een geschikte locatie.)

Laat even weten of je komt.
Als er voorstellen zijn voor andere tijden, data of locaties dan hoor ik dat graag. Post ze alstjeblieft wel tijdig.

Groeten,
Icophant
Word
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Vrijdag is de 24ste en dan ben ik gewoon aan het werk... om vervolgens kerstavond met ouders te vieren.
Zaterdag en zondag zijn kerst dus dan denk ik dat niemand echt de mogelijkheid gaat hebben. Maandag zou voor mij de enige ideale dag zijn van de voorgestelde data (heb een week vakantie dan...)
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ja zeg, ik heb een baan hoor.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Hahahahaha, same here.
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

datum bijeenkomst

Bericht door Icophant »

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Het meest verstandig zou zijn als iedereen even post welke datum(s) en tijdstip mogelijk zijn. Op deze manier komen we snel op een afspraak.

Ikzelf heb volgende week veel tijd maar stel dinsdag avond voor, aangezien de derde speler niet beschikbaar is op maandag (hij heeft hier nog niet gepost).

Daarnaast zou ik graag willen horen wat voor setting jullie voorkeur heeft.

Icophant
Word
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Tja, ik ben die hele week redelijk vrij dus ik laat het een beetje van jullie afhangen...

Setting? Als het 4th is dan zijn er 4 keuzes momenteel toch?
Dark Sun
Forgotten Realms
Eberron
PoLand (Points of Light, de standaard setting waaraan geen echte beperkingen zitten)

Ik heb geen concrete voorkeur in ieder geval. Vind alle settings iets bijzonders hebben. DM zelf al een flinke tijd een Forgotten Realms campaign voor een groep van 4 spelers en dat is erg leuk, echter de andere settings zijn wat mij betret ook erg cool.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Hee Forgotten Realms is dat niet ook van Baldur's Gate (oude versie AD&D (2))?
Gebruikersavatar
Guus
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 22 december 2010, 23:08

Bericht door Guus »

Hallo iedereen.
ik ben geloof ik de speler die in de titel genoemd wordt, dus bij deze een goede avond aan iedereen.
Ik geloof dat het idee Points of Light was, als dat is wat ik denk dat het is. Icophant kennende gaat er veel van de wereld zelf uitgedacht worden, maar het principe is dat er weinig bewoond gebied is, en dat het gros van de wereld zonder beschaving is, en voor een willekeurige boer zelfs extreem gevaarlijk. Dat is het principe van Points of Light was? Ik ben nog geen zeer ervaren speler, dus vergeef me als ik er naast zit, en in dat geval zou ik het graag horen.

Ik zou graag wel willen weten wat de andere settings inhouden.
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Je ideeën over Points of Light kloppen behoorlijk.
De wereld is gevaarlijk en hard en de verschillende steden zijn bakens van licht in het duister van de landen er omheen.

Forgotten Realms is in feite en soortgelijke setting maar dan met een sterke structuur en een uitgewerkte (heel grote) kaart. Forgotten Realms is de meest uitgebreidde setting en is enorm veranderd sinds haar vorige uitgave. De wereld is getroffen door een spellstorm waarbij het overlijden van de godin van de magie een grote impact heeft gehad op de wereld.
Een deel van de oude wereld (Faerun) is verdwenen en is vervangen met een deel van een twin world uit een alternatieve dimensie (Abeir), een aantal mensen is getroffen door een aandoening die Spell Scarred genoemd wordt en aangezien er een sprong in de toekomst van 100 jaar is gemaakt sinds de vorige editie zijn er een hoop personages gestorven en daarvoor zijn er weer veel bij gekomen.

Eberron is een wereld vol intrige. Het is een enorm uitgewerkte Film Noir -achtige setting waarin politiek en koude oorlog (de wereld kent net een jaar van relatieve vrede) een belangrijke rol spelen.
Provincies en grote corporaties strijden om macht en avonturiers hebben de mogelijkheid om alle delen van de wereld te bezoeken dankzij luchtschepen en treinen(!) die op basis van magie worden aangedreven.
Een heel bijzondere setting met een heel eigen gezicht.

Dark Sun is een woestijn wereld die langzaam aan steeds droger wordt. Je kunt deze setting het best vergelijken met D&D meets Dune, Mad Max en het deel van Gladiator dat zich in Afrika afspeelt.
Gladiatoren, slaven en een gevaarlijke wereld waarin de macht licht bij Sorcereror Kings en de Dragon of Thyr (de laatst overgebleven draak op de planeet) sowieso zijn mensen bang voor en agressief tegen magiërs omdat zij verantwoordelijk worden gehouden voor het laten sterven van de planeet middels een soort magie (defiling) die het leven ontrekt aan omstanders, planten, dieren, etc. om haar spreuken te versterken.
Gebruikersavatar
Guus
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 22 december 2010, 23:08

Bericht door Guus »

Dank je Dante.
Ik moet zeggen dat ik wel nieuwsgierig ben naar Eberron, daar had ik nog niet van gehoord. De Forgotten Realms en Dark Sun allebei wel viavia, maar deze uitleg schept wel duidelijkheid.
Ik zal later nog terugkomen op tijden dat ik kan, dinsdag en woensdag aanstaande lijken goede tijden.
Ik besef dat er door de meesten nog gewerkt moet worden, dus in het weekend zou eventueel ook kunnen, maar in dat geval pas na mijn vakantie, dus vanaf 3 januari. Zo uit mijn hoofd weet ik niet of er nog meer mogelijkheden zijn, maar daar kom ik nog op terug.
Wat ik kan kunt u beter!
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Wel even opletten dat ik normaliter mijn eigen campaign op de dinsdag avond speel! Dus ik zou mogelijk wel aanstaande kunnen maar verder is die dag voor mij geen mogelijkheid.

Oh, en Eberron is erg vet maar is wel de setting waaraan de meeste voorbereiding zit voor de DM!
Veel provincies en 12 grote magische bedrijven met ieder weer hun eigen stijl en achtergrond waarvan kennis redelijk moet zijn om een goede campaign te kunnen doen in de echte Eberron stijl.
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

Bericht door Icophant »

Even een update: Guus en ik kunnen Dinsdag 23 december en Woensdag 24 december komen in de avond. De voorlopige afspraak is nu

datum: 28 of 29 december
Tijdstip: 20:00
Locatie: verzamelen op blaak, vervolgens naar (locatie met zit- aangelegenheid en verwarming, een cafe?).

De bijeenkomst gaat waarschijnlijk niet veel tijd innemen.
Handig om mee te nemen zijn pen en papier en agenda.
Laat even weten of jullie kunnen komen, zoniet waneer wel.

Groeten en alvast een fijne kerst,
Icophant


Ook nog: is iedereen ok met de forgotten realms setting? Als dit het geval is dan kan ik alvast wat beginnen met voorbereiden. Ook is deze setting behoorlijk aanpasbaar.
Laatst gewijzigd door Icophant op donderdag 23 december 2010, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Word
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Ik denk dat je bedoelt 28 of 29 december ;)
Mijn voorkeur is de 28ste.
We kunenn ook Blaak aanhouden en dan crashen in een rustig cafe aan de oude haven. Centraal biedt wat weinig mogelijkheden momenteel.

Ik ben erg ingelezen in de Forgotten Realms (leid al een tijd een grote campaign op Faerun.) Dus dat is altijd handig denk ik!
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

bijeenkomst

Bericht door Icophant »

Laten we het dan houden op 28 december op de tijden en locatie aangegeven in mijn eerdere post (en in een cafe, goed idee van Dante)
Alleen wachten we nog op een reactie van Toejam.

Daarnaast wilde ik weten of iemand in de groep beschikking heeft over de forgotten realms player guide. De reden hiervoor is dat er veel informatie in staat voor spelers (nee echt), die ik met alleen de campaign guide niet kan aanbieden. De hele groep zou hier baat bij hebben. Als dit niet het geval is dan ga ik er welk naar op zoek.

Icophant.
Word
DanteRotterdam
Ridder
Berichten: 172
Lid geworden op: vrijdag 29 januari 2010, 15:56

Bericht door DanteRotterdam »

Heb ik.
Heb sowieso alle boeken van 4th edition (behalve een aantal v/d de power boeken want die inhoud kan je allemaal in de online character builder terug vinden) in mijn bezit dus als er nog meer nodig is dan hoor ik het wel.

Mijn voorstel is om in Cambrinus af te spreken. Beetje fout studenten cafe dat wel, maar heel dicht bij het station en met genoeg ruimte en rustige plaatsjes om even relaxed te kunnen zitten.
Icophant
Vrije Boer
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 15 december 2010, 17:30

Bericht door Icophant »

Tof dat je deze hebt. Kun je deze meenemen bij het maken van de characters? Omdat niet iedereen bekend is met FR kunnen zij zo ook characters maken die goed passen in de setting.

als dit niet kan dan maak ik zelf wel een bondige samenvatting, om zo toch wat passende keuzes over achtergronden en afkomst aan te bieden.

En dinsdag kunnen we wel in cambrinus gaan zitten. Wel hoop ik dat Toejam nog wat van zich laat horen. Is dit niet het geval dan haal ik er nog snel wat spelers bij (deze zullen wel nieuw zijn).

Icophant
Word
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik heb doordeweeks echt geen tijd. ook 's avonds niet.
Plaats reactie