Marvel Superheroes RPG: Secret Wars

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Marvel Superheroes RPG: Secret Wars

Bericht door Toejam »

En toen was het vakantie! Ja, en wat gebeurt er in de vakantie? Dan gaan mensen op vakantie. En wat betekent dat voor mijn RPG-verslaving? Uhm... Niet veel goeds? Juist!

Ik heb dus even niets te doen in mijn vrije tijd, en nu dacht ik dat het wel weer tijd is voor een mooie zomercampaign. En aangezien ik laatst een heleboel oud papier heb aangeschaft via Ebay, leek het mij wel leuk om daar ook nog eens gebruik van te maken.

Het gaat hier natuurlijk om de Marvel Superheroes RPG van TSR. En voor degene die hier niet bekend mee zijn is hier de plek waar je het allemaal legaal/illegaal/semi-legaal kan downloaden. Je hebt alleen de Revised Rule Book nodig. En ja, het avontuur is natuurlijk Secret Wars en die hoef je natuurlijk niet te downloaden, ook al is dat wel mogelijk.

Nu zijn er wel een aantal dingen die je moet weten over Secret Wars. Namelijk dat het eigenlijk geschreven is voor zo'n 20 characters. Dit kun je op een paar manieren oplossen, bijvoorbeeld:

Met 20 spelers spelen. Dat ga ik dus niet doen.
Het verhaal aanpassen voor minder spelers.
Elke speler 1 character laten kiezen en de rest als NPCs houden.
Elke speler een groep characters laten spelen.

Ik denk zelf dat het een mengeling van de laatste 2 wordt, maar ik zie nog wel. En dat was de opzet, nu rest mij nog 1 vraag: Wie wil er meedoen?
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ha Toejam, ja lekker vakantie, tijd voor roleplay. Heb ook menig vakantie daarmee doorgebracht.


Een superhelden campaign leek me best grappig, zoiets als x-men, voor een keertje. Nu 'helaas' druk met verbouwen van huisje en al verwikkeld in andere games.

Maar even een paar vraagjes weet je wel zeker dat je meerdere PC's wil laten spelen? Moet je denk ik best goede spelers hebben als ze 2 of meer spelers goed willen laten spelen tegelijkertijd.
En moet je alle regels kennen ofzo, die link is best leuk, maar ook wel veel om allemaal door te lezen.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Volgens mij valt het wel mee met de regels. Lekker basic allemaal. Je hebt alleen de d100 nodig, en dan heb je 1 tabel om je resultaat mee te vergelijken. Het zijn wel veel powers, en het lastigste is mischien dat de abilities geen cijfer als waarde toegekend krijgen maar een term zoals excellent, remarkable of incredible.

Mischien is het inderdaad beter om te beginnen met de Mini Secret Wars optie.
Plaats reactie