RPG GILDEHUIS Sessie, Karma, Cali en Tijn.

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Karma & Thekkur, kan iemand van jullie vroeger komen en helpen ajb?!

Damn, vanochtend toen ik uit werk kwam was er vlakbij pandje een stapel grof vuil. Ik kon het niet laten ha ha. Alles van een schemerlamp, tot stoelen tot glazen platen (voorzichtig!) voor kasten heb ik meegenomen. Ik heb een visie voor het pand, ik denk dat het erg tof word, ook dankzij die spullen. Maar op het moment zijn ze niet handig. Ik denk dat we morgen even het hok ernaast moeten openbreken. En dan kunnen we daar alle spullen in doen die niet 100% noodzakelijk zijn voor gamen dan wel het pand er bewoond uit te laten zien.

Als de spullen even opgeslagen zijn is het niet enkel fijner gamer maar een stuk fijner klussen/schilderen en vooral vloer leggen binnenkort. Dus als ajb jij morgen er aan wil beginnen Cali,.. ? Ik ga proberen om vrij te nemen van mijn vrijwilligerswerk, maar dit is lastig. Tevens heb ik best wel wat tijd in sessie voorber. gestoken en wil ik eigenlijk ook nog aardig wat meer doen morgen overdag.

Dus als je het ok vind (anders moeten we gewoon maar iets later beginnen en gezamenlijk puin ruimen eerst), douw die deur maar open en ga je gang. Misschien kunnen de dingen die we zeker niet snel zullen gebruiken achteraan (fancy tafel) en de dingen die we evt. snel er bij moeten pakken (extra stoelen) vooraan.

Maar nogmaals als je niet trekt, kunnen we het om 18:00 met zijn allen proberen.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

geen probleem ik kan wel vroeger komen uur of 5 goed?
v1nce

Bericht door v1nce »

Vet!

All Hail Karma & Cali!

Schrik niet van alle zooi. Met zijn Tweeen is het zo weg maar het oogt erg rommelig. Na 8 uur nachtdienst trok ik niet om een kuub of 2 te slepen en daarna ook nog netjes op te stapelen.

Nee sleutels van slot heb ik niet meer, sloop dus maar. Ik heb thuis denk ik nog oogjes en wellicht ook hangslot die ik mee kan nemen. Zo niet dat alles bij elkaar kan je al voor 6 tot 10 Euro kopen dus dat komt wel goed/regel ik.

Yo Tijn, character...?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Pieter van Masderam – “Kwink”
Leeftijd: 18

Nadat Pieter een tijd op straat had gezworven omdat zijn ouders zich niet om hem bekommerden werd hij van straat geplukt en in een klooster/weeshuis geplaatst met de intentie van hem een vrome monnik te maken.
Pieter bleek echter te rebels voor het klooster, ondanks dat hij wel probeerde de goede weg te volgen. Met andere woorden: hij wil wel, maar houdt te veel van het leven om zijn dagen te slijten in een suf klooster. Hij is nu een jaar of 18, en na een accefietje waarbij de overste en een beerput betrokken waren heeft zijn mentor (Oderand) besloten dat het beter is als hij eerst wat levens-ervaring opdoet. (Bijvoorbeeld door met een reizende pater o.i.d. mee te gaan.) Er is hem gezegd dat hij terug mag keren als hij de woestijn heeft gezien.

In het klooster van Maderam wordt jongelingen ook magie geleerd, opdat zij deze kracht zullen aanwenden om het woord te verspreiden. Dat is echter alleen weggelegd voor de diepst-gelovigen, en vergt een hoop wilskracht en zelfdiscipline. Pieter beschikt over evenveel zelfdiscipline als een potvis poten heeft. Het is niet dat hij het niet probeert, maar veel verder dan cantrips komt hij niet. Daar maakt hij dan ook veelvuldig gebruik van... mensen vermaken, streken uithalen en er nog eens mee wegkomen ook. Van wapens moet Pieter niet veel hebben.

Ondanks dat hij opgegroeid is op de straat, en niet wereldvreemd is, moet Pieter nog een hoop leren van de ‘buitenwereld’. Hij is daarbij dus tamelijk aangewezen op zijn begeleider. Niet dat hij altijd zal doen wat die zegt, eerder het tegendeel. Maar toch heeft Pieter een zeker respect voor hem. Tenslotte heeft hij geen idee welke kant de woestijn op is!

Str. 10
Dex. 14
Con. 12
Wis. 10
Int. 12
Cha. 16

Equipment:
Jongelingentuniek, geloofsboek, rantsoenen, wandelstok, jongleerballen, kaarten

Speciale interesses:
Reizende artiesten, verhalen van ver weg, jongleertrucs (o.a. vuurspugen), wereldse meisjes.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

scheisserij! morgen ben ik 18:00 klaar, gelukkig zit ik dan al in r'dam noord. maar 18:00 ga ik dus niet redden! ik laat het nog ff weten. kan iemand voor mij drank/snacks meenemen? zie geen kans meer dat nog te scoren.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Is cool, bedankt voor PC!

Kom maar waneer ja kan, we hoeven onszelf ook weer niet gaan opjutten. Beter spelen we 3 uur relaxt/goed dan 4 gestressed. Komt goed. Neem even wel wat doekoe mee voor avond eten, hele nacht op snacks gamen kan wel minder zijn.
v1nce

Bericht door v1nce »

Is cool, bedankt voor PC!

Kom maar waneer ja kan, we hoeven onszelf ook weer niet gaan opjutten. Beter spelen we 3 uur relaxt/goed dan 4 gestressed. Komt goed. Neem even wel wat doekoe mee voor avond eten, hele nacht op snacks gamen kan wel minder zijn.
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op vrijdag 30 april 2010, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

hmmm, ja forum vertoont ook kuren, is vaak offline voor kleine tijd.

@thekkur: Ik neem wel wat extra voedsel en drinken mee
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey voor alle duidelijkheid, volgende sessie is aanstaande woensdag, iedereen kan en is er ook om 18:00 of....?
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ik haal 6 uur denk ik wel.
gaat het op mijn werk erg uitlopen dan bel ik, maar dat zal wel meevallen, dus tit morgen, dus tot morgen!
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

we yebben een gast speler; martin.
wie het er niet mee eens is kan in de koeienvlaai zakken
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

leuk!
(en ik heb geen zin in koeivlaai) :roll:
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Mijn character:

Sheila Moriwoud,

Sheila is een jonge vrouw in de bloei van haar leven. Ze is beeldschoon om te zien, in iedere bar wordt ze aangesproken of aangeraakt, en zelfs de priesters draaien hun hoofd nog 1 keer om (daaaar gaaaat zeeee). Maar ze vind zichzelf niet mooi. Ze worstelt namelijk met veel te veel dingen om ook maar ergens.anders bij stil te staan.

Ze is wijs, wijs genoeg om dingen te zien die anderen gewoonlijk niet zien. Als iemand een ander slaat, zien de meesten alleen woede ontstaan, terwijl zij direkt ziet wie er bang is voor zijn leven, en wie ergens mee zit wat er gewoon even uit moet.

Sheila heeft ouders, ver weg. Haar ouders zijn allebei plompgebouwde boeren, wat haar directe relatie toch wel vreemd maakt. Ze lijkt ook voor geen meter op een willekeurig persoon uit haar familie. Toch zweert haar moeder bij de goden dat zij haar gebaart heeft, en dat haar man de enige is die haar heeft kunnen bevruchten.
Toch twijfelt ze. Ze is op zoek in de wereld om haar heen om erachter te komen wie ze is, of wat ze is.

Sheila heeft een welhaast bovennatuurlijk talent met dieren. Intelligente dieren zoals paarden en honden kan ze zelfs bijna mee praten lijkt het wel. Ze voelt zich vertrouwd en gerespecteerd tussen dieren, in de natuur... alleen daar voelt ze zich veilig en werkelijk thuis. Ze heeft veel verstand van dieren en planten. Ook voelt zij aan aan haar omgeving als er iets uit balans is.

En toch, ook al is ze zo thuis in de natuur, blijft ze zich mengen tussen de mensen. Ze bestudeert ze, in alle aspecten. Ze wil leren over de wereld... simpelweg omdat ze niks anders wil.

stats:
str: 8
dex: 10
con: 8
int: 13
wis: 18
cha: 14

Allignment: ze is misschien een passifiste, maar ze heeft geen aanhang naar goed of slecht, of naar chaos of orde. Ze heeft dondersgoed door dat alles een zeker evenwicht nodig heeft. True Neutral.

=============

Het echte verhaal in een notedop:

De god(in) van de natuur, [naam], heeft net als de andere goden enkele scherven van zijn/haar essentie op de aarde laten vallen. Sheila is een scherf van die god(in). Geen van de scherven weet het van zichzelf of van een ander. Het doel is om eerste hands mee te maken hoe het gaat in de wereld, om wijsheid op te doen uit een menselijk oogpunt. Als de scherf sterft, dan keert de scherf weer terug naar de god of godin met alle levenservaring.
Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Interessanter pc, leuk om eens voor de verandering een pc die niet enkel vrouw is maar in tegenstelling tot veel pcs een hoge Charisma en Wisdom, erg ongewoon en daardoor cool.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Tof idee, ik heb ergens al iets gelezen wat hier wat op leek, weet niet meer waar eigenlijk.

Nou hebben we al twee pacifisten Dr Caligari! Maar Tobias is Lawful good, is vredelievende persoon van de bovenste plank die echter niet tegen geweld, onderdrukking van zwakke mensen kan. Hij zal zich altijd opwerpen voor de zwakke partij en voor gerechtigheid.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

en dat is dan precies de balanswerking waar mijn character in gelooft :)

fijn dat jullie het een interessant character vinden

nu nog de objecten bij elkaar verzamelen :P (een hoogst eigenaardig maar leuk verzinsel dat van die character-objecten meenemen)
Afbeelding
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

cool, je pc is goed gekeurd.

ik vroeg me af of er iemand weer iets vroeger kan komen om nog wat te klussen? ik en v1nce zijn er waarschijnlijk wel al om een uur of 5. HEt pand is in principe al speelbaar maar er kan nog veel aan gebeuren, het is nog niet af.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

DrC: ik ga ff kijken of ik misschien eerder kan komen. ik hoef nergens heen morgen na 16:00. maar ik laat het nog wel ff weten!

Lairnaedon: tof personage! met vier spelers bij elkaar spelen blijft altijd wel lastig. je moet elkaar echt al wel kennen vantevoren. ook is het goed om bepaalde 'rollen' ooc toe wijzen aan spelers. bijvoorbeeld; de leider, de onderzoeker, de denker, degene die sociaal vaardige, de initiatiefnemer, de passieve meeloper, de waaghals.

Mijn personage zou het beste 'de waaghals, initiatiefnemer en sociaal vaardige genoemd kunnen worden. Maar; hij is wel altijd 'afstandelijk' sociaal. Snel het middelpunt van de balangstelling, zonder daadwerkelijk om mensen te geven. Behalve bij goede vrienden.

Ik zie wel een zeker 'verband' tussen deze spelers; ze hebben allemaal een 'blik naar binnen', zijn veel met zichzelf bezig. DrC: het zou wel boeiend zijn om een soort korte in game discussie op te zetten, waarbij spelers echt de standpunten van hun personage zouden moeten verdedigen.
Uiteraard niet te lang ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Als je de karakters van dat soort labels wilt geven... ;) ik denk dat de mijne "the immer brooding weirdo" kan worden genoemd. Krijgt wel veel aandacht, maar is van zichzelf te onzeker om te weten hoe ze ermee om moet gaan.

Ik denk dat ik de rol krijg, deze sessie, om de andere karakters wat terug te brengen naar een neutraal punt. Ik zal niet heel veel doen of zeggen met dit karakter, wat er wel wat bij past, en tevens zodat het niet te druk wordt voor v1nce's 3 characters-are-a-charm-rule. ;)
Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op vrijdag 30 april 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

I'll be there!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

en dit keer maar 3/4 uur te laat.

Wat vonden jullie ervan?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

zie topic 'sessie evaluatie'
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dinsdag dus de game van Karma afmaken? Lijkt me beter om wat later te beginnen dan zes uur, en dat iedereen vantevoren heeft gegeten. Zeg 19:30 aanwezig, 20:00 beginnen. Als we dan tot max 23:00 spelen hebben we drie uur speeltijd.

Gaan jullie dan woensdag ook nog een game spelen? Het wordt voor jou wat minder hardcore omdat je vandaag niet hebt gespeeld Karma :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie