Axis and Allies

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb Karma's 06, dus als we hier snel vier anderen kunnen vinden, dan kunnen we het idd op vrijdag doen en dan regel ik het verder met Karma. Ik kan iig de hele dag wel.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Vrijdag is prima, dan kan ik wel, ook overdag.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Perfect, hopelijk kan Tijn ook , of andere gegadigen,
misschien dt ik anders nog wel een enthousiaste spelfanaat kan polsen.
In ieder geval wordt dit mijn laatste post hier, morgen geen internet meer, ben eigenlijk wel benieuwd wat er dadelijk om 12 uur gebeurt, gewoon een afsluiting of is het toch pas later?

Zie jullie hopelijk vrijdag om een uur of één wil ik afspreken.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Is goed! Als Tijn kan zijn we al met z'n vieren. Ed kan zeker niet (moet dan werken), dus er is nog plek.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Nou, 't loopt niet hard.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb Tijn gebeld, hij moest kijken of ie moest werken, maar zou hier een berichtje dumpen. Wie kunnen we voor de vijfde plek scoren? Misschien Lairnaedon of Killerbee?


SMS van Tijn: hij heeft al andere plannen. Kunnen we nog een groep bij elkaar krijgen of schuiven we het op de lange baan?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Een week later misschien, vrijdag 11 augustus same time same place?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hm... dan moet ik werken. gaat hem dus óók niet worden.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Jammer, want Michiel kan wel. Zondag 13 dan misschien?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Misschien ja....weet ik nog niet helemaal zeker, maar valt met een beetje geluk wel te regelen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Paul, Tijn kan morgen ineens toch wel, ben jij nog beschikbaar? Zou Ed misschien ook kunnen? Ik zal Michiel later vandaag nog even bellen of hij kan. Ik PM m'n nummer wel even naar je, dan kan je me bellen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ja hoor, morgen heb ik nog niks belangrijks te doen dus het kan wel.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Gelukt! We zijn met z'n vijven. :)
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

let ze battle commence!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Deze keer bestond de Axis uit Karma met Duitsland en Vincere met Japan, de Allies waren Thekkur met de USA, WFR met de Britten en Peter (niet op het forum bekend) met de USSR. Er is opnieuw dapper (zij het niet altijd even effectief) gestreden, met als belangrijkste verschil in resultaat dat we er deze keer mee opgehouden zijn voordat een duidelijke overwinnaar aangewezen kon worden. Ook zijn nog vele "satelietfoto's" van het slagveld gemaakt.

De Russen speelden goed, maar nogal agressief en kochten tot schrik van hun voorzichtige Britse bondgenoot wel erg veel tanks in plaats van degelijke infanterie. Zoals gewoonlijk wisten ze zich de Duitsers wel een tijdje van het lijf te houden, maar na een paar ronden begonnen die toch vrij massaal in oostelijke richting op te rukken. De Luftwaffe had grote successen behaald tegen de Royal Navy, zodat de Britten enkele beurten lang weinig konden uitrichten. Maar ze wisten juist op tijd hun vloot te herstellen en konden via de Moermansk-route de onder druk staande Russen te hulp komen.
Dat was wel nodig ook, want Japan deed het prima, had het grootste deel van Azië in handen en bedreigde de USSR vanuit het oosten. Misschien hadden de Britten India toch wat enthousiaster moeten verdedigen, hoewel dit land in principe niet houdbaar is. Wel wisten de Britten en Amerikanen Japan uit Afrika te houden.
De USA probeerde op twee fronten te strijden, maar dat schoot niet zo op. In Europa verschenen relatief weinig Amerikaanse troepen, en aan de andere kant liep een aanvalspoging droevig af nadat een flink Amerikaans leger bij wijze van tussenstop op Midway geland was. Japan vernietigde de transportschepen en de GI's konden verder vakantie vieren.

Aan het einde was de beslissing niet gevallen. Japan rukte op naar Moskou en zou de Russen nog verschillende gebieden kunnen afnemen, maar het zou erg moeilijk geweest zijn om Moskou zelf in te nemen – vooral gezien de lange aanvoerlijnen is dat zonder Duitse hulp bijna niet te doen. En Duitsland begon de uitputtingsslag tegen de Russen en de Britten te verliezen en had bijna geen offensief materieel meer over – en D-day kon ook niet lang meer uitblijven. Daar stond weer tegenover dat aanvoer van echt veel Amerikaanse troepen nog wel drie beurten op zich zou laten wachten.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Vergeet ook niet dat Japan op een gegeven toch wel een beetje vervelend aan het worden was met die infanterist en artillerie die Alaska en Oost-Canada aan het bezoeken waren! :)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ach ja, dat zijn zo van die details. Maar die lui hadden er natuurlijk meteen weer door de Amerikanen uitgeknikkerd moeten worden. Sterker nog, ik denk dat zoiets eigenlijk helemaal niet zo verstandig is als Japan. Ze kunnen beter tegen Rusland ingezet worden.

Taktisch gezien gaan er altijd wel een paar dingen mis in zo'n spel. Zo voerde ik in de laatste ronde mijn amfibische aanval op Karelië domweg op de verkeerde kust uit. Als we het spel hadden voortgezet had dat verdere Britse acties in Europa flink vertraagd, tot voordeel van Duitsland uiteraard.

In het algemeen viel me op dat mensen ongunstig verlopende aanvallen niet zo gauw afbraken. Als de kansen onverwachts keren is het vaak beter om er maar mee op te houden, anders wordt het erg duur.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
orcinus lucas
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 2 oktober 2006, 9:18

Bericht door orcinus lucas »

Zeg, in mijn Delftse studententijd speelde ik regelmatig een potje A&A, maar door verhuizingen zijn mijn oude spelgenoten helaas allemaal verpsreid over het land geraakt.
Ik zit dus zonder A&A tegenstanders/medespelers.

Ik heb de indruk dat er hier wel vaker mensen worden geronseld voor een potje, dus ik wil bij me hierbij graag naar voren schuiven om deel te nemen aan een oorlogje A&A! 8)

mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ha, ik hoor world war III eraan komen ;) Ik denk dat ik deze keer pass. Vorige keren vond ik er vermakelijk, maar het feit dat het spel toch wel erg dicht bij mijn definitie van 'het oneindige bordspel' in de buurt kwam maakt wel dat ik het voorlopig even genoeg heb gespeeld...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Oneindig? Ach ja, jij hebt niet aan Civilization meegedaan.....en ook Risk (bekender, maar veel minder goed dan A&A) kan heel lang duren.

Probleem is wel dat Karma verhuisd is, en die heeft de nieuwe versie van het spel. Ik heb zelf alleen de oude en ik vind de nieuwe A&A veel beter (zonder aanpassingen is de oude versie eigenlijk gewoon gewonnen voor de geallieerden).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Thekkur is gewoon een fantastische galante interessante intelligente knappe overtuigende sexy aantrekkelijke charmante sterke dappere krachtige innemende persoonlijkheid. Thekkur for president!

*post edited by moderator*


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Vincere schreef:Thekkur is gewoon een fantastische galante interessante intelligente knappe overtuigende sexy aantrekkelijke charmante sterke dappere krachtige innemende persoonlijkheid. Thekkur for president!

*post edited by moderator*
Inderdaad! Eerdere geruchten dat Thekkur "gewoon een mietje" zou zijn berusten natuurlijk op roddel en achterklap.

Maar om even op het onderwerp terug te komen: ik wil best weer A&A spelen, maar wie o wie heeft de nieuwe versie daarvan?

Alternatieven zouden Shogun of Brittannia zijn (zie http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=644 voor een - zeer - korte beschrijving).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Als jij die spellen hebt, kunnen we misschien wel aan de Vlaggemanstraat spelen? Dat ligt iig lekker centraal.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ja, die heb ik, dan wordt het Brittannia, want Shogun zit in een enorme doos en da's niet zo handig op de fiets.

Wat is er in de Vlaggemanstraat? Nooit geweest namelijk..... :?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Mijn huis en dat van DrCaligari :) Ik ben op dit moment even niet zo into halve dag vullende bordspellen - ik ga dan liever rpg-en - maar wie weet dat DrC wel een avondje diplomacy wil spelen. En als locatie een probleem is wil ik ook best mijn eettafel beschikbaar stellen terwijl ik gewoon wat anders aan het doen ben ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie