Groep in oprichting zoekt spelers (evt zelfs een DM)

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Groep in oprichting zoekt spelers (evt zelfs een DM)

Bericht door Janek »

Hoi.

Na jaren afwezigheid in de RPG wereld heb ik mij er weer volledig opgestort. Ik speel nu eens in de twee weken in een groep in R'dam-Zuid. Maar ik zou best een tweede groep hebben waar ik in de andere week speel. Of waar ik doordeweek in speel en dan wekelijks in wat kortere sessies.

Danny Sarbo is ook op zoek naar een groep. Gister bedachten we dat we zelf maar een groep willen starten. Wie is nog op zoek naar een (tweede) groep en wil een pathfinder campaign of adventure path met ons spelen. Ik ben zelf in staat om te DM-en, maar als iemand anders graag wil is dat ook mogelijk.

Let wel, ik heb zelf kinderen, dus als het bij mij thuis is dan kan het pas vanaf 20:00. Ik woon in Rotterdam, vlak bij metrostation Capelse Brug.
Danny Sarbo
Schandknaap
Berichten: 10
Lid geworden op: zondag 7 oktober 2012, 0:06

Bericht door Danny Sarbo »

Voor mij gelden dezelfde 'beperkingen' (kinderen... na 8uur) :)

Ik hoop elk geval 1 keer per week te spelen en liefst op een doordeweekse dag. Lijkt me leuk om eerst een kleinere adventure te spelen zodat ik het systeem onder de knie krijg.
the pen is mightier than the sword and considerably easier to write with
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Nou dat lijkt mij ook prima. Nu hopen dat we snel met meer zijn...
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Van: phulshof

Aan: Janek

Geplaatst: Wo Nov 21, 2012 3:19 pm

Onderwerp: Re: Groep in oprichting zoekt spelers (evt zelfs een DM)

Hallo Janek,

Wat is ondertussen de status van je oproep? Hebben jullie al een speeldag in gedachten?

Met vriendelijke groet,

Pieter Hulshof
@Pieter, we zijn nog steeds in oprichting. Dus vertel wat over jezelf en je ideeën qua rpgen.

[/quote]
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Zo samen met Pieter, Martijn en Danny hebben we 4 december de eerste avond gepland. We hebben het voornemen om op de maan- of dinsdagen vanaf 20:00 te gamen. We mikken in eerste instantie op wekelijkse bijeenkomsten van circa 3 uur lang. Eens kijken hoe lang we dat gaan volhouden.

We kunnen nog versterking gebruiken. Mocht er iemand willen aansluiten. We starten pas officieel ergens in januari.
phulshof
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 21 november 2012, 15:18

Bericht door phulshof »

Ik heb zelf zo'n 20 jaar ervaring met allerlei RPGs, voornamelijk AD&D t/m D&D 3E5. Zoals het nu lijkt gaan we voor het nieuwe avontuur de Pathfinder ruleset gebruiken.

A.s. dinsdag hebben we overleg over het te spelen avontuur en wie de DM rol op zich zal/zullen nemen. Het lijkt me vestandig om daarna wat avontuur informatie in deze thread te posten, zodat mensen kunnen zien of het hen wat lijkt. Met 3 spelers (+1 DM) is te doen, maar 1 of 2 meer is natuurlijk gezelliger. :)
Zephyr49
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 2 december 2012, 19:46

Bericht door Zephyr49 »

Dag heren,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in D&D maar heb nooit de mogelijkheid gehad om een 'echte sessie' te volgen. De kennis die ik opgedaan heb komt voornamelijk van games als Temple of Elemental Evil, Neverwinter Nights, etc. die allemaal ruleset 3.5 gebruiken. Waar het dus eigenlijk op neer komt is dat ik een beetje onervaren ben, zeker als het gaat om de Pathfinder ruleset. Ik heb wel wat sessies gespeeld, maar die waren nooit heel serieus.

Als jullie officieel pas in januari beginnen heb ik voldoende tijd om mezelf voor te bereiden en de benodigde kennis te vergaren die bij mij op dit moment ontbreekt.

Mij vraag aan jullie is dan ook als volgt; zou ik me kunnen aansluiten bij jullie groep? Ik ben jonge (22) intelligente kerel en pak dingen snel op ;)

Ik ben 's avonds bijna altijd vrij, dus de aangegeven tijd is voor mij geen probleem.

Groet, Zephyr

Btw, ik kom uit Krimpen aan den IJssel :)
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Geef me even een emailtje of een PM, en dan spreken we verder af.
Zephyr49
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 2 december 2012, 19:46

Bericht door Zephyr49 »

Mailtje gestuurd. Ben benieuwd!
phulshof
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 21 november 2012, 15:18

Bericht door phulshof »

Na een gezellige avond is besloten dat ik het DM-schap op mij zal nemen met zo af en toe een uitstapje naar een andere wereld geleid door Janek.

Speeldetails:
We zijn van plan vanaf (half?) januari elke week te spelen op maandagavond, waarschijnlijk van 20:00 tot 23:00. Het spelen doen we bij Janek thuis, op de grens tussen Rotterdam en Capelle aan den Ijssel.

Campagnedetails:
Systeem: Pathfinder Core (all non-3rd party Pathfinder materiaal)
Campagnetype: Citycampaign, mogelijk overgaand van tijd tot tijd naar wildernis en/of dungeon crawl.
Startlevel: 1
Stats: 20 point buy
Alignment: Any non-evil
Wereld: The Savage Earth (maps only)

Alle characters starten als de niet-erfgenaam binnen een minor noble huis of gilde (keuze speler), zijn bevriend met elkaar en gaan naar dezelfde beroepsscholengemeenschap waar men een opleiding volgt in de gekozen class.

Zoals het nu lijkt hebben we (naast de DM) 3 of 4 spelers, dus 1 of 2 meer is welkom. :)
Laatst gewijzigd door phulshof op woensdag 12 december 2012, 11:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

En we spelen voornamelijk op de maan- of dinsdagen van 20:00 tot 23:00.
phulshof
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 21 november 2012, 15:18

Bericht door phulshof »

Het spelen gaat plaatsvinden op de maandagavonden. We hebben nu 4 spelers (+ mijzelf als DM) en nog ruimte voor 1 of 2 spelers.

Voor de wereldkaarten gebruik ik the Savage Earth, maar de rest van de wereld is eigen werk (ook op basis van eerdere campagnes in deze zelfde wereld).
blodder
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 15 december 2012, 14:57

Bericht door blodder »

Hoi, Ik ben nieuw hier (net aangemeld) en heb zeker interesse. Ik heb in het verleden D&D en 3.5 gespeeld en onlangs boeken gekocht voor Pathfinder. Indien jullie plek hebben, zou ik graag in contact komen met jullie.
Met vriendelijke groet,


Buddy Lodder
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Wat mij betreft ben je welkom. Ik zag je ook al in de email en zal je bericht doorsturen.
blodder
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 15 december 2012, 14:57

Bericht door blodder »

Dank je, ik heb ondertussen ook wat emailtjes ontvangen. Vanochtend heb ik de core rulebook er maar bij gepakt :) Een hele dikke pil van bijna 600 pagina's.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

hebben jullie nog plaats voor een speler eventueel?
Na een periode te hebben geprobeerd te spelen bij dragonraper bleek ivm mijn beroep vrijdagavonden desastreus voor mijn aanwezigheid te zijn, ondanks alle gezelligheid en speelplezier daar. Dus ben ik maar weer gestopt. Maandagavonden ben ik wel standaard vrij en zijn zeg maar mijn weekenden (dinsdagavond niet trouwens), dus zou te gek zijn als ik aan zou mogen schuiven. Qua locatie is het ook wat beter voor me, aangezien ik in het wereldvermaarde Boskoop woon. Geen kinderen nog hier ;)

Ik zal ook nog wel even een PMetje sturen.
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Ha Klaas, je bent welkom. We starten pas na de kerststop. 1ste maandag na de vakantie was de gedachte. Met jou erbij zitten we op 6 spelers en 1 DM. Dat lijkt mij voorlopig even voldoende om mee te starten.

Heeft er iemand een suggestie voor een groepsnaam?
phulshof
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 21 november 2012, 15:18

Bericht door phulshof »

Wat ons (Janek en mijzelf) betreft is dit prima, maar dan zitten we met 6 spelers + DM ook wel vol. :) Mocht er in de toekomst nog een plekje vrijkomen, dan updaten we de thread wel weer.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

helemaal goed, ik heb er zin in!
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Gister een tweede ronde kennismaking gehad met Danny, Klaas en Blodder. Jurriaan heeft afscheid genomen, dat heeft de gemiddelde leeftijd wel met een klap om hoog gebracht :lol:

Volgens mij hebben we nu een redelijk gelijk gestemde groep die in ieder geval (heel) graag wil spelen. :D

Volgende week de eerste keer helemaal compleet, ik heb er zin in!

:!: We starten trouwens wat later 20:15 ipv 20:00.

zullen we een roulatie doen qua snacks en drinks of houden we het amerikaans (ieder z'n eigen ding mee nemen) :?:
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Leuk om te lezen janek! hou ons op de hoogte en succes met je games! :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
phulshof
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 21 november 2012, 15:18

Bericht door phulshof »

Gisteravond onze eerste speelsessie gehad; voornamelijk persoons, character en wereldintroductie natuurlijk. :) Is het misschien leuk als we de voortgang van het verhaal hier in de thread posten?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat is sowieso leuk om te lezen! Maar misschien kun je daar beter een apart topic voor aanmaken, en dit topic houden voor het werven van nieuwe spelers?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Het was erg leuk inderdaad maandag! Ik heb een nieuwe thread aangemaakt bij de sessie evaluaties met alle informatie. We kijken nog of we om beurten een verslag doen of dat dit een uitgelezen wizard taak is ;). Aangezien die zich op laag level toch nog koest houdt, is dat een nobele taak om te vervullen uiteraard. Spel- en grammaticafouten voorbehouden, maar ik sta open voor verbeteringen :)
Plaats reactie