op zoek naar een party!

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ygdren
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2005, 20:09

op zoek naar een party!

Bericht door Ygdren »

Hoi ik ben Thijs. Ik ben 19 jaar oud en heb bijna geen ervaring met DnD. Ik heb me er wel eens in verdiept en weet dus de basisprinciepes maar omdat ik toendertijd niemand kon vinden om mee te spelen heb ik het aan de kant gelegd.
Nu woon ik sinds kort in Rotterdam omdat ik hier studeer, en zo DnD heel graag weer op willen pakken.
Is er iemand die mij daarin wil bijstaan? Vrijdagavond zou voor mij het beste uitkomen maar anders kunnen dinsdag en woensdag ook nog wel.
"Baruk Khazâd! Khazâd aimênu! Axes of the Dwarves! The Dwarves are upon you!" The battle-cry of the Dwarves
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik wil er wel een poging aan wagen. Mischien zelfs deze week al. Zal het rond maandag even laten weten.

kan je iets over jezelf vertellen. (favo films/muziek)enz. Kan ik een beetje een beeld krijgen. Misschien heb je al een idee wat voor character je wilt spelen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Ygdren
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2005, 20:09

Bericht door Ygdren »

Nou ik heet in het normale leven dus Thijs. Ik hou meeste van rock muziek mijn favo bands zijn: Pearl Jam, Nightwish, Stone Temple Pilots, Nirvana, etc... Mijn favo boek is Lord of the Rings, maar ik vond helaas de film een beetje tegenvallen. Wat films betreft hou ik vooral van comedie en thriller maar dan vooral gaaf en niet te horror achtig (lees: chucky en dat soort bul..) Ik studeer aan de dansacademie in Rotterdam maar in mijn vrije tijd Drum ik veel, doe ik een beetje aan programmeren in Delphi, speel ik Diablo2 LOD, en kijk films.
Ik wil graag een Dwarven Figher gaan spelen, of in ieer geval een Dwerg. Ik ben altijd al gefacineerd geweest door dwergen en dan het liefst met grote strijdbijlen :twisted:
Dat is denk ik het belangrijkste om te weten over mij, en dat ik snel leer en vaak goed onthoud. Plus dat ik ervaring heb met dergelijke spellen en er erg in geintreseerd in ben.
Da's hoop ik voorlopig genoeg :D
"Baruk Khazâd! Khazâd aimênu! Axes of the Dwarves! The Dwarves are upon you!" The battle-cry of the Dwarves
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey Thijs,

Ik heb dit topic een beetje gevolgd en ik vermoed dat het misschien wel een idee is dat je eenmalig met ons "groepje" meegamed (mits Cali en de anderen dat ook zien zitten!). Als het dan over en weer bevalt kunnen we vaker samen spelen. Voor de eerst volgende sessie zitten we min of meer al vol/gaan we spelen met mensen die al vaker met ons gespeeld hebben.

Maar die sessie daarna zou wellicht wel kunnen. We hebben hier ook een topic staan die heet "Serieuze Roleplayers gezocht". Als je die en ook de links zou willen lezen dan weet je al gelijk denk ik of je het ziet zitten. Of juist heel erg (niet) misschien. We verwachtten van een onervaren iemand echt niet dat die super goed kan spelen maar we zoeken idd wel mensen die serieus (met natuurlijk af en toe ook ruimte voor grappige shit) willen gamen en snel kunnen en willen leren. We zoeken niet: niet grappige lolbroeken die doorlopend het spel willen "winnen".

Laat maar weten wat je er van denkt. Mocht je interesse hebben, in de meantime hebben we wel een 2nd edition Players HandBook voor je te leen en kunnen we je misschien (on-line) helpen met het maken van je character. De eerstvolgende sessie waar je bij ons aan kan mee doen is wl. pas over week of drie, mocht het al sneller kunnen dan laten we 't weten..

Wat denk jij Cali?

Overigens, leuk dat je een Dwarf met grote bijl wil spelen, is een goede keuze voor als je nog niet vaak gespeeld hebt maar hoop wel dat je er diepgang in wil stoppen/een achtergrond gaat maken...?

Kan je overigens goed/strak drummen? Ik zoek misschien nog drummer. Ben zelf bassist/gitarist.

Hoe dan ook: Tof om een nog een lid te hebben op dit forum! Wees welkom dus!
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik vind het oke.
Jij zei dat je al enigzins je verdiept had in het spel. waarschijnlijk is dat 3e, geen probleem. Maar wel handig om te weten. Zodat we er rekening mee kunnen houden. Thekkur is trouwens ook dwergen fanatici.(vandaar ook de naam, is geloof ik noorse dwergen naam)

2nd:
Afbeelding
0f:
Afbeelding

3d:
Afbeelding
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Ygdren
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2005, 20:09

Bericht door Ygdren »

Ik heb idd versie 3 bestudeerd, ik heb daar namelijk een soort van 'starters kit' van. En ook heb ik de boeken op mijn pc staan. En nu ik die ook een beetje bekeken heb denk ik dat ik voor een Dwarven Defender wil gaan. Die features staan me wel aan en het lijkt me gaaf om meer over Ygdren te weten te komen.
Ik had niet gereageerd op de thread 'serieuze spelers gezocht' omdat daar niks gezegd werd over beginners en ik wilde er niemand mee lastigvallen dus...
Op welke dagen spelen jullie (ja ik heb zeker wel interesse) dan hoop ik te kunnen komen.

Ik drum nu bijna een jaar en ik ga na de herfstvakantie ook drumles krijgen op het conservatorium dus dan hoop ik nog veel sneller vooruit te kunnen gaan. Wat voor muziek speel je?
"Baruk Khazâd! Khazâd aimênu! Axes of the Dwarves! The Dwarves are upon you!" The battle-cry of the Dwarves
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Oh oh, kijk uit! Dwarven Defender is een prestigeclass! :roll:
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Bericht door dragonraper »

thijs ik heb eventueel nog plaats in de vrijdaggroep....wij spelen elke week...dungeons & dragons club schiedam....groetjes van carlo
Gebruikersavatar
Ygdren
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2005, 20:09

Bericht door Ygdren »

Oh..? Wat is er moeilijk/niet mogelijk aan een prestigeclass dat ik over het hoofd heb gezien en moet weten?
"Baruk Khazâd! Khazâd aimênu! Axes of the Dwarves! The Dwarves are upon you!" The battle-cry of the Dwarves
Gebruikersavatar
Ygdren
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2005, 20:09

Bericht door Ygdren »

da's wel gaaf hoe kom ik aan adres preciese tijden en wanneer kan dan eventueel langskomen?
"Baruk Khazâd! Khazâd aimênu! Axes of the Dwarves! The Dwarves are upon you!" The battle-cry of the Dwarves
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Bericht door dragonraper »

hoi thijs .....ik weet niet of je antwoord voor mij bedoelt is ....maar het adres van de club is RAAM 30 te schiedam (vlak bij metrostation parkweg)....aanvangstijd is altijd half 8 tot ,s nachts....we spelen elke wwek vrijdag en zaterdagavond en zondagochtend...dat zijn wel 3 verschillende groepen... groeten van carlo
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Bericht door dragonraper »

daar ging iets fout...
3x ???
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Thijs

Over Dragon Defender/prestige class ding. Ach is een beetje een grap ik (en tim ook geloof ik) hebben soms een beetje (soms beetje veel) een hekel aan sommige dingen in 3rd edition zoals prestige classes. Nee correctie, eigenlijk hebben we niet per se een hekel aan prestige classes of zelfs per se 3rd edition (alhoewel we wel duidelijk een voorkeur hebben voor 2nd) maar aan het feit dat mensen die dingen vaak alleen maar aanwenden om de boel een beetje te belazeren. Dit wil zeggen, Munchkinen, Min Maxen en "slechte" roleplaying dus. Maar over het algemeen geld bij ons, speel wat je maar wilt zolang je het maar wel een beetje goed probeert te doen en voor de "juiste" redenen.

Wat betreft beginners: Daar hebben we eigenlijk ook nix op tegen. Een van de mensen waar we het liefst mee spelen (Ilse) heeft nog maar totaal 2 of 3 sessies in heel haar leven gespeeld (toen ze bij ons kwam had ze nog nooit gespeeld en het was gelijk de eerste keer al erg leuk met haar) en heeft bijna geen enkel boek ooit ingezien. Maar ze kan zich goed inleven, leert snel, roleplayed echt (en ook naar onze smaak) is totaal geen Munchkin en ook nog een erg tof persoon.

Dus het is misschien wel zo dat we met de meeste beginners niet super goed zullen kunnen spelen maar dat is zeker niet een keiharde regel of feit. En uiteindelijk is instelling, manier van spelen en of mensen snel verbeteren veel belangrijker en niet hoe veel ervaring of boeken ze hebben. We hebben ook mensen gekend die na jaren spelen en vele sessies nog steeds slecht en Munchkin als de hel waren...

Dus wat mij betreft, mocht je die dingen die we schreven (over wat we wel en niet willen, zie andere lange posts) zien zitten, kom het vooral een keer proberen bij ons. En probeer natuurlijk evt. ook andere groepen, dan zie je vanzelf wat het beste bij je past/wat je het leukst vind.

Wat muziek betreft, ik speel van alles: Punk, Funk, Rock, Metal, Ska, pop beetje Jazz etc etc. Als het maar strak is en met intensiteit gespeeld word. Misschien kunnen we ook een keer jammen.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

een nog belangrijker probleem van P***** class is dat je een bepaald aantal voorwaarden moet voldoen, regeltechnisch gezien, voor dat je die mag spelen. Meestal zijn deze voorwaarden pas haalbaar als je X levels heb behaald. (personages krijgen ervaringspunen voor het spelen, gaan in level omhoog en krijgen meer vaardigheden enz.)

de dwarven defender moet bv een "base attack bonus" hebben van 7. Nou krijg je in het meest gunstige geval een punt per level. Dus moet je level 7 zijn om Defender te worden. In mijn vorige campaign was ik pas tegen de laatste sessie's (na dus een jaar spelen) level 8 ofzo. Dus dat is het probleem. Je kan er naar oe werken, maar het duurt lang. Tenzij je een aardige spelmmester heb die je meteen een heel heldhaftig personage laat spelen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Ygdren
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2005, 20:09

Bericht door Ygdren »

@ dragonreaper:
Oke ik wil graag een keer langskomen, deze vrijdag kan ik niet maar ik denk dat volgende week vrijdag wel moet kunnen, schikt het dan?

@V1nce:
Lijkt me gaaf om een keer samen te jammen. Wett jij een ruimte waar ook een drumstel staat? Anders kanhet misschien bij mij thuis ook nog wel maar dat is niet super handig. En, laatme weten als je een keer wilt DnDen lijkt me tof.

@ DrCaligari:
Ow, dat wist ik niet van prestigeclass, dan denk ik dat ik maar gewoon een dwarven fighter neem.
"Baruk Khazâd! Khazâd aimênu! Axes of the Dwarves! The Dwarves are upon you!" The battle-cry of the Dwarves
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok, over de rpg sessie laten we nog weten. Het is ook mogelijk dat het een stuk sneller plaats zal vinden. Wellicht wil ik (en jij Tim?) toch nog een sessie houden voor de "Tijn, Tim, V1nce, Ilse, Yme" sessie. Die duurt nl. nog even en ik heb zelf in ieder geval wel weer erg zin om te gamen. Wellicht zelf al deze Donderdag of Vrijdag overdag of loop ik te dromen?

Wat betreft jammen. Lijkt me wel leuk, maar hoe ok kan je nou drummen? En we zullen dan waarschijnlijk ook wel even een ruimte moeten huren bij waterfront. Dan wel met een derde persoon erbij natuurlijk = leuker en goedkoper.

Misschien nog wel beter & gratis, binnenkort zijn er twee open Jamsessie in het poortgebouw, ik was van plan om ook te gaan, als jij nou ook komt...

Zie Poortgebouw.nl
voor details.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Bericht door dragonraper »

ja thijs,vrijdag over een week is prima....en een dwarven defender in de party zou leuk zijn....wij spelen wel D&D 3.5 editie....verdere info kan je krijgen via MSN,onder de naam <<dragonraper>>groetjes van carlo
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Als v1nce wil dm denk ik dat deze week vrijdag wel mogelijk is.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Hmm zoals je weet is vrijdag echt niet ideaale dag voor mij ivm werk. Dan kan ik niet lekker rustig gamen. Heb zelf veel liever Donderdag avond of als dat echt niet kan anders Vrijdag vroeger op de dag. Maar ja dan zit jij dus wl. met school, plus we moeten ook kijken of de anderen nog kunnen (thijs, Ilse, Yme)..
Gebruikersavatar
Ygdren
Horige
Berichten: 8
Lid geworden op: vrijdag 7 oktober 2005, 20:09

Bericht door Ygdren »

@ V1nce:
Donderdag kan het voor mij niet te laat worden (lees: niet na elven) want ik moet vrijdags om 9.00 uur al weer op de dansvloer staan.

dus..

Ik vind het lastig om te zeggen hoe goed ik kan drummen, ik wil niet arogant overkomen. Ik heb veel ritme gevoel maar nog niet zo denderend veel ervaring, ik kan wel een stuk of wat verschillende ritmes maar niet geweldig ingewikkelde (denk ik heb niks om mee te vergelijken).
"Baruk Khazâd! Khazâd aimênu! Axes of the Dwarves! The Dwarves are upon you!" The battle-cry of the Dwarves
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Donderdag kan ik niet, misschien wel in de vakantie een avondje...
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Het ziet er niet naar uit dat het vandaag of morgen door zal gaan. Misschien dat iedereen voor de komende 3 of 4 weken even kan posten waneer het wel goed uitkomt. Ik hoop dat binnen een paar dagen tot hooguit paar weken te spelen. Wat mij betreft geld grotendeels het bovenstaande, dat is ong. elke week wel zo.

Wat betreft drummen: ik vind het wel enigzins leuk als iemand "bijzondere" dingen kan doen. Maar eigenlijk vind ik het veel belangrijker dat iemand met overgave en strak speelt. Neem bijv. de drumster van de White Stripes. Ze kan echt bijna nix, ritmes die iedereen die 3 tot 6 maanden drumt ook kan. Maar op plaat klinkt het heel vet (strak en goed uitgemixt). Haar timing is goed, ze doet niet "te veel" en haar Snare is echt hoog en kort en haar Bass juist weer laag en kort/vet. (= de drums op juiste manier raken, stemmen en dempen van vellen). Weet niet of je snapt wat ik bedoel.

Maar denk wel dat het erg leuk zijn om een ieder geval een keer met je te spelen. Kom je denk je naar die sessies in Poortgebouw?
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Probeer maar wat te plannen voor volgende week, na maandag. Zit waarschijnlijk wel al in Breda.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey Ygren,

We horen nix meer van je... leef je nog? ;)

We zouden graag aanstaande (20 Okt) donderdag spelen. Weet niet of dat gaat lukken. Zou je ajb even hier je 06 willen posten en ook mij bellen? :

06-48 35 37 35. Wellicht dat het dan toch kan.
Plaats reactie