Beginnende storyteller zoekt Cthulhu-proefkonijnen

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ik en Cali gaan vandaag pogen om dat 'kraakje voor RPG hol' te zetten. (zie andere thread). Dus als we niet in de bak zitten gaan we zeker ons best doen om te komen overmorgen (toch?).
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Pas je op voor cultisten en magiers? ;)
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Succes gasten! Morgen moet ik gewoon werken, dus ik kom jullie niet helpen. Maar ik wil zeker daarna wel helpen met inrichten / schilderen / schoonmaken.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

He, we zitten nu in het hol, en het bevalt prima.
maar....
vrijdag zou het heel fijn zijn om een soort van 'kraakwacht' te hebben, zodat de deur niet word dichtgespijkerd en daarom willen wij voorstellen om de sessie daar te houden. Het is ruim & redelijk schoon en we hebben al genoeg banken.
het is vlak bij oostplein, neem alleen wel warme kleren mee. er is electriciteit dus muziek kan eventueel geregeld worden.
Laat even weten wat jullie ervan vinden!

tot vrijdag.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Ik weet niet of dat een goed idee is. Ik ben er zelf niet helemaal gerust op.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hmm waar ben je bevreesd voor... ? Misschien kan ik je angst wegnemen/informeren, ik heb ongeveer 100 panden ervaring, woon al 8 jaar gekraakt (waarvan 4 in mijn huidige pand) en kan je bijna garanderen dat evt. risico's echt superminimaal zijn. Hoop dat jij en anderen het willen overwegen! Ik en Cali willen echt heel graag zo veel mogelijk in het pand zijn maar ook graag de sessie doen. Van daar dat we dachtten combineren.. Zou niet graag een keuze moeten maken of een van de twee moeten laten varen.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

1) Ik wil misschien nog een carriere waarbij een strafblad een erg slecht idee zou zijn, en voel er weinig voor mijn zaterdag in een cel door te brengen. Pakkans mag klein zijn, zeker op vrijdagnacht, maar als we gepakt worden ben ik vrij hard de pineut denk ik zo. Voor bewoning kijken rechters er sympathieker tegenaan dan voor spelletjesavonden lijkt me.

2) De plek waar nu is afgesproken is vanaf mijn huis in elk geval veel dichterbij. Ik weet niet precies waar andere mensen wonen maar er was juist animo voor deze locatie omdat ze in Lombardijen was.

3) Ik stel prijs op centrale verwarming en hete thee :p
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik kom waar de sessie plaatsvind :) Hebben jullie daar internetverbinding dan?! En hoe is het gegaan? Al juten/boze huiseigenaren gezien?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Tijn, echt tof dat je het ziet zitten! Je bent ook nog voor de sessie zeer welkom en alle hulp aanvaarden we graag, bel en kom dus even buurten vanavond of zo! Dit geld voor alle RPG forum gangers, jullie en jullie sessies zijn welkom! Tijd voor een RPG & echt avontuur lijkt me! Long live het RPG hol! ;)

Zeg tijn kan jij niet een Banner/Schil/Embleem/Vlag voor ons RPG hol tekenen? Zou vet zijn. Misschien Vulpotlood, Zwaard en andere nerd dingen er in? :)

@ Maartje

Sorry maar ik moet even de verschrikkelijke kraakwijsneus uithangen en wat vooroordeelen wegnemen:

1. Is een totale misvatting dat je van kraken, een strafblad kan krijgen. Kraken is in Nederland nogal altijd hooguit wederrechtelijk en niet illegaal, ofwel strafblad zit er niet in. In die 100 panden ben ik misschien 6 keer opgepakt (waarvan 3 keer ik er bewust voor koos, ik mocht ook wegglopen maar het was een principezaak) en heb ik ook nog nooit een boete, een strafblad gehad of moeten voorkomen etc etc. Dus tenzij je er zeer veel schik in hebt om bakstenen naar mensen te gooien hoef je je maar erg weinig zorgen te maken. Daarbij als je bakstenen naar mensen gooit vanuit bv. een koopwoning dan heb je hetzelfde probleem.

Dus ook wat carriere maken betreft geen enkel probleem, het is even waarschijnlijk dat dit je je tijdens een carriere zal achtervolgen als dat je een keertje als 17 jarige beetje dronken op straat gezwalkt hebt dat zal doen. In die lijn moet je het zien.

Mijn "carriere" ha ha :): Ben drietalig, Wannabe intellectueel en schrijver, zit op een Hogeschool (hoewel ik er wel meer aan zou moeten doen) heb een vaste part time baan en kraken is nog nooit een probleem geweest met dit soort dingen.

Pand is overigens ook bewoond en spelletjesavond is maar een van de activiteiten die we er op termijn in willen laten plaatsvinden.

En idd de kans dat we op een weekendavond gezeur krijgen is erg klein.

2. De plek waar de afspraak voor stond is voor mijn en Cali/Tim echt behoorlijk ver weg, het speel hol is vlakbij.

3. Hete thee is er, verwarming is er (Is al bijna geregeld en zeker voor de sessie zal het er zijn), stroom is er, water is er, bank is er , tafel is er etc...

Maar goed in principe doet het allemaal niet zo veel terzake, als je het gewoon gevoelsmatig niet ziet zitten of bang bent tja,.. dan kan ik lullen wat ik wil.

Als voornoemde idd het geval is wellicht heb ik daar uiteraard begrip voor en moet het dan misschien toch maar op oude locatie. Maar ik kan dan echt niet garanderen dat ik ook kan komen. Wat Tim betreft, die zal wel voor zichzelf spreken.

Een evt. andere compromis wat misschien ok zou zijn is het om in mijn superstabiele pandje (in 4 jaar wonen nog nooit iemand aan de deur gehad behalve postbode ha ha) te doen. Die is namelijk 2 minuten van het nieuwe pand vandaan, gaskachel, kabelinternet en de meeste van ons hebben daar al vaker gegamed. Het zeer grote voordeel voor Cali en mij is dan dat als er iets heel onwaarschijnlijks bij het nieuwe pandje voorvalt, we er dan binnen 2 minuten voor kunnen staan (vanuit mijn huis) ipv een half door de kou te moeten fietsen...
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dus het is gelukt, mooi, ik had jullie graag willen helpen maar het is echt gekkenwerk op mijn werk.

Ik ben er ook wel voor, een horror verhaal in een vers kraakpand! Wat een sfeer maker.
Oostplein is denk ik een half uur met openbaar vervoer voor mij, alleen weg terug weet ik niet zo, maar dat komt denk ik wel goed.

Ik heb trouwens nog een hele oude tv staan (wel kleur), en een salontafel...
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

die spullen hebben we voorlopig nog niet nodig, vooral niet aangezien we het waarschijnlijk van dichterbij kunnen halen. Een tv lijkt me niet zo bevoorderlijk voor een rpg sessie, maar misschien aardig voor bij het rpg cafe, zeker als er een scart in kan voor video of dvd.

Het laatste nieuws is dat we vanmiddag een positief gesprek hebben gehad met de wijk agent en dat het nu duidelijk is dat we gewoon kunnen blijven zitten en we ons nergens zorgen over hoeven te naken. Graag willen we dus vrijdag avond het RPG gildehuis voor het eerst in gebruik nemen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

OK, is er nog een straatnaam voor dat gebouw? Waar is het, hoe kan ik het herkennen? Ik zou niet graag de weg kwijt raken, ik ben degene die met de boeken en wat props sjouwt ;)

Ik wil graag wat kaarsjes meenemen, ik ga morgen nog even een cd branden met sfeermuziek en het laatste karakterprofiel in elkaar zetten. Er zijn de volgende karakters beschikbaar (vrienden van elkaar):

- Een priester in opleiding, 23 jaar.
- Een conservatorium student, 19 jaar.
- Een atleet, 20 jaar.
- Een boerenzoon, 19 jaar.

Jullie zijn uitgenodigd door de oudere broer van de priester in opleiding voor een ontspannen weekendje op een klein eilandje uit de kust van Nederland. Jullie kennen elkaar vanuit de kerk en vanwege wederzijdse hobbies. Bedenk zelf even wat namen.

Ik kan mijn dobbelstenen niet vinden; het zou op prijs worden gesteld als jullie die voor me kunnen meenemen, voor het geval dat.

De sessie begint om ongeveer 21:00. Kan ik eerder dan dat vast komen opzetten?
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik kom vermoedt ik direct uit breda, heeft er iemand een telefoon aan?
Ik neem mijn dice mee :)
Kun je die characters beschouwen als een soort cleric, bard, fighter en druid?
Het zal mij benieuwen! Ik kan ook nog wel een cdtje meenemen... cypress hill met 'insane in the membrane' lijkt me gepast.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Allen, erg tof dat jullie het toch zien zitten!

Verwacht overigens niet te veel van het pand hoor, deze is erg klein maar wel knus en leuk.

@ Maartje, je kan komen waneer je maar wil, bel maar.

Ik heb mijn 06 doorlopend aan:

06-48 35 37 35

Ajb geen details (adres e.d.) van pand posten op dit forum.
Bel mij of Cali voor het adres.

Komt er op neer dat het pand het beste te bereiken is met de Tram (7 richting Oost) en dan bij Vlietlaan/Breur er uit. Dan even bellen, is zeker niet ver, komen we je halen.

Als Tram niet rijd of zo ( vaak gedoe in R'dam ) dan even Metro nemen en bij Oostplein eruit. Is vandaar niet super dichtbij, beter bel je en halen we je ook even op of leggen we het uit. Is ongeveer 7 a 10 minuten lopen van daar.

Vergeet niet drinken en eten mee te nemen zou ik zeggen.

Tot dan! Ben benieuwd! :)
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Thekkur schreef: Ik neem mijn dice mee :)
Bedankt.
Thekkur schreef:Kun je die characters beschouwen als een soort cleric, bard, fighter en druid?
Een beetje, maar bedenk wel dat het Cthulhu systeem niet hetzelfde is als D&D. Er zijn natuurlijk niet echt die klassen, hoewel bepaalde beroepen bepaalde skills hebben.
Thekkur schreef:Het zal mij benieuwen! Ik kan ook nog wel een cdtje meenemen... cypress hill met 'insane in the membrane' lijkt me gepast.
Ik heb wel wat sfeermuziek geregeld, maar als je erop staat... ;)
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ik kan wel mijn cd speler regelen, maar als iemand een meer compactere heb, zou dat handig zijn. Tof dat jullie willen komen.
thekkur, als je uit breda komt hoe laat? ik zit daar namelijk ook. Je kan me bellen. ben rond 1/2 5 tot 5 uit.
ik neem ook wel wat kaarsen mee, maar er zijn er al aaridg wat.
tot vanavond!
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik ben al thuis. Waar is het?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Over de sessie gisteren: Het was Leuk, spijt me dat io zo gaar was.

Ik heb er nog wel een en andere wat ik over het RPG hol & sessie zou willen zeggen maar eerst wou ik eigenlijk vragen hoe jullie deze dingen ervaren hebben........?
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok ok! Niet allemaal tegelijk!

Dan maar mijn conclusies/gedachten over de sessie:

Was echt best leuk (toen ik daar was i.i.g.). Erg tof om eens een keer een andere setting en game te spelen dan mijn eenmalige Shadowrun ervaring en het eeuwige D & D. Ook erg leuk (voor mij dan..) om het kraakpand met een nieuwe groep in te wijdden. Ik had immers echt al erg lang niet gespeeld.

Maar, ik ben wel tot de conclusie gekomen dat ik niet vaker Chtulu wil spelen. Reden: Veel van wat in Chtulu kan en gebeurt kan ook in D & D (horror, spanning, bovennatuurlijke) maar andersom is dat niet altijd waar...:

Geen uitgewerkte classic fantasy mogelijkheden (nou ja, kan natuurlijk wel,.. maar is niet inherent aan spel) geen bizar uitgebreidde combat en equipment spul, veel minder sourceboeken e.d. beschikbaar etc. Plus ik ben er ook niet goed in, kan me toch moeilijker inleven in deze setting.

@ Maartje: Ook heb ik wel besloten dat ik met een andere DM verder wil. Reden: ik zoek toch een wat meer ervaren DM. Vat dit ajb niet slecht op, zo bedoel ik het niet. Ik zou willen dat ik het zo goed kon als jij toen ik even veel ervaring had. Bij mij heeft het vele sessie geduurd voor ik het een beetje goed kon. Ik vond dat je bepaalde dingen echt supergoed deed:

1. Props/spullen gebruiken.
2. Muziek gebruiken.
3. Degelijke voorbereiding. Een adventure voor een tweede keer runnen om dat je beseft dat het nog beter kan vind ik zeer lovenswaardig, zou iedere nieuwe DM moeten doen. Ook dat je de PC's die je uitdeelde kort maar krachtig en netjes had gemaakt vond ik echt steengoed. Dit was voor mij zo'n verademing! Dat ik dus niet weer met een sporadische groep 3 tot 4 uur speel en 1 heel uur daarvan gewoon verspil met het maken van characters de toch maar 1 tot 3 sessies meegaan.. Bleechhhh, wat heb ik daar een gruwelijke hekel aan. Blij dat het bij jou niet zo was.

Ik vond mezelf slecht spelen maar dat had veel te maken met vermoeidheid en de mij onbekende setting.

Wat de rest van de groep betreft:

Ik zou zeer graag verder gaan met precies deze spelers: Cali, Thekkur en Mr Dutch. Ik vond het voor een eerste keer goed werken en lijkt me leuk om regelmatig met jullie te spelen.... Ja ja Tijn... Rustig maar, nix moet alles mag, zal niet verwachtten dat we een langere/zelfde campaign spelen of dat we elke week spelen etc etc. ;)

Maar hoop wel dat jij ook regelmatig kan en wil (anders is er geen echte speelbare groep). Dat we dus minimaal eens in de twee weken een uur of 3, 4 kunnen spelen en dat de groep constant blijft, 3 spelers en een DM is een groep, een speler minder is geen echte groep meer voor mij. De settings die ik wel zou willen: Forgotten Realms, Jullie wereld, Dark Sun en wellicht nog enkele anderen. Ook af en toe in hele andere tijdsvakken lijkt me leuk maar niet te veel/vaak.

Wat denken jullie hiervan!?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat was erg tof! Het gekraakte hol voegde naar mijn idee veel toe aan de spanning, ookal was de muziek misschien wat eentonig :)

Maartje: een toffe sessie! Voor een groep waarvan je niemand kent, die nog nooit chtulu hebben gespeeld echt een topprestatie! Spanningsopbouw was goed, personages goed gespeeld, en timing was ook goed. Wat is je erg goed vond doen is het ingrijpen op momenten dat het spel 'stil' dreigt te vallen, zonder dat het direct een overduidelijk duw in de juiste richting is.
Hedendaagse setting in een onbekend gebied beviel me ook wel. Ook het verloop van het verhaal was naar mijn idee realistisch in de juist mate.

Verbeterpunten: omschrijvingen. Eerst vertellen dat er drie hoofden hangen en ze daarna in al hun goryness beschrijven komt minder goed aan dan eerst de details geven en daarna het 'overzichtsplaatje' geven.
muziek. meer afwisseling in de muziek komt de sfeer en dynamiek in het spel ten goede.

V1nce: ik ben het niet met je eens wat betreft 'het lijken op dnd'. Het komt misschien omdat je het laatste deel van de sessie hebt gemist, maar chtulu is echt wel beter ingespeeld op het omgaan met emoties en angsten. Als spelers zouden we dat alleen misschien wat meer door moeten krijgen, maar insanity points zijn natuurlijk net zo'n abstract begrip als health points.

Wat ik nog wel lastig vindt is het langere tijd in een horror-spanning blijven. Op een gegeven moment wordt het dan wat saai. Gelukkig bood de mogenlijkheid te denken dat het allemaal een soort 'in de maling neem tv-show' wel enig soelaas. Tenslotte ligt de grootse spanning en actie nog altijd in het contrast. Een onthoofd lijk vinden nadat je net met konijntjes op de kinderboerderij hebt gespeeld komt harder aan dan een ontlichaamd hoofd vinden nadat je net een twee uur durende rondleiding door Al Graib hebt gekregen. Muziek kan daar erg aan bijdragen. Een climax wordt door dat contrast ook veel sterker.

Jammer dat er geen duidelijke oplossing was voor die ontzettende fumble op mijn insanity check.

Ik wil zeker nog wel een keer cthulhu spelen, misschien weer in een heel andere setting. (western ofzo ;)) En ook met Maartje als GM.
V1nce: ik heb pas één keer een door jou ge-dmede sessie gespeeld, ik wordt nou toch wel steeds nieuwsgieriger naar wat jij een écht goede sessie vindt! Kun jij niet een keer laten zien hoe het moet? Laten we dan wel zorgen dat alle spelers goed uitgeslapen zijn... dat excuus 'laat naar bed gegaan dus ik zat er niet helemaal in' heb ik nou al zo vaak gehoord (je wilt niet weten hoe vaak DrC dat gebruikt :lol: )
Zie dit niet als ongezouten kritiek, maar als een uitdaging!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

dat excuus 'laat naar bed gegaan dus ik zat er niet helemaal in' heb ik nou al zo vaak gehoord (je wilt niet weten hoe vaak DrC dat gebruikt )
he, ik kan er nou eenmaal slecht tegen weinig te slapen of slecht te eten. dan kan ik me echt niet concentreren.
Ik ben wel voor nog een door vince gerunde sessie, als hij het wil. Alleen liggen zijn spullen nog bij mij wegens een co-gedmde sessie[/quote]
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

overigens vond ik ook dat systeem met dat 'blind trekken' van enveloppen erg goed! Het voorkomt dat je toch vervalt in steriotiepen, het is een uitdaging een personage te spelen dat een ander heeft bedacht en daar je eigen invulling aan te geven. Een hele goede manier ook om gelijk de spelers te introduceren aan erkaar en de setting. Wat mij betreft dé ideale manier om 'korte games' te spelen!

@maartje: nog een ding; de sessie introductie zou nog wel verbeterd kunnen worden. Een inleidend 'verhaal' doet het altijd erg goed. Bij korte adventures schrijf ik voor de eerste sessie altijd een 'inleidend' verhaal waarin de arena en eventueel enkele personages worden geintroduceerd, alsmede een of meerdere goals. Voor de daaropvolgende sessies probeer ik een kort verhaal te schrijven waarin npc's in situaties terecht komen die de spelers tegen kunnen komen, danwel meer inzicht geven in de 'bedoelingen' van een npc.

voorbeeld: in de introductie omschrijf ik hoe Jarl, een grafrover, gruwelijk om het leven komt doordat hij een stenen beeld aanraakt.
Komen de spelers vervolgens bij het stenen beeld aan, dan vervult het introductieverhaal de 'intuitie' die een personage in het echt zou hebben.
Zo hoef je er geen roll voor te maken, die afleidt van het verhaal.

ander voorbeeld: een boosaardige bosfee legt aan een van z'n slachtoffers (een bekende van de spelers die ze al een tijd kwijt zijn) uit wat z'n plannen zijn en doodt hem.
Later in het verhaal leidt het tegenkomen van de gedode npc tot een soort 'aha erlebnis' en als ze de bosfee tegenkomen maakt hun 'onbewuste kennis' het plaatje rond.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Thekkur. Hmm nou, die uitdaging neem ik wel aan ha ha! Ik ben altijd blij met een genuanceerde mening en zelfs kritiek, daar heb ik wat aan.

Blij dat je met mij en de rest wil spelen.. Maar zou je de overige dingen die ik schreef (over redelijk frequent spelen, groep en zo) trekken?

Wat betreft 'goed', nou ik denk niet dat ik beter kan DM en dan jij of Cali. Ik hoop wel even goed. Jullie zijn dan ook tot nu toe de enige 'goede' DM's waar ik dit afgelopen jaar mee gespeeld hebben. Let wel 'goed' is relatief en heeft veel te maken met smaak. Wat voor mij goed is, is 'crap' voor iemand anders en vica versa.

Dus, ja ik wil zeker wel een sessie voorbereiden en DM en voor de voornoemde groep. Maar ik weet niet zeker of ik meerdere sessies wil DM en... Kan me voorstellen dat ik na 2 tot 5 sessies (ook zijn het allemaal korte en verschillende) toch wel wil dat iemand anders ook eens DM ed. Maar dat weet ik niet 100% zeker (of ik het zat word). De meeste keren dat ik geen zin meer had om te DM (en soms zelfs te spelen) kwam dat door desillusie met spelers of het totale gebrek aan progressie, dat zie ik met jullie eigen niet gebeuren. Verre van.

Ik ga binnenkort het RPG hol 'pimpen' tot RPG Paleis / Kraak Headquarters. Wie helpt?!

Hulp is nodig met een beetje van (allemaal kleine klussen):

Verfen, (zelf rollers e.d. meenemen indien mogelijk!), coole tekeningen, posters, kleden en posters op wanden, zeil regelen en leggen, klein beetje loodgieten, 2 Raampjes fixen, Slepen met paar meubels, Deuren pimpen e.d., etc.

Met een groep van 4 of zo is dit binnen 2 tot 6 dagen gefixt en hebben een Moddervet Hangout!

Wij kunnen nog gebruiken:

Allerlei soorten en kleuren verf en verfbenodigheden.

1 of 2 compacte, niet te zware doch comfortable bank waar je hopelijk met 2 of 3 mensen op kan zitten (rotan of zo). Mag er natuurlijk ranzig uit zien, dat fixen we wel.

Een beetje forse TV met Scart (al heeft die maar 12 kanalen, als die maar werkt).

Halogeen verlichting. Maakt niet uit wat voor, als het maar onder de 100 watt totaal blijft, liever minder.

1 of 2 karpetten die goed blijven liggen en niet te snel vuil worden/zijn en niet te lelijk.

Een elektrisch of Butagas (camping) kookstel(letje).

Lundia achtige stellagekast, liefst niet te diep, wel hoog.

Evt. een mooie tafel om aan te gamen.

(Soep) borden, grote mokken, bestek.

DUISTERE RPG ATTRIBUTEN! Voor aan de want bijv. (Veel lange/grote Kaarsen, schedels, Zwaarden, Boog, whatever!)

Andere mooie en echt bruikbare dingen, maar niet te veel/groot.
--------

Free Grog for all! All Hail Gamers and Squatters! Hoezee! Hoezee! Hoezee!

Of zoiets. :)

-- Sorry voor deze thread hi jack, denken jullie dat het beter is dat ik een aparte thread begin over het paleisje/hol?
v1nce

Bericht door v1nce »

Als je interesse hebt in het vers gekraakte 'RPG Gildehuis' check dan ook de andere thread (RPG meeting).

Verder wou ik noch toevoegen. Wat ook superhandig zou zijn voor het pand is degelijk en makkelijk te verwerken geluidsisolatie materiaal.

Mooiste is misschien van die Donkergrijze Schuimrubber matten/platen die ze ook in studios e.d. gebruiken.

Iemand nog andere ideeen of materialen voor dit doeleinde?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

banken vind ik nooit zo'n goeie voor een sessie... Wat me toffer lijkt is een grote ronde tafel (uit twee helften zodat hij aan de kant kan) met een toffe schildering erop. Eromheen dan gewone klapstoelen. In een hoek kan je dan twee wat relaxetere banken neerzetten. Een beamer zou ook wel tof zijn :) En een eenvoudige pc die vanaf de gm-chair goed te bedienen is.
Wat betreft die GM-chair; zou wel tof zijn als we daar een soort van troon van zouden maken...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie