Spelers gezocht voor PATHFINDER

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Den Haag.
Plaats reactie
Yesse
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: maandag 31 januari 2005, 0:22

Spelers gezocht voor PATHFINDER

Bericht door Yesse »

Ik zoek spelers voor een Pathfinder campaign. Ik heb reeds 1 andere speler. We zouden in het weekend spelen, 1x per maand of 1x per 3 weken.
"Show me a Hero and I'll show you a Tragedy waiting to happen..."
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

En dit is door je andere speler geplaatst?
Yesse
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: maandag 31 januari 2005, 0:22

Bericht door Yesse »

Mag ik vragen wat het er toe doet Neanie? Je weet toch zelf ook dat het lastig is om spelers te vinden of een groep bij elkaar te krijgen? Of mag alleen jij op alle websites posten dat je mensen zoekt?

Ik heb 2 spelers ondertussen, dus iedereen die interesse heeft, laat wat van je horen!
"Show me a Hero and I'll show you a Tragedy waiting to happen..."
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Boh, voel je direct aangevallen, dat is reclame om met je in een groep te komen zitten.

Het is handig voor geïnteresseerden om zoveel mogelijk gegevens te hebben, kan het verband erg nuttig zijn en logischer om in 1 draadje te houden.
Yesse
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: maandag 31 januari 2005, 0:22

Bericht door Yesse »

Ik voel me niet aangevallen: ik verbaas me alleen dat jij (met "looking for" posts op meerdere Nederlandse RPG boards) schijnbaar niet kan begrijpen of accepteren dat iedereen hard op zoek is naar mensen om mee te kunnen spelen en van alles probeert.

Dus ook posting in the Hague thread en Netherlands in general.

En dat ik geen nieuwe spelers hier vandaan ga halen daar heb ik me na zoveel jaar allang bij neergelegd - ik dacht ik probeer het gewoon nog een keer.

Maar dank dat je het even benoemd.
"Show me a Hero and I'll show you a Tragedy waiting to happen..."
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

jongens jongens,
rook de vredespijp. Jullie lopen te bekvechten om niets. En het is inderdaad handig om meerdere oproepjes te plaatsen. En het is inderdaad jammer, het gilde is in Rotterdam ontstaan en heeft daar een redelijk vaste aanhang, het haagse subforum is veel later gekomen, en heeft nooit heel veel mensen getrokken. Maar ik heb er toch wel totaal 4 groepjes vandaan weten te sprokkelen, sommige wat vaster als de anderen, in de loop der jaren.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Yesse
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: maandag 31 januari 2005, 0:22

Bericht door Yesse »

*Reikt Neanie vredespijp aan*

Het is af en toe best wel eens frustrerend dat de hele wereld bezig is met tabletop roleplaying, in alle landen zie je dat er activiteit is - behalve hier in Nederland. Daar is het zo'n beetje dood.

Toen ik op mijn 12de voor het eerst in Den Haag D&D ging spelen toen was hier een drukke RPG scene. Die lijkt nu geheel verdwenen te zijn. Het verbaasd me af en toe gewoon.
"Show me a Hero and I'll show you a Tragedy waiting to happen..."
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Mwoah valt mee, ik hoor toch wel met enige regelmaat van groepen die spelen terwijl ik eigenlijk totaal niet actief op zoek ben momenteel. Misschien zou je eens moeten kijken naar je voorkeur in gamesysteem, speelstijl of wat voor soort oproepen je plaatst. Tot mijn verbazing word/werd ik toch genoeg gePMed met interesse als ik mijn oproepen plaatste. Misschien dat toch best wat mensen op zoek zijn naar Old School RPG experience en/of iemand die echt Roleplay gericht is en duidelijk zegt wat die niet of wel wilt. Daarnaast is locatie erg belangrijk. Weet niet precies waar jullie wonen maar als niet centraal is of openbaar vervoer er heen ruk is dan zou het slim zijn om plek (desnoods buurthuis) te zoeken die centraal is en snel te bereiken en dat de GM dan daar zijn games host,

Zijn maar ideeen hoor...
Yesse
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: maandag 31 januari 2005, 0:22

Bericht door Yesse »

Goeie suggesties V1nce. We zijn idd reeds overgestapt op Pathfinder om een bredere gemeenschap te vinden, en hoewel de spelers in Den Haag en Amsterdam wonen is er bereidheid tot reizen.

Iig hier wat verduidelijking m.b.t. de oproep:
  • - Het gaat om een rpg groep voor Pathfinder.
    - Spelers zijn in de dertig en kunnen ongeveer 1x in de 3-4 weken spelen
    - We zoeken nog 2-3 spelers.
    - De spelers (en GM) kunnen reizen of de sessie hosten (in zowel Den Haag als A'dam)
    - Er ligt nadruk op verhaal en roleplaying, maar toch ook wel actie.
    - Setting lijkt een beetje op dingen zoals Skyrim, 13th Warrior (scandinavische mythen en sagen)
"Show me a Hero and I'll show you a Tragedy waiting to happen..."
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hey Klinkt cool Yesse, ik zou zo meedoen! :D Ware 't niet dat ik momenteel met wat andere dingen beetje druk ben en ik eigenlijk nooit buiten Den Haag reis voor games. Maar ik ga het toch in gaten houden.

Krijg ook wel gevoel dat Pathfinder momenteel best populair hoewel er voor mij gevoel idd niet zo veel actief word gezocht naar groepen (zeg bewust niet zo veel gespeeld..) als 5 of 10 jaar geleden.

Ik heb de indruk dat Wizzards of the coast de RPG markt samen met PIEZO toch onbewust gesloopt hebben. Te veel nieuwe versies achter elkaar waarvan de laatste bij velen echt niet geliefd (4.0) en dan ook nog Pathfinder en andere systemen. Resultaat: Versplintering en beetje polarisatie van de toch al vrij kleine NL rpg scene. De groepen die er al waren zijn gewoon samen verder gegaan en spelers zoeken niet zo snel nw/andere groep aangezien de kans nu stuk kleiner is dat anderen compatibel spelsysteem spelen. Tel daar nog de immens populaire MMORPGs bij op en spoeling is idd dunner geworden.

Ik zou je ook aanraden dat als jullie evt. ook in Engels willen spelen om te kijken op Expat sites en oproep plaatsen. Best veel 30 + Amerikanen en Britten hebben met veel plezier gespeeld vroeger en zoeken weer groepen in NL.
Yesse
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: maandag 31 januari 2005, 0:22

Bericht door Yesse »

Ik heb idd ook het gevoel dat de markt flink is verpest (heb ooit lang geleden bij American Book Center The Hague gewerkt en heb daar vele versies D&D voorbij zien komen - hoop rommel).

Je benoemd hetzelfde gevoel dat ik ook heb: het lijkt zo stil in de hobby, Misschien is iedereen inderdaad content met zijn eigen groepje en wordt er minder gezocht.

Ik heb ook het idee dat er in de overlap sfeer met Larp (mensen die larpen doen ook vaak tabletop on the side) en MMO's veel communicatie is die buiten boards zoals deze omgaan.

En als ik naar het Spellenhuis in Den Haag ga zie ik eigenlijk alleen maar Magic spelers.

Ik heb ook reeds gepost (netzoals Neanie) op de meetup group van the Holland Roleplaying Guild voor de engelstaligen, en dat heeft voorlopig resultaat opgeleverd. A.s: zaterdag eerste Pathfinder sessie.

Maar waarom het me maar niet lukt in Den Haag is me een raadsel. Dank voor het advies iig.
"Show me a Hero and I'll show you a Tragedy waiting to happen..."
Yesse
Vrije Boer
Berichten: 26
Lid geworden op: maandag 31 januari 2005, 0:22

Bericht door Yesse »

En dus voor alle toekomstige geinteresseerden: ik zoek nog steeds naar spelers voor een Pathfinder groep. Liefst in Den Haag, maar kan ook in Amsterdam of elders in de randstad.
"Show me a Hero and I'll show you a Tragedy waiting to happen..."
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

pathfinder RPG

Bericht door dragonraper »

wij (dungeons & dragons club schiedam) spelen ook al jaren D&D pathfinder,en met veel plezier..heb op zaterdag een volle groep die wekelijks speeld,maar wil wel nog steeds de groep op vrijdag hervatten.ik heb al 3 spelers ,maar dat is eigenlijk een beetje te weinig en zoek nog minstens 2 a 3 spelers en /of DM(ik wil zelf ook wel eens spelen)...misschien is schiedam een beetje tever van huis,maar je weet maar nooit...heb spelers die uit leiden en zeeland komen...groenten van carlo
dungeons& dragons club schiedam
Plaats reactie