Gezocht: spelers voor Dragonlance, WotL, SAGA, Dordrecht

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Gezocht: spelers voor Dragonlance, WotL, SAGA, Dordrecht

Bericht door Neanie »

Gezocht: spelers voor Dragonlance 'War of the lance' campagne met het Saga systeem te Dordrecht

Na een aantal losse sessie met verschillende groepen heb ik nu 3 spelers om binnenkort mee te beginnen. Behoudens wat rooster problemen zal dat zondag 27 november zijn met de intentie om ongeveer om de 4 weken op zondag tussen 1 a 2 uur te beginnen en tot ongeveer 9 uur te spelen.
Voor deze groep zijn er nog 1 of 2 plekken beschikbaar. Als je geïnteresseerd bent, laat even wat horen (ook als je deze advertentie na die datum tegen komt) Onbekend zijn met het systeem is totaal geen bezwaar.

Ik ga de campagne draaien op basis van deze uitgave:Dragonlance Classics 15th aniversary Edition omdat deze toegespitst is op het systeem wat ik wil gebruiken en daarmee meer op het verhaal focust dan de originele uitgaven.

Systeem:
Om niet heel veel te typen, rpg.net heeft een aantal reviews die het systeem voldoende beschrijven, zoals deze. Ook op mandragon kan nog een uitleg van het saga systeem gevonden worden: link
Samengevat: een vrij vlot, licht systeem op basis van kaarten in plaats van dobbelstenen waardoor je een balans hebt tussen willekeur en controle over je successen wat het verhaal ten goede komt.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ik heb een afhaker, dus datum staat ook niet meer vast. Zodra ik weer minstens een 3e speler heb kan ik weer een datum prikken.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

voordeel is dat er weer spelers kunnen aanhaken! :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

afgezien van dat ik hoopte dat een draaiende groep meer aantrekkingskracht had
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Thekkur schreef:voordeel is dat er weer spelers kunnen aanhaken! :)
Wat Michiel gedaan heeft.

Nu nog 4 agenda's met succes naast elkaar leggen en hopen dat daar nog een 5e bij komt.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ja ga ook weer eens rpg spelen.
En December is toch altijd wel druk.
BTw. die seekers lijken me wel leuk. Maar ik wist niet dat jij er een heel boek ervoor moest doorlezen.
Bard of ranger lijkt me ook goed hoor, dus doe niet te veel moeite. :P
Groet
Michiel

ps ik kreeg geen bericht verstuurd van jouw forum. Moet je daar ook 2x verificaties sturen ??
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

michiel schreef:Maar ik wist niet dat jij er een heel boek ervoor moest doorlezen.
Bard of ranger lijkt me ook goed hoor, dus doe niet te veel moeite. :P

ps ik kreeg geen bericht verstuurd van jouw forum. Moet je daar ook 2x verificaties sturen ??
Die boeken in m'n kast zijn niet ter decoratie, dit is gewoon een goed excuus om een van de stapel ongelezen eens op te pakken in plaats van de technische magazines die ik anders in de trein lees :)

Ik ben even aan het puzzelen wat het probleem is met de pm's
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

michiel schreef: ps ik kreeg geen bericht verstuurd van jouw forum. Moet je daar ook 2x verificaties sturen ??
Opgelost, captcha beveiling stond nog wat te fanatiek, dat je onder de 5 posts nog geen pm's kon sturen zonder captcha's in te moeten vullen, staat nu op 0 en lijkt voor m'n test account opgelost.
XinonHyena
Secreetknecht
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 23 december 2011, 11:43

Bericht door XinonHyena »

Ik doe ook mee, alhoewel ik niet kan kiezen wat voor character ik spelen zal.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Ik ben met een groep van start gegaan maar ben net een speler verloren waardoor ik nog maar 3,5 speler heb. Ik heb graag toch 4 spelers en zoek dus nog een extra.
Dus, als je geïnteresseerd bent, laat me dat even weten! zondag 22 april al kunnen zou ideaal zijn maar niet noodzakelijk.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Hoi ik ben ook een speler in deze groep.

Dragonlance systeem is lekker intuitief en voor spelers zonder ingewikkelde regels.
Doormiddel van spelen van kaarten heb je zelf meer in de hand wanneer je een flater slaat en wanneer je je beste beentje voor zet.

De groep zelf is meer voor roleplay dan regels. Er zitten wat 2 relaxte Belgen bij (speciaal van Antwerpen aan komen reizen) die zowel humor als 'in game' gevoel hebben. En de locatie in Dordrecht is lekker dicht bij het station.

Dus als je dat allemaal bevalt. Schuif gezellig aan.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Helaas zijn de Belgen wegens praktische redenen gestopt(Gepruts aan internationale treinen, studiedruk, etc) en ben ik weer op zoek naar nieuwe rekruten.

Dus reageer hier of stuur me een berichtje mocht je geïnteresseerd zijn!
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Is dit nog steeds saga? Ik heb niet echt de behoefte om een nieuw systeem te leren.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Neanie schreef:Gepruts aan internationale treinen
Zelfs op deze manier laat de Fyra een spoor van vernieling na :(. Ik moest laatst spelen in Stadsschouwburg Antwerpen en de laatste mogelijkheid om in Nederland te komen met de trein was 21.49 vertrekken. Echt belachelijk vroeg.

Helaas is op zondag spelen geen optie voor me, wel een fan van Dragonlance(boeken).
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Tuurlijk is het SAGA :) Als ik daar van af zou gaan zou ik kijken naar andere lichte systemen als fate en fudge.
Voordeel van lichte systemen, zijn heel snel geleerd, groot deel van de uitleg staat al in de gelinkte review. Dus als systeem leren je zou tegenhouden zou ik even zoeken op wat reacties van Michiel over zijn ervaringen ermee dan kun je zien dat de leercurve echt heel beperkt is. En eventueel kunnen we desnoods eens een proefsessie achtig iets doen als je eerst een keer wil proberen.
Plaats reactie