GM en evt spelers gezocht omgeving Oud-Beijerland

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Narl
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:25

GM en evt spelers gezocht omgeving Oud-Beijerland

Bericht door Narl »

naam: Leonie
leeftijd: 36
woonplaats: Oud-Beijerland
games: Fiasco / Star Trek (fasa)
soort game: nog geen voorkeur, ik weet er nog te weinig vanaf
dagen: met name vrijdag en zaterdag
overige info:
Ik ben al veel dagen bezig met bordspellen, dus als het bij ons zou kunnen zijn dan graag.

Hallo,
Ik ben vrij nieuw in RPG (pas 4 weken) en ben via de RPGGeek onlangs begonnen met 2 fiasco avonturen (pbf) en heb onlangs 1 face2face Star Trek (fasa) avontuur gehad waarvan ik een sessieverslag heb geplaatst op de RPGGeek. Graag kom ik in contact met mensen die ons wat wijzer willen maken in het geheel van RPG.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

grappig, die Fiasco ken ik helemaal niet. Star Trek natuurlijk wel van gehoord en kan voorstellen dat er een RPG van gemaakt is.

Ik ben zelf bekend met Dungeons and Dragons, en Oog des Meesters. Dat gaat meer de fantasie kant op. Verder World of Darkness, een duistere versie van onze huidige tijd. En zo nog wel wat meer kortere spelvormen gedaan.

Momenteel speel ik meer lossere systemen / improvisatie, met nadruk op roleplay en verhaal.

Er komen hier best veel mensen, maar niet dagelijks dus je zal vast wel iemand vinden die mee wil doen.

Ben je ook op zoek naar een SF rpg, of maakt dat niet zo uit?
Ik ben ook wel benieuwd naar fiasco, wat is dat?

Overigens worden er hier ook best vaak bordspellen gespeeld.
Narl
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:25

Bericht door Narl »

Als het nog vaker een SF zou zijn (bij voorkeur Star Trek) zou ik dat wel leuk vinden, dan kan ik wellicht mijn karakter verder uitdiepen.

Voor Fiasco: http://rpggeek.com/rpg/4279/fiasco

De 2 avonturen die ik op dit moment per forum speel zijn The Ice http://rpggeek.com/rpgitem/88271/the-ice en
Fiasco -Touring Rock Band http://rpggeek.com/rpgitem/64016/fiasco

De manier waarop bij Fiasco een RPG gespeeld wordt (veel storytelling erbij, een gm is niet vereist) spreekt mij aan, het heeft een lage instapdrempel. Maar het Star Trek avontuur dat ik speelde was heel anders en toch ook erg leuk. Ook al zijn er daar ook tientallen soorten.
http://boardgamegeek.com/thread/618983/ ... ce-to-face

Wellicht zien wij elkaar wel eens rond de tafel.

P.s. als iemand een bordspel wil komen spelen zijn jullie van harte welkom. Mijn verzameling is ook te vinden op de BGG/RPGG.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hoi Nari, welkom op het forum! niet alle forumgangers bezoeken het forum even vaak, dus vergeet niet af en toe te checken als er niet direct een reactie op je oproep staat! Misschien dat er ook een groep voor je bijzit bij de oudere posts/oproepen voor spelers?

hoeveel mensen speel rpg je nu mee samen?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Narl
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:25

Bericht door Narl »

Bedankt Thekkur.

Op dit moment slechts 2 (ik en echtgenoot) in deze buurt. Er is nog een speler in Barendrecht die ik via bordspellen net ken die ook ervaring heeft met role playing. Dat contact moet zich nog verder ontwikkelen. De spelers waarmee ik face to face heb gespeeld waren vanuit Nijmegen langsgekomen, dus dat is incidenteel.

Ik heb even bij de andere oproepen gekeken maar zag niet direct een oproep die (denk ik) aansluit. Ik heb geen RPG materiaal (behalve wat van fiasco) dus kan ook moeilijk inschatten wat voor soort rollenspellen er in aangeboden worden.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Anders zoeken we altijd nog bordspelliefhebbers!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Verreweg de meeste rpg-games op het forum zijn 'fantasy' georienteerd. Denk lord of the rings, draken en zwaarden. Star trek is daar een leuke aanvulling op! wellicht dat jullie het leuk vinden een keer deel te nemen aan een game van iemand (ookal spelen ze geen fiasco) veel rpg-ers staan wel open voor andere settings.

Speelden jullie veel met dobbelstenen en regels?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Narl
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:25

Bericht door Narl »

Bij het Star Trek play werd er alleen door de gm een aantal keer gedobbeld. Zelf lijkt het me prettig om wel een basisset regels te hebben maar toch zo "vrij" mogelijk te spelen (als speler). Als er al veel regels waren heb ik dat niet echt gemerkt. :wink:

Ik sta open voor meerdere soorten scenario's, zo kom ik er pas achter wat ik leuk vind.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik werk in Oud-Beijerland, dus ik zou eventueel op vrijdag vanuit mijn werk kunnen. Het nadeel is wel dat ik korte dagen draai en daarom al vroeg uit mijn werk kom.

Ik ben in bezit van meerdere spelsystemen:
Dungeons & Dragons. (Nederlandse basis set uit 1988, 2e AD&D, 3.5e, 4e)
D20 Modern (D&D 3e in de 21ste eeuw)
Pathfinder (Liefdesbaby van D&D 3.5e)
Marvel Universe RPG
Narl
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:25

Bericht door Narl »

Super! Ik ben alleen op vrijdag tussen 17.45 en 18.00 pas thuis. En een van onze kinderen heeft dansles van 17.00 tot 18.00 op dit moment dus dan zullen we iets moeten regelen. Maar het lijkt me top!
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

he grappig, in Oud Beijerland heb ik ook een jaartje gewoond.
Maar toen was ik nog niet bekend met het forum hier, pas een jaar later toen ik in Rotterdam ben gaan wonen. :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

dit moet de snelste rpg-match ooit op het forum zijn toejam :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Narl
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:25

Bericht door Narl »

Warp snelheid 10 denk ik zo. :D
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

We zoeken nog 1 speler. Heeft er iemand die in bezit is van een auto en niet te beroerd is om iemand mee te laten rijden interesse?

Wat? Oh ja. Ook als je geen auto hebt mag je natuurlijk meedoen.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Na een introductiesessie Pathfinder die zeer goed verliep zijn wij opzoek naar 2 spelers. Wie is er geïnteresseerd?

Ik zat zelf te denken om te beginnen met een 1ste level avontuur. Sunless Citadel is mischien wel leuk om te doen, maar voor degene die die klassieker al gespeeld hebben heb ik ook andere opties.

Edit: Ik denk dat Rahasia ook een goede optie is. Een leuk avontuur en het past (denk ik) goed bij de speelstijl van Leonie.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Okay, na 1 sessie Pathfinder hebben we toch maar eens Basic D&D (BECMI/RC) geprobeerd. Daarna nog een sessie Knights en Wizards met 2 kinderen erbij.

Het lijkt erop dat we voorlopig Basic D&D gaan spelen. Liefhebbers?
Narl
Horige
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2011, 19:25

Bericht door Narl »

Het is nu Pathfinder, adventure path geworden. Versterking is echter zeker gewenst!
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Jep, Kingmaker.
Plaats reactie