Spelers gezocht Den Haag: The Order of the Lijkepikkers

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Den Haag.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Den Haag is af en toe wel te doen voor mij, maar "regelmatig"? Ik ben wél nerd en druk, woensdag kan ik alvast niet. Speelstijl klopte wel hoor, hoewel onze eerdere discussies op dit forum anders deden vermoeden viel dat in de praktijk nogal mee.
Veel hangt af van m'n werk: ik werk nu nog in Leiden, en dan ligt Den Haag toch onderweg, maar daar zou verandering in kunnen komen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Blockzoid
Pachter
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 14:30

Bericht door Blockzoid »

Bij deze alvast de achtergrond van mn char. De stats en uiterlijk dienen nog te volgen. Excuus alvast voor de gruwelijke spelling. Ik mis een spellingscheck :(

Edit: Mijn voorlopige indeling van de attributen.
-------------------------------------------------

M’n verleden? Je hebt vreemde interesses vreemdeling, maar ik weet het goed gemaakt. Laten we erom dobbelen! Als ik verlies vertel ik je wat je wilt weten en indien je verliest...tja...ik hoor dat je zusje er best mag wezen. *een half uur later*

Bij de 9 helle poorten! Ik moet m’n roekeloze drang naar gokken toch echt eens een keer afleren. Ik zweer het, geen gokken meer voor mij vanaf nu. Of nou ja...vanaf volgende week dan maar. Om het af te leren. Maar ja, m’n verleden dus. Niet een erg boeiend verhaal als je het mij vraagt. Ik ben net zoals velen op deze ‘eerlijk verdeelde’ wereld in armoede geboren. Lieve ouders, leuke jeugd, aardige vrienden... Wat zeg je? Euh nee, duizend maal excuus, maar ik heb geen vermoorde ouders te wreken of wulpse verloofde te reden van een schaking. Ik was het gewoon beu weet je. Beu om koeien te melken, beu om die verdomde haan te horen kraaien en was het gewoon ronduit zat om verdomme arm te zijn!

Ik trok alleen erop uit, zonder een ziel gedag te zeggen om iets van mezelf te kunnen maken en hopelijk tegelijkertijd mijn familie een bescheidden bedrag toe te sturen om ze een handje te helpen. Volgens mij was de laatste keer dat ik ze geld had toegestuurd uhm...nooit. Zei ik dat ik alleen op reis ging? Da’s niet helemaal waar.. *Een klein knaagdier kruipt onder zijn shirt vandaan* Dit is Snurk. Ik noem haar zo omdat ze enkel haar tijd op aarde verbruikt om te slapen. Ach, het maakt het reizen minder eenzaam.

Hoe dan ook, ik verliet m’n huis om het te gaan maken in de grote stad. Ik heb best een vlotte babbel en al snel kon ik aan de slag als hulpje bij een kraampje op de grote markt waar ik mijn overtuigingskracht gebruikte om mensen tja...troep te verkopen.
Alles vredig en rustig zou je denken. Hah, dat dacht ik dus mooi ook, maar m’n baas werdt neergestoken omdat hij weigerde beschermingsgeld te betalen aan de lokale dievengilde. Ik was de volgende op hun zwarte lijst dus wat kon ik doen om in leven te blijven? Me aanmelden bij de concurrende dievengilde natuurlijk! En bescherming kreeg ik, maar niet alleen dat, ze merkte dat ik ook andere talenten had en al gauw trainden ze me tot een professionele uhm...’freelancer’. Alles wat los of vast was kon ik voor iemand regelen. Wilde iemand de juwelen terug van haar overspel plegende man? Deed ik. Wilde iemand dat ik de rechtbank binnensloop om bewijsmateriaal te vernietigen? Eitje.

Je denkt natuurlijk nu weer waarom ik dus nu met jou zit te praten ver van de beschaafde wereld, in plaats van de stoere jongen uit te hangen in de grote stad? Ach, je kan het al raden, er trad een complicatie op. Ik werd op een gegeven moment zo goed dat ik tot officiële gilde-lid werd benoemt. Ik kan je vertellen dat wanneer je lid wordt...je dus ook mooi lid blijft. Leek me geen probleem op dat moment totdat ik gepromoveerd werd van meesterdief, ik bedoel ‘meester free-lancer’ tot...tja...uhm...’opruimer’ als je begrijpt wat ik bedoel. Ik moest mensen opruimen, wegwerken, omleggen...je snapt het wel.

Ik dacht dat ik het kon. Ik dacht het echt, maar als je er mee geconfronteerd wordt en je staat oog in oog met een oude vrouw die je nog nooit hebt gezien... Kon het niet. Ik kon het gewoon niet. Dus ik vluchtte, want m’n gilde zou wel raad met me weten als ze er achter zouden komen dat ik ze had verraden.

2 dagen. 2 dagen hadden ze maar nodig om me te vinden. Het was onmogelijk voor mij om te vluchten eigenlijk. De verdraaide gilde heeft overal zijn ogen en oren zorgvuldig geplaatst. Nam niet weg dat me erna 2 dagen lang martelden om...tja voor de lol denk ik eigenlijk. Ze zouden me waarschijnlijk dood gemarteld hebben om als voorbeeld te dienen voor de rest van de gilde, totdat ik uit wanhoop de leider van de dieven gilde opriep tot een uitdaging. We zouden erom dobbelen voor mijn vrijheid en als ik zou verliezen tja...ik denk er nu nog liever niet aan.

Gelukkig was m’n voormalige werkgever een nog grotere gokverslaafde dan ikzelf dus hij accepteerde mijn voorwaarden. We zouden in zijn troonzaal (ja ik maak geen geintje, hij had echt een persoonlijke troonzaal ingericht) in 5 rondes de strijd door middel van dobbelstenen te laten beslissen. Natuurlijk won ik en natuurlijk hield hij zich niet aan zijn belofte. Omsingeld door minstens een 8 tal van zijn beste en wreedste moordenaars pakte ik uit pure wanhoop het eerste en beste zwaard dat in mijn onmiddellijke bereik lag en toen...

Toen gebeurde er iets raars. Ik zei iets...of ik dacht iets, ik weet het niet meer. Voor ik het wist was alles zwart voor mijn ogen en verloor ik mijn bewustzijn. Vervolgens deed ik mijn ogen open en ik was...tja...in ieder geval niet meer in de grote stad! Nee, in plaats daarvan was ik beland in deze wildernis in...tja...de goden mogen weten waar ik nu eigenlijk ben.

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje dorstig ben geworden van deze monoloog.

Zullen we om je veldfles dobbelen?
------------------------------------------
Strength: 10
Dexterity: 17
Constitution: 10
Intelligence: 14
Wisdom: 9
Charisma: 15
v1nce

Bericht door v1nce »

Nog meer goed nieuws. :) Saskia wil het graag proberen en heeft misschien ook nog een (onervaren) kennis die wellicht ook mee wil doen. Ze kan alleen morgen niet, had een etentje van werk maar wil graag volgende keer komen.

Van Saskia begreep ik dat ze bijna iedere avond behalve Dinsdag kan en dat zei liever in het Engels speelt, zij spreekt wel NL maar niet geweldig en haar vriend(in) spreekt helemaal geen NL. David, Als ik me goed kan herrineren vind jij in Eng spelen geen probleem, sprak net Tim die vind het ook prima, ik ook. Dus we moeten het maar proberen denk ik! Dan zien we vanzelf hoe het gaat.

Dus tot nu toe: David is een Rogue en Tim wil een Wizard spelen.

Characters

@ Allen: Wat betreft je Character, een historie van de lengte en details zoals die van David is prima!

Meer mag ook. Omschrijving van je PCs persoonlijkheid, uiterlijk, stats, gear (niets magisch of zo maar verder van alles), cash (weinig) en andere details is altijd leuk en handig.

Voor mij als DM is het wel handig als de PCs niet uit waterdeep komen maar uit gehuchten of kleine tot middelgrote steden die 100 of meer miles uit de buurt zijn.

Stats: Verdeel tussen de 70 en 80 punten totaal over je 6 ability scores. Als ik iets niet ok vind dan veto ik het wel voor de sessie maar als het redelijk is/voor de goede redenen (bijv. een Paladin heeft nou eenmaal erg hoge scores nodig maar er staat iets tegenover) vind ik alles prima.

Hit points: Neem het maximum van je Character Class, bij 2de level kijken we wel weer hoe het uitpakt.

Wat erg prettig zou zijn is als iedereen ook een lijst van stuk of 5 tot 10 proficiencies/skills uitzoekt. 1 tot 3 van die skills kan je bij begin, de rest leer je terwijl je RPG ed en kunnen we misscihen in spel verwerken. Oh ja en kies ook 1 wapen waarmee je al proficient bent en een paar (of groep/soort) waarin je dat wil worden.

Campaign/Wereld

Forgotten Realms achtig maar meer Tolkienesque, dus vrij low Fantasy en low Magic (magische voorwerpen en creaturen zijn er natuurlijk maar vrij zeldzaam in de meeste streken).

Ik maak wel een homebrew variant van de realms dus verwacht zeker niet dat alle steden/plekken/details ook kloppen met de boeken.

Een goede Kaart van de Realms:

http://www.wizards.com/dnd/images/wd_ma ... ge_150.jpg

Beginnen in de buurt van Waterdeep en zullen die megastad ook bezoeken denk ik, maar idee is dat we zowel in de wilderness als urban settings spelen.

Sessie Intro : 1362 Year of the Helm
The times are turbulent. For 2 months now there have been whispers of war brewing in Far away Sembia, it is unusual for the Merchant powers to war. Two prominent members of the largest guild, the 'Guild of Trade, Merchants and Moneylending' also know as the Old Chauncel, are trying take control of it. Two factions have resulted. There is talk of refugees making their way West towards the larger cities and safer areas. Many goods have increased in price as a result of decreased trading and uncertainty. Roads, especially in the east, have become more,.... challenging.

Then again, war always results in opportunities for traders, soldiers, information brokers, spies, masters of the arcane arts and mercenaries.

It is wise to travel together. Your small band has been doing so for about a week. There is some trust between you. It is also wise to be wary of strangers, yet sometimes you meet people that instill a sense of trust quickly, for good reason. Your fellows are such people. None in the group have much money or large prospects. Adventure, experiences, wealth and opportunities will have to be found. All that and more, much more, is out there. It is good to be in this summer dawn together, the future full of promise.

You are about two days walking from Waterdeep traveling a little used trail. Little used because it is a small and rocky trail that carts can't really pass over. It should meet up with a major thoroughfare within a day or so however. The wildness of the trail is quite beautiful and more importantly it means good hunting.

Little is said as everyone is waking up over their brew. Then you spot what appears to be a dilapidated cabin in the distance some 60 meters or so off the trail. It is covered in lichen and ivy. None the less, there can be no mistaking it: two windows, a door and a smokestack are visible. The chimney emits a very wispy strand of smoke...


-----------

Mochtten we nou vaker gaan spelen:

@ Tim, zou handig zijn als jij post welke avonden jij Niet kan, ik moet zeggen dat ik het niet meer bijhoud welke dagen je werkt/je in R'dam werkt.

Wat mezelf betreft, ik heb voorlopig nog geen verplichtingen. In het verleden was het de vaste avond meestal een Ma of Di of Woe, dat vond ik eigenlijk wel prettig. Neig nu naar Woensdagavond.

@ David, jij nog avonden die je liever (niet) hebt?

Wat je history, betreft, erg vermakkelijk om te lezen, zeer ok dat je de cliche achtergronden en motivaties vermijd en op de hak neemt. Ik vond alles wel prima eigenlijk. Nou ja op een klein dingetje na, als je 'meesterdief' zou willen veranderen in 'adept', 'volwaardig gildelid', of iets anders in die geest zou wel goed zijn. Jullie zijn immers 1st level en een meesterdief zou denk ik wel minimaal 9th moeten zijn en veeeel ervaring hebben. Of was je PC aan het pochen tegen die NPC? :) Stats zijn prima!

Ik heb de tekst een beetje kan herschikt (veel witruimte/alineas, misschien bij copy paste verschoven?) leest het net wat makkelijker, hoop dat je dat niet erg vind! Wat betreft spell check, volgens mij staan er niet veel fouten in!

Ok, heb veel getypt, hoop dat jullie van lezen houden! ;) Maar ik ben gewoon enthousiast.
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 20 oktober 2008, 22:42, 6 keer totaal gewijzigd.
Blockzoid
Pachter
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 14:30

Bericht door Blockzoid »

Ik zal als ik toegang heb tot de computer van mn vriendin wel even een spellingcontrole doorheen knallen.

Verder zat mijn char allicht te pochen ten opzichte van die NPC. Level 1 blijft immers level 1. In realiteit is hij iemand met potentieel dat nog ontwikkelt dient te worden. En dank voor de verbetering aan de layout, immers copy/pasten is ook een hele kunst voor mij ;)

Het afzijdig houden van clichés blijft verdraait moeilijk voor me omdat mn jeugd verpest is door jrpgs en ik de neiging heb 'angsty' chars te maken. Bah!

Wat betreft avonden; Het kan mogelijk elk semester veranderen in verband met mn studie, maar over het algemeen zie ik geen grote rampen met de woensdag avond.

Ik zie er naar uit en indien ik nog nodig ben voor die tijd, weten jullie mn 06.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

xxx
Laatst gewijzigd door DrCaligari op maandag 6 september 2010, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

xxx
Laatst gewijzigd door DrCaligari op maandag 6 september 2010, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Blockzoid
Pachter
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 14:30

Bericht door Blockzoid »

Assuming I won't die before we meet, I'll be there...

And obviously looking forward to it.

P.S. Also many thanks for sticking to the fixed date since I would have been unable to make it on thursday.
Gebruikersavatar
Saskia
Burger
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 3:51

Bericht door Saskia »

Hey guys, nice too meet you. Here's my char:

------------------------------------------------

Tryamon Tilontirg

Druid, Half-Elf, female

------------------------------------------------

The Eyes of Silvanus they call the two islands, where the Vilhorn Reach rushes into the Sea of Fallen Stars. Yes, Silvanus, the Forest Father, and full of forest they are those little isles so far from here. The bigger one is Ilighôn, ruled by the Emerald Enclave for years unnumbered, and it is impossible to overlook the work and the magic of the druids of the Enclave everywhere around: protecting the interests and resources of nature within the Vilhon Reach in the face of despoilers of nature. You might think them opponents of progress, but not so. They merely prefer to work with civilized folk to promote the health of the natural world, without resorting to acts of violence. Not that they were lacking the means if they wanted to...

But let me tell you about the other Eye of Silvanus, Wavecrest, my home for those past 20 years. I was born the daughter of forest-loving folk, my mother a travelling bard of some statue and my father a priest of Mielikki, who had made their home on the island to live among the druids in peace and solitude. You see, my father is a Wood Elf and they did not take well to him running of with my human mother, so my parents preferred to travel far from their homelands and settled down in the abundant forests of Wavecrest. I loved those forests, you cannot imagine their beauty, up here in the north with your impish trees and sprawling cities.

I spent my days travelling the islands, running errands with my sister Mydra for the druids in exchange for little pieces of their wisdom and insight. They taught us to read the clouds and to find our way through the thickest bushes, but also the strange customs of the foreigners who came to Ilighôn in their dealings with the druids. The time came, however, when I had turned over every stone and stick on Wavecrest, and the protection of the Enclave left little for me to do for my island. Mydra and I felt the pull of adventure, and the urge to see the world beyond the waves of the Sea of Fallen Stars of which our parents would spin so many tales by the fireside at night. So one day we packed our bags and set out westwards. Mydra found her luck in Cormyr in the shape of an old ranger happy to take her in as apprentice and decided to stay to study a mysterious local breed of winged cats. And I ended up here, in Waterdeep, almost at the edge of the world. And why? Would you not want to know what lies in a forest with a name like "Kryptgarden"? I do, and I am sure the druids of Ilighôn do, too.

------------------------------------------------

Tryamon is a druid whose main drive is curiosity, and only her high Wisdom score has kept her alive until now. Strange animals? Rumours about weird tentacled plants? She has to find out! She worships Rillifane Rallathil, (Wood) Elven god of nature.

Her skin is of a light copper tone, and little laurel leaves are woven into her tangled brown hair. A hoop earing adorned with a small green pearl adorns her right ear. She carries a quarterstaff and a bag of travel gear over her worn leather tunic. A smile comes easily to her impish features and unlike the serene druids of her home she likes to dance and play tricks on her friends. But her smile vanishes when she sees nature trampled upon by foul beasts or fouler magic, and she will do everything to protect the earth and its spirits.

------------------------------------------------

STR 12
DEX 12
CON 11
INT 15
WIS 17
CHA 16

Proficiencies: Direction Sense, Swimming, Etiquette, Weather Sense
Spell: Fairy Fire

------------------------------------------------
edit: I made a picture of Tryamon using HeroMachine
http://www.ugo.com/channels/comics/hero ... chine2.asp

Afbeelding


Afbeelding

Here's Tryamons stat page: http://www.nuitari.de/drachengriff/tryamon.html
Laatst gewijzigd door Saskia op maandag 16 februari 2009, 0:32, 2 keer totaal gewijzigd.
celegorm
Secreetknecht
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2008, 0:20

Bericht door celegorm »

Hi everybody, this is Rouzbeh :)
I would like to play a Paladin, although I am a beginner and I know that this will not be the easiest character but I will do my best.
=====

Character name: Celegorm Elvonir
Gender: male
Age: 21
Patron Deity: Aeridrie Faenya (Air)

----------
My Elf mother was a farmer's daughter, living close to Silverymoon city. At least this is what Sernius Alathar told me. I bet he knows my father too,...
but he is never going to tell me. Something stops him. Maybe my father was a friend of him. Only he knows. He always inspires me; What a Paladin!
Resting in my small gazebo out of the gates of Silverymoon city, I stare at the fire flames. Those big dark devil eyes again. Yes I love those Succubus eyes and I can't keep this secret anymore,
it's killing me, but not stopping me!
I swear to my Winged Mother (Aerdrie) that it won't stop me. I won't let those eyes take my people's souls, even if they take my heart!
I hear those voices again! Leave me alone, want to get drunk... want to escape to the hills and woods and dance with the wolves!! But I have to go back to the city. Thieves never sleep, neither I!

Celegorm takes his mace and fades out in the shadow... humming:
"Crusade after crusade
Defending the faith
and the holy light
I come to your aid"

=========================

Celegorm is a young strong Paladin. He is known amongst his fellows by his charming voice and wonderful dance skill. He is a true follower of Aredrie Faenya and he wants to prove himself to Sernius Alathar by saving Silver Marches people.

=======
STR 15
DEX 10
CON 10
INT 11
WIS 15
CHA 17

Proficiency: Weapon smith, Dance

[img]http://erasmusweg.aminihome.com/temp/celegorm.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door celegorm op woensdag 12 november 2008, 1:14, 7 keer totaal gewijzigd.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok, so for now i think the group is complete! :) I don't think we require more players for the time being if everyone stays on board. In fact i think i like playing with four PCs and a DM, and no more. More players would just kinda complicate or make it too busy i think.

Though if one of the regulars can't make make it to a session at one point it is always nice to have a pool of 'once off' / invalplayers.

What do you guys think?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

I can be a sub, I've got an irregular schedule so I won't be able to make every wednesday anyway. Maybe you can use the character I played with before the summer, that merchant/bard.


Dulce et decorum est pro alea mori.
joyz
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 25 oktober 2008, 18:06

Bericht door joyz »

Wordt woensdag jullie vaste dag?
v1nce

Bericht door v1nce »

Ziet er wel naar uit Joyz, wel heel leuk dat je interesse hebt! Als je me even een PM stuurt met je mail zal ik zeker je mailadress bewaren/je in achterhoofd houden. Je weet maar nooit, groepen veranderen nou eenmaal wel eens van samenstelling en dag. En wellicht kan je wel een keer invallen?

Maar voorlopig lijkt onze groep zowel stabiel als compleet en daarbij weekend dagen zijn vaak niet zo handig in praktijk. Vaak hebben mensen dan feestjes/uitgaans/familiedingen/gaan ze weg of zijn daarvan aan het bijkomen en dat lijd vaak tot veel afzeggen, vandaar. Ik zelf heb minstens een keer per maand een verplichting op de Za/Zo, en als de GM niet komt opdagen is het wel beetje onhandig.
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Lijkepikkers, btw, my internet connection is very unreliable at present, sometimes it doesn't work for a few days and the forum is also a bit dodgy lately. Please keep posting whatever you want here (in fact in enjoy reading that stuff!) but if you have something pressing to relate it might be better to SMS/call me, else i might not get the message in time.
Blockzoid
Pachter
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 14:30

Bericht door Blockzoid »

I'll try and see if I can make a session summary either today or tomorrow.
(Which btw was still a very fun and entertaining session, although I hope we will regain a bit of the 'seriousness' we had in the begining. Ill admit alot of the laughs and giggles were my fault though).

Otherwise, I've found some random 2nd edition books and documents that I still have from a ADnD box set I bought waaaay back in my youth. I'll bring them around and probably just stash it there with you Vince, so you can add that to your ancient library of ADnD products.

Secondly I also have alot of so called dungeon tiles which might be used to make combat situation more vivid. Ill bring them around for next session and see if the DM can use them for anything.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey i am very glad to hear you say that Blockzoid! I too had fun last time, especially because you guys are lots of fun to eat pie/carrots/candy and drink with! :)

Still i totally agree with you that i'd prefer if we played more like the first two sessions, a bit more serious, focused and cooperative. It is great to have some jokes and to crack up every session but you are right it went overboard last time.

In those first two sessions:

All the PCs got the same amount of spotlight and spoke / decided almost the same amount. Let's do that again!

PCs spend more time going on adventures rather than debating if and how to go on them.

@ Celegorm, i would love it if your Paladin spoke a bit more/did more Paladin type stuff,.. very hard i know, a Paladin is a extremely powerful warrior but more than that he is also Charismatic Leader of Men with stringent moral codes. So if you are up to acting out that last part i'd really like that!
Gebruikersavatar
Saskia
Burger
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 3:51

Bericht door Saskia »

Speaking of pie and carrots, are there any plans for eating together tonight? As in, somebody gets Pizza for everyone? ;)
Blockzoid
Pachter
Berichten: 31
Lid geworden op: woensdag 13 augustus 2008, 14:30

Bericht door Blockzoid »

Ah, ill be eating with my girlfriend again and might be running late. Ill try and bring drinks like usual.
v1nce

Bericht door v1nce »

Just to say i am looking forward to tomorrow's session, everyone is available? :)
Gebruikersavatar
Saskia
Burger
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 3:51

Bericht door Saskia »

If I find the way down from my tree I will be there :) Also, the email notification about the last post on this board took half a day to reach my inbox.
Gebruikersavatar
Saskia
Burger
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 3:51

Bericht door Saskia »

celegorm schreef:Hi everybody, this is Rouzbeh :)
I would like to play a Paladin, although I am a beginner and I know that this will not be the easiest character but I will do my best.
=====

Character name: Celegorm Elvonir
Gender: male
Age: 21
Patron Deity: Aeridrie Faenya (Air)

----------
My Elf mother was a farmer's daughter, living close to Silverymoon city. At least this is what Sernius Alathar told me. I bet he knows my father too,...
but he is never going to tell me. Something stops him. Maybe my father was a friend of him. Only he knows. He always inspires me; What a Paladin!
Resting in my small gazebo out of the gates of Silverymoon city, I stare at the fire flames. Those big dark devil eyes again. Yes I love those Succubus eyes and I can't keep this secret anymore,
it's killing me, but not stopping me!
I swear to my Winged Mother (Aerdrie) that it won't stop me. I won't let those eyes take my people's souls, even if they take my heart!
I hear those voices again! Leave me alone, want to get drunk... want to escape to the hills and woods and dance with the wolves!! But I have to go back to the city. Thieves never sleep, neither I!

Celegorm takes his mace and fades out in the shadow... humming:
"Crusade after crusade
Defending the faith
and the holy light
I come to your aid"

=========================

Celegorm is a young strong Paladin. He is known amongst his fellows by his charming voice and wonderful dance skill. He is a true follower of Aredrie Faenya and he wants to prove himself to Sernius Alathar by saving Silver Marches people.

=======
STR 15
DEX 10
CON 10
INT 11
WIS 15
CHA 17

Proficiency: Weapon smith, Dance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia
Burger
Berichten: 52
Lid geworden op: maandag 5 mei 2008, 3:51

Bericht door Saskia »

Some info on the armadillo (formerly known as Erwin):


baby armadillo:
Afbeelding
Afbeelding

grown armadillo:
Afbeelding

armadillo ball:
Afbeelding

swimming armadillo:
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Their average length is about 75 centimeters (30 in), including tail. Many species use their sharp claws to dig for food, such as grubs, and to dig dens. The diet of different armadillo species varies, but consists mainly of insects, grubs, and other invertebrates.
This armor-like skin appears to be the main defense of many armadillos, although most escape predators by fleeing (often into thorny patches, from which their armor protects them) or digging to safety. The North American Nine-banded Armadillo tends to jump straight in the air when surprised.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Some 3rd Edition stats from http://www.dandwiki.com/wiki/Armadillo_(DnD_Creature)

Size/Type: Tiny Animal
Hit Dice: 1d8 (4 hp)
Initiative: +2
Speed: 20 feet (4 squares), burrow 10 feet
Armor Class: 16 (+2 size, +2 Dex, +2 natural), touch 14, flat-footed 14
Base Attack/Grapple: +0/-10
Attack: Claw -3 melee1 (1d2–2)1
Full Attack: 2 claws -3 melee1 (1d2–2)1
Space/Reach: 2 1/2 ft/0 ft
Special Attacks: —
Special Qualities: Defensive ball, low-light vision, scent
Saves: Fort +2, Ref +4, Will +1
Abilities: Str 6, Dex 15, Con 11, Int 2, Wis 13, Cha 5
Skills: Listen +4, Spot +2, Hide +10*[1]
Feats: Weapon FinesseB
Environment: Warm deserts
Organization: Solitary
Challenge Rating: 1/4
Treasure: None
Alignment: Alway neutral
Advancement: 2 HD (Small)
Level Adjustment: —

Armadillos are peaceful burrowing mammals native to deserts and arid grasslands.

Combat:
Armadillos rely on their hard shells for defense, only using their claws as a last resort.

Defensive Ball (Ex): As a move-equivalent action, an armadillo can roll into a defensive ball. This effectively grants the armadillo improved cover (+8 AC, +4 on Reflex saves). The armadillo can remain in this position indefinitely,and normally does so until whatever danger caused it to roll up has left the area.

Skills
In desert or overgrown terrain, armadillos have a +4 racial bonus on Hide checks.

Familiar Benefits:
When taken as a familiar, an armadillo grants its master a +2 bonus to Fortitude saves.

Notes:
An armadillo’s claws are treated as secondary attacks and add only half the armadillo’s Strength bonus to the damage roll.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ha ha ha, they are funny buggers. Nice that you did your research! :) So what is that in second, AC 4 right Cali?

And it seems they nearly have an equivalent to infravision.

Also that special defense is interesting. As for swimming, well your her mommy now, might have to make that one of the the tricks you teach her. I figure you will have to teach her by example. :D
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

xxx
Laatst gewijzigd door DrCaligari op zondag 5 september 2010, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Cool. thx. Did you see your Chtulhu pic on S's facebook? Damn we both look 12. :)
Plaats reactie