Het 'echte' / Real Life RPG GILDEHUIS

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

@v1nce: je hebt een pm

Mijn cirkelzaag kan ik makkelijk meenemen, is inderdaad heel geschikt om platen mee te zagen (het is een handcirkelzaag). Maar voor die luxaflex kom ik eerst wel een keertje kijken of ze wel passen, want ik heb ook al geen auto en die dingen zijn lastig mee te nemen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

zondag is wel goed, dan kan ik sávond gelijk mijn sessie houden met Lairnodeon, maar dat zou om half 8 pas zijn.
Kunnen we misschien om 1 uur afspreken of....
v1nce

Bericht door v1nce »

Een ding.... Verschillende sessies houden, geweldig, maar vorige keer was het op momenten echt veeeel te luidruchtig. Als er volgende keer een andere groep/nieuwe sessie komt en die is luidruchtig dan is het ook meteen de laatste keer dat die groep daar gamed.

Hou het dus GVD Stil!
Ook als je grapjes maakt, ook als je lacht, ook als je in character bent, ook als je klaar met gamen bent. Ik maak geen grappen.

Bedoel dit niet naar maar ik wel alle onduidelijkheid uitsluiten.

OVerigens nog erg bedankt voor de donaties van vorige keer mensen, echt tof!

Ik heb samen met vriendin 3.5 * 3.5 meter omgespit, bemest, ontdaan van wortels en tevens een composthoop gemaakt. Ik heb tig veel zaden van Groenten, kruiden, bloemen en fruit en die gaan er binnenkort in. Straks hebben we een gildehuis met een toffe tuin en eigen eten.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

hmm, ja het blijft natuurlijk gehorig, dat vind ik wel minder van dit pand eigenlijk. (Ik vergeet het zelf namelijk nog eens) misschien een kwestie van trainen, maar als ik helemaal in een rol zit, dan blijft het afleidend om telkens maar op je stem te letten. Daarom denk ik zeker dat geluidsisolatie voor een Rpg huis een goed idee is, misschien een mooi project voor de toekomst.

Een eigen tuin en groot ook, klinkt goed om daar buiten ook eens te roleplayen.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Karma schreef:zondag is wel goed, dan kan ik sávond gelijk mijn sessie houden met Lairnodeon, maar dat zou om half 8 pas zijn.
Kunnen we misschien om 1 uur afspreken of....
Zondag is mij ook best, eigenlijk zelfs beter dan zaterdag.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ook als je grapjes maakt, ook als je lacht, ook als je in character bent, ook als je klaar met gamen bent. Ik maak geen grappen.
ik zal erop letten.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

v1nce schreef:Hou het dus GVD Stil!
Eén woord: "cirkelzaag".
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ja GVD zaag dan ook STIL!

(het was s'avonds laat na 10-en bedoeld)
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik kon het niet laten........
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Cirkelzaag overdag is geen probleem. Maar na 18:00 en zeker na 20:00 of zelfs na 22:00 (al onze sessies in het gildehuis zijn tot nu toe van 18:00 tot 22:30 geweest) is wel probleem.

Gaan jullie de Lairnedon sessie overdag doen? Dan is een beetje herrie echt niet erg. S'avonds.....

Het is zeker iets wat je kan trainen, Cali en Tijn zitten erg in character (altijd) lachen mee, maken grappen etc etc, maar houden het wel bijna altijd stil genoeg. Iedereen kan dit denk ik maar je moet het wel ook gewoon oefenen/doen. Niet las mensen je er op wijzen het afdoen met "jaa ach" en dan rustig doorgaan, dit gebeurde nl. vorige keer jammer genoeg. Hier ligt ook een schone taak voor de hele groep alsook de DM.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ik ben het met je eens, je kan het trainen en wellicht dat een rustige stem waarbij iedereen toch in game speelt wel leuk is en beter omdat je iedereen hoort. (misschien dat ik zelf er ook eens op moet letten)

maar als je een algemeen rpg hok wil maken, waar je alleen rustig kan rpg-en maakt dat het al een stuk lastiger, vandaar dat een beetje geluidsisolatie geen kwaad kan. Het lijkt me ook dat de meeste sessies s'avonds gehouden zullen worden, dan kunnen de meeste mensen, s'avonds rpg-en heeft meer sfeer en overdag ga je het verhuren aan iemand.

We gaan s'avonds spelen, tot 23:30 of 00:00. Ik zal op letten dat we rustig aan doen (zet wel een bordje neer of zo, waar ik op wijs! zowel voor mezelf als voor anderen)
Maar misschien dat het geen goede plek is voor dit tijdstip?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Leuk, eggcrates tegen het plafond! :) Nee, plafondisolatie moet al wel een hoop kunnen tegenhouden. Bovendien is het plafond nu toch onwijs lelijk, shuimrubber, of isomateriaal moet best lukken. Je hebt toch alleen buren boven! Ik denk dat die vloerbedekking ook wel helpt.

Overigens: tot nu toe brandde telkens het licht nog als we weggingen. Het meeste kabaal is na de sessie bij de recaps...

vond vandaag bij een grofvuilbelt (echt veel van die dingen de laatste tijd! zeker voorjaarsschoonmaak) een grasrollen. Het ding weegt iets van 10 kilo, en ik heb geen idee wat je er aan hebt, maar toch maar meegesleept.

btw, vince, ik heb ook nog wel wat zaad. 8)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ok Fandath, dan zie ik je zondag om 1 uur, weet je waar het is? Ik kom van zuid misschien dat we samen kunnen reizen.

Leuk natuurlijk als er ook meer mensen kunnen zondag.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Karma schreef:Ok Fandath, dan zie ik je zondag om 1 uur, weet je waar het is? Ik kom van zuid misschien dat we samen kunnen reizen.

Leuk natuurlijk als er ook meer mensen kunnen zondag.
Zondag om 1 uur is prima, maar ik weet NIET waar het is. Dus misschien kan jij, of iemand anders, me een pm sturen? Of bel even, 010-4266285.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ok Fandath, je hebt een pm, geef even an of je hem hebt gehad, anders bel ik je nog wel zelf.

Waarschijnlijk heb ik nog wat resten latexverf en ik heb glazen voor de inboedel.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey Jongens, supertof dat jullie geklust hebben! Erg bedankt daarvoor. Ik en vriendin hebben ook al wat dingen geplant.

Nog excuses dat ik niet bereikbaar was, maar dat ben ik nooit overdag van Zondag tot Dinsdag ivm nachtdiensten! Sowieso is het denk ik wel goed dat we onafhankelijk van elkaar dingen doen.

Zeker omdat ik de komende tijd echt volop druk ben in niet altijd dingen kan co ordineren. Ik vertrouw wel op jullie, doe maar gewoon je ding en dan komt het vast goed, zeker als jullie de lijstjes volgen die ik al poste.

Over de sleutel van het hok, er liggen altijd kopieeen in het pand, gewoon goed zoeken, dit keer lagen ze bij gereedschap. Volgende project: spijkertje voor sleutel.

Wat betreft de planken verzagen: er is een grote grijze die ik graag in stukken van + - 45 cm breed zou hebben en dan zo lang als handig is (bijvoorbeeld rond de 80 tot 100 cm). Maar om dit netjes te doen heb je wel een kaarsrecht stuk hout en wat lijmklemmen nodig, laatste liggen er nog niet.

Die isolatie is misschien wel een erg goed idee. Hoe ging de sessie?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ja super bedankt ook Wijlen Fandath Ryne! Zeg even waar je botten liggen, want een resurection spell heb je wel verdient.

Er moet nog ondergrond /board onder het tapijt aan de berghok zijde, voor de rest ligt het tapijt en het zijl aardig. Ik heb glazen in de kast gezet en wasmiddel en een doek onderste kastje.

Een idee voor bij het toilet boven een dwarsbalk maken en een berg ruimte creeëren.

De sessie ging niet door Lairnedeon was te gaar na zijn feest gister.

Andere pand ziet er tof uit touwens, veel potentieel!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik ben nog bezig met een healing spell op mijn vinger. :wink:
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ja dat is waar ook:
het tapijt is met bloed en zweet (geen tranen) neergelegd!
v1nce

Bericht door v1nce »

Klinkt allemaal erg ok! Ben ik echt super blij mee, is heel fijn dat er zulke toffe dingen gebeuren zonder dat ik me er mee moet bemoeien. Ik ben echt echt Kapot (in alle opzichtten) ivm dat andere pand. Ik doe alleen nog af en toe het tuintje bij het gildehuis aangezien dat soort van therapeutisch werkt.

Cali verteld misschien nog wel een keer waarom ik zo naar de klote ben. Het nieuwe grote pand is een erg toffe plek maar heeft een zeer hoge tol ge eist en een complexe/onzekere toekomst vooralsnog.

Zo gauw ik me weer een beetje beter (kan wel enige tijd gaan duren) danwel normaal voel ga ik zeker kijken naar wat jullie gedaan hebben in het gildehuis pand.

Nogmaals, ik stel het super op prijs. Mochtten jullie ooit het pandje nodig hebben (voor wat dan ook!) schroom niet en vraag het gewoon. Of je nou een paar gasten even moet behuizen of uit huis word gezet door vriendin, je kan het altijd vragen en ik zal kijken of we het gildehuis pand er voor kunnen inzetten.

Zou kunnen dat ik komende tijd wat minder of niet op forum ben. Kijk nog wel.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Vervelend te horen, doe rustig aan. We horen wel hoe of wat met het rpg. De woensdag is namelijk best wel tof om te spelen, vooral omdat het pand er steeds toffer uit gaat zien.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Die isolatie is misschien wel een erg goed idee.
ik maak net een eierdoosje leeg...
v1nce

Bericht door v1nce »

Het komt allemaal wel goed, maar ik heb enkel wat tijd nodig. RPG geeft me meestal veel energie en motivatie en het pandje ook, dus over een week hoop ik weer daar enigzins mee te kunnen beginnen.

Wat betreft jullie werkzaamheden, ik ben heel even langs gereden en stond echt verbaasd! Echt heel erg ok! Zag er goed uit! Gekkenhuis, jullie hebben dus die heel lastig te verwerken tegels lopen snijden ipv dat rode spul. Echt tof!

Ook dat die balk weg is geeft voor het zicht behoorlijk wat meer ruimte.

Het pandje word zeker mooi! Straks misschien nog die tuin, (RPG) boeken in de kast en een doorgang naar onze tuin en we zijn echt pimp!

Leuk.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

:D
Ik heb er maar een handjevol voor mijn rekening genomen en de gemakkelijke grote stukken gelegd, plus alle meubels 3 keer verplaatst . :wink:
Het is te danken aan Fandath de Tapijt Tovenaar!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Karma schreef:Het is te danken aan Fandath de Tapijt Tovenaar!
Er is een speciaal ritueel voor nodig waarbij de magiër enkele druppels van zijn eigen bloed offert. :roll:

(het is eigenlijk niet zo moeilijk: goed meten, dan aan de onderkant een paar keer insnijden met een stanleymes en je breekt ze vrij makkelijk door - dan nog even door de bovenste laag heen snijden)

Helaas zijn mijn luxaflex zo'n 40-50 cm te smal (qua hoogte lukt het wel). Ze zouden wel bruikbaar zijn, maar dan heb je dus een stuk over en dat staat wel een beetje gek, tenzij iemand daar iets creatiefs op weet te bedenken.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie