Het 'echte' / Real Life RPG GILDEHUIS

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok weer eens een update. Het lijkt er op dat mijn leven zich weer lijkt te stabiliseren waardoor ik dus ook weer aan het pandje toekom.

Er zijn wel weer nieuwe feiten. Hoogstwaarschijnlijk hebben we nu een tijdelijk huurder/logeerder, en wel een van mijn beste vriendin, iemand die ik nog meer vertrouw dan mijzelf bijna, Ruby. We gaan dus kijken hoe het loopt. of de activiteiten in het pand goed te combineren zijn met zijn tijdelijke bewoning (als het langer dan 2 weken tot 3 maanden zou worden dan gaan we even kijken hoe of wat, we gaan sowieso tussentijds evalueren om te kijken of het zin heeft en zo niet dan stoppen we).

Grote voordelen voor ons: Ruby is zwaar ok, klust graag iedere dag wat aan het pand en zal de meeste kosten van de Eneco voor zijn rekening nemen. Voorlopig wou ik de contributie er nog even inhouden voor de andere kosten maar als dit dus allemaal doorgaat kan hij dus omlaag.
Het pand word optimaal gebruikt en onze zooi ook "bewaakt" vind ik zelf erg prettig.

Het gaat wel betekenen dat ik ook rekening wil houden met Ruby's privacy. Concreet heb ik met hem afgesproken:

Het weekend is voor gamen (andere sessies) en de evt. borrels, klussen en andere projecten. Hetzelfde geld voor dinsdag. Tenzij het erg onhandig is liever wel van te voren hem bellen als je pandje gaat gebruiken en hij weet dat nog niet. Ruby is er dan niet of anders in ieder geval doodstil.

Overigens heeft Ruby vroeger ook met mij ge DND ed.

Woensdag is nog steeds voor onze sessie maar vanaf 17:45 tot echt hooguit 23:30 (inclusief evaluatie). Voor na/die tijd moeten we echt wegwezen/er niet zijn. Blijft dus zaak om op tijd te zijn/beginnen!

Maandag en Donderdag zijn Ruby dag. In andere woorden hij heeft die dagen het pand geheel voor zichzelf en enkel bij zeer hoge uitzondering kan dat een keer anders zijn mits dit van te voren wordt besproken en afgesproken.

De Vrijdag is nog niet "vergeven" we gaan dus even kijken hoe het daar mee loopt alvorens we die 'vast zetten' voor hem/ons. Wellicht ok voor borrel.

Zet ajb in je mobiel (ipv mij bellen er voor) :

Ruby: Logee en all around toffe gast:
06-41 82 57 78

Ook vind Ruby het altijd wel relaxt als je even klopt voor je de deur opengooit zelfs als hij je verwacht.. Ruby loopt graag naakt rond met vampiertanden in terwijl die naar 'Scr emo' muziek luistert....

;)
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dat is goed nieuws, een huurder, plus we houden er genoeg dagen op over om te spelen.

Ik zal kloppen en vraag gelijk even of hij aangekleed is voor ik open doe.
v1nce

Bericht door v1nce »

-----------------
Belangrijke Info!! Als je wel eens in het gildehuis gaat zijn of dat van plan bent lees even ajb!:
-----------------

Ok, vandaag vond de sessie van Martin/Karma/Murdoc,.../

Erg tof dat jullie nu ook daar gaan gamen! Is wel echt ok! :)
Ik heb samen met Ruby nog even dingen besproken en verduidelijkt, lijkt me erg belangrijk zodat iedereen het tof heeft in het gildehuis en daar nog lang kan gamen!!:

1. Ruby is dus niet enkel logee maar woont erg echt!/Slaap er elke dag! Maar het pand blijft in principe ook altijd een RRPG/activiteitenfunctie hebben en ik blijf ook eindverantwoordelijk. Daarbij het is wel bedoeld als tijdelijk voor Ruby, dat kan twee weken zijn of enkele maanden, dat moet nog blijken.

2. De Eneco kosten zijn vastgesteld op E 30/Maand. Ruby gaat hier E 25 van voor zijn rekenening nemen ((lijkt mij zeeer redelijk!) wij betalen de overige E 5/maand, donaties dus. Mits we geen domme/gekke dingen doen is die E 30 denk ik ook wel realistisch. Maar dit weten we pas over 1 maand als we de Eneco bellen en laten berekenen wat we daadwerkelijk verbruiken, kan dus nog veranderen, maar ik vermoed niet veel.

3. Voorlopig zijn er twee sessies in het pand. De woensdagavond sessie (zie vorige post voor tijden) en de voornoemde Zondagavond sessie van 19:30 tot en met 23:00. Dit betekent dat je echt stopt om 23:00 en om 23:15 het pand weer leeg is!! Nabespreken kan altijd nog in de kroeg of zo. Dit is om Ruby een beetje rust/slaap te gunnen.

4. Het is Niet de bedoeling dat er op dit moment nog andere sessies bijkomen. Als er wel echt een behoefte voor lijkt te bestaan dan zou dat evt. wel besproken kunnen en waarschijnlijk in het weekend overdag kunnen. Het is ook zeker niet de bedoeling dat de vaste sessies kan husselen met hun dagen/uren. Gewoon vaste tijden.

De "open dagen" zijn dus niet echt open voor sessies momenteel maar wel voor klussen of nuttige dingen in het pand droppen. Maar het is wel de bedoeling dat je altijd even v.t.v. probeert te bellen met Ruby, zodat hij weet dat je komt als het echt niet lukt SMS desnoods.

5. De groepen die er gamen moeten ook min of meer vast zijn, af en toe een gastspeler of de samenstelling veranderen moet kunnen maar het is niet de bedoeling dat er sessies van 6 man of op eens allemaal vreemden in het pand zitten!

6. Erg belangrijk!: Mensen die in het pand gamen zijn ook verantwoordelijk. Om even een paar (onwaarschijnlijke) catastrophes te noemen, als je Cola over Ruby's Laptop dumpt, als je iemand meeneemt om te gamen die nare dingen doet, als je de kaarsen aan laat staan en het pand fikt af..... dan ben jij ook (financieel) verantwoordelijk!!!
Wees ook erg zorgvuldig met het pand afsluiten/het pand dubbel dicht draaien! Als je dat niet doet en er zijn bijv. spullen weg ben jij verantwoordelijk!

7. De dingen over niet te veel herrie maken, tof zijn tegen de buren etc etc gelden allemaal nog steeds, blijf er dus op letten ajb.

8. Laat het pand altijd even schoon achter als je het aantrof!! (Kopjes afwassen, chips van de grond, tafel schoon etc!).

9. Iedere groep heeft een aanspreekpunt. Bij Martijn is dat Karma. Bij de andere sessie V1nce. Die communiceren dus met Ruby indien nodig. Dit zijn ook de mensen met sleutel. Verder heeft Tim ook een sleutel. Het is pertinent niet de bedoeling dat nog meer mensen de sleutel krijgen!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Loud and clear sir! Ik vind wel dat het pand wat van zijn meerwaarde verloren heeft boven thuis gamen... één van de voordelen vam het pand leek mij dat waar je normaal niet zomaar wildvreemde mensen (van een forum bijvoorbeeld) bij je thuis zou uitnodigen, dit geen punt zou zijn in het gildehuis. Heb ik één keer gedaan, en had ik gelijk gezeik over. Dat ligt nu natuurlijk wat anders, maar betekend dat de laagdrempeligheid wel weer weg is.
Ook het feit dat er niet gewisseld kan worden van dagen vind ik wel jammer. Maar goed, tis uiteindelijkn natuurlijk jouw pand, en ik heb er zelfs nog geen uur in geklust, dus ik moet m'n bek houwen.
8)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Thekkur heeft wel een puntje, maar het is een tijdelijke gast dus vind ik het voor even geen probleem. Bovendien is het geloof ik wel een relaxte kerel.

Ik had niet helemaal begrepen dat Ruby ook hier slaapt, anders had ik hem wel even gebeld.

:oops: kopjes ben ik vergeten, maar ik wel de rest netjes achter gelaten.

Wellicht is het wel mogelijk om als er een toilet is de RRPG borrel te organisere, of wil je daar nog even mee wachten?
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Karma schreef:Wellicht is het wel mogelijk om als er een toilet is de RRPG borrel te organisere, of wil je daar nog even mee wachten?
Zolang er geen toilet is zou ik adviseren, bij een eventuele borrel alleen drank te serveren......... :roll:
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Over de WC, dat is een van de hoogste prioriteiten van Ruby, dat betekend dan meestal dat het vrij snel goed komt.
Eigenlijk vind ik de wasbak als urinior echt superhandig, het zorgt in theorie ervoor dat je echte plee veel schooner blijft. Maar er moet hoe dan ook een echte plee komen binnenkort.

Als die plee er is (en het liefst ook een beetje op een mooie dag, de tuin is flex!) wil ik graag die borrel doen! Op de borrel kan natuurlijk wel het hele Forum verschijnen, geen probleem. Ik denk dat het binnen 4 tot 8 weken wel moet kunnen,.. wat denken jullie? Hoop alleen dat de vervloekte aanfluiting die ze 'lente' durven noemen nu eens snel ergens op gaat lijken.

Hmm, wat betreft laagdrempeligheid,.. ik zelf zou sowieso nooit meer dan een of twee echt wildvreemde mensen willen uitnodigen, noch in mijn huis noch in een semi openbaar gildehuis, zelfs als Ruby er niet woonde. Ik hou nl. niet van gezeik, word ik aggresief van ha ha.

Dus tja, misschien is het pand door een en ander iets minder 'vrij' maar dat vind ik geen bezwaar als dat betekend dat we gezeik vermijden en met echt toffe mensen daar dingen doen en uit de kosten komen! Maar ik ben het ook wel eens met wat je zegt over 'zeggenschap' hoe meer iemand bij het pand betrokken is en er dingen voor doet hoe meer gewicht zijn mening heeft vind ik. Een beetje als 'Fight Club', "you decide your own level of involvement". :)

Ruby is zeker een toffe gast, hij is al 14 jaar mijn beste vriend en we lijken veel op elkaar in best veel opzichtten. Julllie/ik weten dus wat jullie aan hem hebben. Het zou natuurlijk kunnen dat Ruby uiteindelijk 6 maanden in het pand blijft plakken maar is voorlopig niet het uitgangspunt, daarbij,.. zelfs als die blijft, is het pand ook altijd gildehuis en meer. Ik zou het alleen opdoeken als daar een erg goede andere reden voor is, niet door Ruby's aanwezigheid. Als Ruby nou echt lang in NL gaat blijven (onwaarschijnlijk) dan wil toch sowieso zijn eigen pand kraken en daar help ik hem dan mee.

Ik vond het vandaag echt volop tof dat jullie wat aan het pand hadden, ook toen Martijn nog eens vertelde over hoe die thuis moest gamen, dan is dit wel a heck of a lot relaxter! Het leek er ook op dat jullie het volume goed onder controle hadden, dank daarvoor.

Ook superbedankt voor de donaties, ze zullen allemaal aangewend worden om Eneco to dokken of het pand voor ons te verbeteren (plee!).

Ja, het begint echt wel een toffe plek te worden wat mijn betreft, hoop dat we energie/samenwerking kunnen vasthouden. Wie weet, over 10 jaar lopen er honderden RPG kraakfreaks rond met hun Kraakpandjes/Dungeons... ;) Tim is i.i.g goed op weg om Evil Kraak RPG overlord (of puppy?) te worden ha ha.

Verder plannen voor het pand (naast het klussen):

1. Wat kasten fabriceren. Een is de (RPG) boeken kast.
2. Een is de 'weggeefwinkel' kast,.. als je dit concept niet kent check 'Eurodusnie.nl'. Lijkt me handig/leuk.
3. Twee 'plakkaten' (nou ja A4 tjesaan de muur, een over leemspul een andere over het feit dat het huis zelf en eigenlijk bijna alles er in gedoneerd, gevonden of geregeld is... vind ik zelf wel veelzeggend en tof in bepaalde opzichtten.

Vandaag hebben ik en Tim nog een container ge scavenged (ik voelde me best post apocalyptisch ha ha).. buit:

Een mooie grote krat (handig voor boeken bijv., erg mooie reflecterende en isolerende folie, wellicht voor achter de toekomstige kachel, een bloempot, twee halfvolle potten dure lakverf, een gebroken wit (voordeur!) en een donkergroen. Een speciale 'mopemmer' wel handig voor schoonmaak e.d.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

volgens mij zag ik al een nieuw krat liggen?

Toilet zou wel tof zijn, wasbak blijft een beetje riskant (zo groot iessie niet), plus doorspoelen gaat niet(automatisch). Een staande pisbak is misschien geenn slecht idee daar, maar gewone pot is belangrijker voor de vrouwen (de enkele die spelen, laten we die nu niet gaan afschrikken) en de grote boodschap.

Het leek mij juist wel tof om een zo open mogelijk RPG huis te houden,
een plek waar al die RPG gasten van Rotterdam kunnen crashen die niet thuis terecht kunnen,
een ontmoetingsplaats,
een tempel van de religie van de roleplayers ,
*inzet achtergrond koor*
een fora voor de filosofie van de fantasy en het rollenspel,
een vrij kraakpand waar iedere RPG nerd welkom is,
een stukje gaia waar iedere man, vrouw, kind welkom is om het gospel van de roleplay met trots te horen uitspreken en te ontvagen,
een stuk grond in de moderne wereld waar de zaden van ieders fantasy werkelijk kunnen worden in de tuin der rollenspellen *halleluja, halleluja, haleLUJA!*,
prijs het vrije openbare RPG Gilde Huis :!:
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

*amen*
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

God Gygax is Groot! Hallelujah en Amen!

Nee uiteraard daar ben ik ook helemaal voor, al die dingen, alleen miste ik de 76 RPg chicks/maagden voor ieder van ons.

Ik vind het ook zeker geen slecht plan en wat mij betreft behoort (in iets realistischer vorm) het echt (Ja, ECCCHT!) tot de mogelijkheden in een nieuw groter pand, deze is daar niet geschikt voor. Maar damnit, voor zo een evt. plan zouden we allemaal "commited" moeten zijn en duidelijk dingen bespreken, want zo'n groot pand vergt 5 keer mee werk en geregelneef en heeft veel meer potentie om verkloot te worden. Maar als jullie daden bij die (niet?/wel?) gemeende woorden willen voegen, ik doe mee.
Laatst gewijzigd door v1nce op dinsdag 11 april 2006, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
v1nce

Bericht door v1nce »

Update:

Ruby heeft waarschijnlijk vandaag de plee deels af! Hij heeft een gratis pot geregeld en is die aan het monteren. Daarna is de plee bruikbaar met een emmer en binnen een paar dagen regelt hij de watertoevoer! Not bad! De weinige kosten (E 10 tot 25 voor klein aanslutingsgrut) heb ik uit de donatiepot gehaald.

@ Fandath, is er een kans dat we je Cirkelzaag binnenkort een paar daagjes mogen lenen ajb? Ik sta er evt. voor garant en heb vaak met cirkelzagen gewerkt.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dat van die 76 maagden is natuurlijk als je sterft met je LARp zwaard in dehand!

ik was een beetje aan het dramatiseren natuurlijk, maar is wel leuk om zoiets te creeëren ja!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

v1nce schreef:@ Fandath, is er een kans dat we je Cirkelzaag binnenkort een paar daagjes mogen lenen ajb? Ik sta er evt. voor garant en heb vaak met cirkelzagen gewerkt.
Kan op zich wel, vraag is alleen even hoe we dat regelen? Misschien via Karma? En ik wil 'm dan ook vrij gauw weer terug, want ik ben zelf ook net wat aan 't klussen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ehh aanstaande zondag bedoel je? Ik wil de zaag gerust doorgeven, maar weet niet of ik tijd heb om hem weer terug te komen brengen in schiedam.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hmm, v1nce met een cirkelzaag? terwijl hij net een volledig topic over wie er allemaal DOOD moeten heeft gepost? Ik zou het niet doen! ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Karma schreef:ehh aanstaande zondag bedoel je? Ik wil de zaag gerust doorgeven, maar weet niet of ik tijd heb om hem weer terug te komen brengen in schiedam.
Hmmm - daar zag ik toch wel graag een duidelijke regeling voor.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef:hmm, v1nce met een cirkelzaag? terwijl hij net een volledig topic over wie er allemaal DOOD moeten heeft gepost? Ik zou het niet doen! ;)
The Rotterdam Circle Saw Massacre!

(het is eigenlijk "circular saw", maar zo klinkt het beter)
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Ik was toch al een tijdje van plan om een fietstochtje naar Schiedam te ondernemen. Ik kan hem wel terugbrengen mits de dag niet supernauw komt? Natuurlijk wel snel en op een afgesproken dag....
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik wil ook wel weer even langs komen in 't pand - zaterdag misschien? Want ik zie het eigenlijk toch niet zo zitten om de zaag zondag mee te nemen naar Karma: zaag plus spel plus voedsel/drank mee op de fiets van Schiedam naar Lombardijen, ik sjouw me rot!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey Fandath, leuk dat je langs wilt komen! Zaterdag lijkt me prima maar dan moet je of met Karma afspreken of het moet S'avond aangezien ik overdag uitslaap van nachtdienst,.. roept u maar!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Zou wel kunnen, maar 's avonds kunnen we weer niet zagen. Ben je ook wel eens overdag beschikbaar?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Ja hoor, vandaag, morgen overdag zou beidden kunnen. Maar ik bedoelde dat je evt. de zaagde "afdropte" (en als jullie zin hebben, klussen zijn erg genoeg) en dat ik of Ruby (is kundig met gereedschap) dat spoedig overdag planken zagen.

Misschien kunnen we beter bellen om iets af te spreken?
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

OK, ik heb je weer 'n PM met mijn telefoonnummer gestuurd.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Bedankt! Ik bel je nog maar het zou morgen kunnen worden (dat ik bel/zaag afhaal evt.)
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey nog even een kleine huishoudelijke medeling over Gildehuis. Na afloop van vorige sessie heb ik de meeste schoonmaak/opruim dingen gedaan, hopelijk kan iedereen dat volgende keer doen/meehelpen dan is het nog geen twee minuut werk. Zou tof zijn.

Te weten:

Groot licht aan.

D & D spul allemaal in onderste krat/bananendoos in de hoek.

Kopjes, borden e.d. afwassen
Verpakkingen, blikjes etc weg, flessen op keukenkast
Tafel schoonvegen.

Vloer met stoffer en blik (lig in hoek, soms in krat) vegen (vooral onder tafel en stoelen) werkt beter dan gare stofzuiger en maakt geen herrie. Dit waren we vorige keer vergeten!

Alles wat je nog ziet/kan bedenken om het gildehuis even schoon zo niet schoner achter te laten dan we het aantroffen.

Alle lichtten uit en deur op nachtslot.

Remember the CODE! ;)
Plaats reactie