Axis and Allies

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ah ok, ja dat kan best handig zijn, vooral in duitsland daar.

Ik blijf het wel een leuk spel vinden, alhoewel het geen spel is voor mensen met weinig geduld, denk ik wel dat hjet een volgende keer sneller zal gaan.

De allies hebben denk ik, niet genoeg getimed, te veel losse steekacties en geen volle d-day landing, alhoewel dat er in een beurt alle vliegtuigen van de allies neergeknald werden door luchtafweer natuurlijk ook niet echt hielp.
Ietsje meer samenwerking en timing had het anders kunnen verlopen, maar tja
nu zullen ze het duits bij moeten houden in europa en in azia en rusland (!) japans moeten leren.

Goed spel wel van beiden nieuwe met tactisch inzicht en leuke gewaagde acties.

Voor mij van herhaling vatbaar over een tijdje!
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Los hiervan lijkt het me ook wel tof een algemene spellen dag te houden eens, met verscheidene kortere bordspellen, zoals kolonisten van catan, machiavelli, koning en kardinaal, elfenland en soortgelijke bordspellen.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Da's wel een aardig idee - apart draadje over starten mischien? Qua kortere spellen is het roemruchte Chaos Marauders zeker ook een aanrader. Duurt soms maar tien minuten!

Ik heb wel een spel dat Machiavelli heet, maar misschien is dat een ander dan je bedoelt. Het mijne is Diplomacy-achtig, vrij complex en valt denk ik niet onder de "korte spelen".

Enkele langer durende spelen die ik nog heb zijn Shogun en Britannia. Allebei maximaal 5 spelers, duren ongeveer even lang als de "oude" Axis&Allis (dus korter dan de nieuwe :wink: ). En Ed heeft Warrior Knights, ook erg aardig.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Shogun heb ik eens zien dstaaan lijkt me wel een tof spel eigenlijk.
De rest ken ik nmiet maar daarom des te leuker natuurlijker.

Kortere spellen denk ik aan éen tot twee uur, misschien met meerdere tafels tegelijkertijd of zo, ligt aan het animo, ik kan hier wel drie tafels redelijk ruimte opzetten,

maar bij Thekkur misschien zelfs nog meer?
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Binnenkort maak ik wel even een nieuwe draad, met een spellijst die ik heb en tijdsduur.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik vond het ondanks de duur toch een erg geslaagde avond, en denk er met plezier aan terug. Sterker nog; hoewel ik gisteren anders riep ben ik best voor een revance potje binnen niet al te lange tijd!

Overigens kwam ik online een topic tegen over de lengte van het spel... en wonderbaarlijk genoeg kwamen de meeste spelers toch echt op een 6 uur speeltijd uit. Overleg zou plaats moeten vinden tijdens de beurten van anderen, en dobbelstenen zouden sneller gerold kunnen worden. Dat zou een hoop schelen. Voordeel is dat niet iedereen elke keer aan het reageren is op wat de tegenstander doet, maar iets verder vooruit denkt. Nu werd telkens ongeveer de volledige strategie omgegooid na de acties van de tegenstanders. Ik kreeg ook het idee dat er niet echt heel hard rekening werd gehouden met de 10 victory steden. Dat calcutta bijvoorbeeld de hele tijd voor het oprapen lag, en de allies geen enkele poging ondernomen om vanuit het oosten druk uit te oefenen op azië was best frappant. Azië kon basicly ongestoord haar gang blijven gaan!

Voor een bordspellenavond met meerdere personen ben ik niet direct heel erg enthousiast, ik verwacht ook niet dat er heel veel mensen op af komen. Spellen als schaak edg speel ik graag op een moment dat me dat uitkomt, niet vooraf vastgelegd.

Wanneer spelen we weer? ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Goed dat te horen!
Moet nog even kijken wanneer, waarschijnlijk dat er eerst toch een kortere spellendag komt.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik vervolg dit maar weer in het A&A-draadje, dat is inmiddels wel zo toepasselijk.

Zondag 12.00 bij Karma weer A&A, deelnemers Karma (uiteraard), Vincere, Thekkur, WFR, en verder......?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Thekkur kan niet zondag.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

3 is dus wel erg weinig
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ack, ik kan dus niet a.s. zondag! :// zouden we niet de volgende pot kunnen spreiden over twee avonden? dan zouden we zelfs doordeweeks kunnen spelen. En hebben jullie op zondagavond normaliter geen rpg karma?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Geen nood, we kunnen het ook best uitstellen natuurlijk. Maar had ik niet ergens gelezen dat Vincere binnenkort met vakantie ging?
Doordeweeks is wat mij betreft niet zo geslaagd, want ik ben meestal pas rond 8 uur thuis uit mijn werk, dus dan blijft er vrij weinig tijd over om te spelen.
Het spel laat zich trouwens prima met 2 of 3 spelers spelen, maar met z'n vijven is wel leuker.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik ga 1 juli op excursie, twee weken Zweden boven de poolcirkel. Daarna ben ik weer beschikbaar.


Ik geef eigenlijk ook wel de voorkeur aan 5 personen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Zondag avond wel, dus ik had het overdag bedacht.
Twee avonden, liever in het weekend een keer, maar anders komt mij donderdag en vrijdag wel goed uit.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Vincere is terug! Zullen we het nog eens proberen?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ja! laten we weer eens een poging doen een datum te prikken! wie host? laat diegene als eerst een aantal data prikken dat hij kan, dan hoeft de rest enkel aan te schuiven.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Michiel/Karma heeft het spel, dus het hangt een beetje van hem af. Als hij kan, neem ik aan dat we ook bij hem kunnen spelen. Anders is Chez Thekkur toch ook wel een optie?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

a.s. zondag?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik vind het prima.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dit weekend kan ik niet - volgend weekend wel.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

dan kan ik niet, werken...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dat wordt lastig dan, ik kijk even in mijn agenda en laat jullie snel weten wanneer ik kan

Vincere welkom terug hopelijk een leuke vakantie gehad
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Meestal kan ik wel in het weekend, alleen toevallig dit weekend niet. Zit net effe tegen....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Was prima Karma. Ik kan verder ook doordeweeks wel. Zaterdagen werk ik (overdag).


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

vrijdag of zondag kan ik,
bel me even voor een vast afspraak, mijn internet is morgen op/afgezegd.

Laten we voorlopig vrijdag afspreken, hopelijk kunnen we met vieren of vijfen dan. Na dit weekend weet ik niet hoe ik in mijn tijd zit plus heb weinig toegang tot internet.
Plaats reactie