Vampire: The Requiem, Den Haag

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Den Haag.
Plaats reactie
Mayk0l
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 16 december 2014, 13:52

Vampire: The Requiem, Den Haag

Bericht door Mayk0l »

Hoi allen,

Ik was op zoek naar een spelersgroep in de omgeving van Den Haag en toen kwam ik op dit forum terecht. Ik ben woonachtig te Voorburg en ben 28 jaar. Ik speel sinds mijn 13e of 14e Dungeons and Dragons, jarenlang als speler maar de laatste anderhalf jaar als DM in een Pathfinder setting. Ik heb in het verleden (jaren geleden) ook World of Darkness en Vampire: The Requiem gekocht en ben een tijdje storyteller geweest, maar ik had moeite om mensen te vinden die er in geïnteresseerd waren, en ik had (en heb) zelf ook nog veel te leren over de wereld van Vampire.
Mijn gebruikelijke spelersgroep woont in Zuid Limburg, wat voor mij - sinds mijn verhuizing - regelmatig Roleplayen erg moeilijk heeft gemaakt.
Ik kan doorgaans alle dagen in de week als het van te voren planbaar is. In verband met mijn werk (avond- en nachtdiensten) kan ik soms niet. Ik heb een voorkeur voor een vrijdagavond.


Ik wilde een poging doen een Roleplay groep te vinden in Den Haag die Vampire zou willen spelen. Voor de duidelijkheid, ik bedoel de Tabletop Roleplay en niet een LARP variant.
Als speler en als DM/GM/ST vind ik het verhalende aspect het tofste aspect van het spel. Ik ben minder van het dobbelen en van de regels, al probeer ik wel alle regels te kennen en toe te passen zodat alle aspecten die het spel tof maken, gebruikt worden. Wat mij trekt aan Vampire is de strijd die je voert met jezelf om je menselijkheid en je moraliteit te behouden, wat heb je ervoor over om te overleven? Dit is een erg ‘volwassen’ accent dat mij trekt aan Vampire.

Als storyteller voor Vampire heb ik betrekkelijk weinig ervaring, maar het lijkt me erg tof om het opnieuw op te pakken. Ik ben momenteel alle boeken aan het lezen als opfrisser.

- Wat voor spelers zouden het beste passen bij deze roleplay?

Allereerst, om mezelf in te dekken natuurlijk ;), spelers die elkaars groeiproces verdragen. Met andere woorden, spelers met geduld, die het ook leuk vinden andere mensen dingen te leren en betere spelers te maken.
Spelers die de wereld van de World of Darkness, Vampire in het specifiek willen exploreren. Het maakt mij niet uit dat je 0 ervaring hebt met rollenspellen, als je het wil proberen en de investering wil doen ben je welkom.
Spelers die ook geboeid zijn door het ‘strijd om je menselijkheid’ aspect van Vampire, en het tof vinden om diepgang te geven aan hun characters, en deze ook te roleplayen.
Spelers die het leuk vinden om via hun characters het verhaal vorm te geven. Spelers die willen bijdragen aan het verhaal.
Spelers die waarde hechten aan hun medespelers en in staat zijn ook buiten het spel zich in elkaar in te leven. Ik noem dit specifiek omdat roleplayen, met name met de volwassen thema’s van Vampire, vereist dat je elkaar als spelers kan vertrouwen en je vrij voelt om dingen te doen en te zeggen. Met andere woorden; een groep die ook een biertje zou kunnen drinken en het gezellig zou kunnen hebben zonder in de huid van hun character te kruipen.
Spelers die het ook leuk lijkt een nieuwe groep met nieuwe spelers vanaf begin af aan op te bouwen.


- Wat voor soort spelers denk ik dat niet het maximale uit een dergelijke roleplay zouden kunnen halen?

Spelers die hun plezier halen uit het ‘zo sterk mogelijk worden’, of uit het binnen de regels zoveel mogelijk macht vergaren, of uit het zoveel mogelijk willen doden en willen dobbelen. Zij zullen wellicht minder op hun plek zijn.
Gewinterde World of Darkness spelers, of gewinterde Vampire spelers zullen zich misschien vervelen in een Chronicle waarin de storyteller zelf nog veel te leren heeft over de wereld.

Kort gezegd, ik dacht, informeer hier eens.

Zijn er geïnteresseerden?
Kun je ook wat vertellen over wie je bent, waar je interesses liggen en wat voor ervaring(en) je hebt met rollenspellen of met Vampire?


Ten slotte wilde ik nog toevoegen: indien er hier een ervaren storyteller is dan wil ik zeker ook als speler meedoen!
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Hey meer zuiderlingen op het forum! Welkom!

Vampire trekt me momenteel niet zo, maar hoe zuidenlijk zit je oude groep? Wie weet heb ik daar wat aan als ik in de loop van volgend jaar zelf weer terug verhuisd ben naar Sittard :)
Mayk0l
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 16 december 2014, 13:52

Bericht door Mayk0l »

Hey Neanie! Dankje :)

Mijn groep zit tegenwoordig in Heerlen, inmiddels zijn we allemaal student af en weer weg uit Maastricht. Mijn groep is een groep van 'beste vrienden' sinds het begin van de middelbare school. We spelen eigenlijk alleen met elkaar, en vrij infrequent omdat we tegenwoordig zo ver uit elkaar leven. Vreuger speelde we veel meer.

Terug naar Sittard dus? Leuk joh. Sittard is een fijne stad :)

Vooralsnog heb ik op dit forum helaas nog weinig animo gezien voor Vampire :(
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

PMetje verstuurd!
Mayk0l schreef:Vooralsnog heb ik op dit forum helaas nog weinig animo gezien voor Vampire :(
Ik voel je pijn, Mayk0l. :/
Plaats reactie