D&D groep gezocht in Delft/Den Haag (weekend)

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Den Haag.
joyz
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 25 oktober 2008, 18:06

D&D groep gezocht in Delft/Den Haag (weekend)

Bericht door joyz »

Ruim twee jaar geleden ben ik begonnen met rpg volgens het 3.5-handboek.
Ik speel nu 1x in de maand een avond en eigenlijk zou ik vaker willen spelen.

Daarom ben ik op zoek naar een groep in Delft of Den Haag die zo'n 1 à 2x
in de maand op zaterdag of zondag bij elkaar komt om dan een lekkere lange
sessie te spelen.

Ik zie dat er in Den Haag nu net een groep gevormd wordt, maar helaas kan
ik het komende jaar niet op doordeweekse avonden spelen; anders leek mij
dat erg gezellig!
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Hey joyz,

Ik ben ook op zoek naar een groep, en zaterdag zou moeten lukken. Zondag is iets moeilijker voor mij, maar 's avonds zou moeten lukken. Ik speel het liefst wekelijks, maar 1 keer in de 2 weken zou ook kunnen.

Ik heb ruim 2 jaar ervaring met D&D. Ik heb zelfs geDMed maar ben nu niet in de stemming om de DMG weer op te pakken. Ik woon zelf in Vlaardingen, maar Delft moet voor mij te doen zijn.

Groeten,

David.
joyz
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 25 oktober 2008, 18:06

Bericht door joyz »

Bedankt voor je reactie en leuk dat je zo enthousiast bent. Hopelijk reageren er nog meer mensen (waarvan ook iemand die graag wil DMen), zodat er een nieuwe groep van start kan gaan...
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik heb een speler gevonden in Schiedam, maar hij wil doordeweeks spelen, en hij wil eigenlijk voor 4de editie gaan.

http://www.spellendoos.nl/dnd/viewtopic.php?t=3875
Martin
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 30 oktober 2008, 20:38

Bericht door Martin »

Hallo Joyce en Toejam,

Ook ik ben samen met een vriend van mij op zoek naar een nieuwe groep om samen gezellig te RPG-en. Vanwege onze andere sociale verplichtingen (je ontkomt er af en toe niet aan) kunnen wij eigenlijk alleen op vrijdagavond spelen. Ik hoop dat jullie dan ook kunnen want dan zijn we al met z'n vieren. Laat even weten of vrijdagavond een mogelijkheid is, anders plaats ik even een nieuwe topic.

gr Martin
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Dat klinkt goed Martin. Ik heb op vrijdagavond wel tijd.
Martin
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 30 oktober 2008, 20:38

Bericht door Martin »

David,

Ken je misschien nog andere mensen die mee zouden willen doen met een nieuwe groep? Het lijkt me leuk om met een groep van 5-6 spelers van start te gaan.

gr Martin
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Mischien, maar ik betwijfel of ze bereid zijn om ver te reizen/regelmatig te D&Den. Het hangt er natuurlijk ook van af wat voor jou mogelijk is. Daarom, en omdat ik het ook wel zou willen weten, toch maar een aantal belangrijke en minder belangrijke vragen:
- Hoe vaak wil je spelen? (Wekelijks, elke twee weken, maandelijks?)
- Van hoelaat tot hoelaat wil je spelen?
- Heb je al een locatie?
- Heb je al een DM?
- Wat wil je spelen? (3.5, 3.0, 4th, AD&D of weer wat anders?)
- Heb je een voorkeur voor een bepaalde setting?

Groeten,

David
Martin
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 30 oktober 2008, 20:38

Bericht door Martin »

David,

Zelf woon in Pijnacker en mijn vriend Falco waar ik vele mee heb samengespeeld woont in Den Haag. Qua leeftijd zitten we in de categorie eind 30 begin 40.
- We dachten 1x per 2 weken a 3 weken te gaan spelen. Hangt een beetje van de periode van het jaar af.
- We zouden wat mij betreft kunnen beginnen tussen 20:00 en 20:30 en dan zo'n 4 uur spelen.
- De locatie maakt mij niet zoveel uit. Wat mij betreft kunnen we rouleren. Hangt er ook vanaf hoe mobiel een ieder is.
- Zelf heb ik ervaring als speler en als DM dus indien nieamand anders zich aanmeld wil ik wel DM zijn.
- We hebben de laatste keer in 3.5 gespeeld, dus wat mij betreft gaan we daarmee verder.
- Over de setting hebben we deels al nagedacht. Falco zou het wel een keer leuk vinden om in een omgeving te spelen waar geen magiers zijn en waar de macht van de kerk zich beperkt tot verdedigende wonderen. Aanvalsspreuken behoren niet tot het reportoire van een geestelijke. Eventueel zouden sommige inviduen powers kunnen hebben van het niveau cantrip/1e lvl. Hier moet ik nog over nadenken.

Ik hoop dat dit in eerste instantie je nieuwsgierigheid een beetje bevredigt.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Is het nog iets geworden? hebben jullie elkaar gevonden? :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Martin
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 30 oktober 2008, 20:38

Bericht door Martin »

Helaas niet. We zijn dus nog steeds op zoek naar spelers die met ons mee willen doen
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik heb inmiddels 4 beginners gevonden, maar omdat zij niet naar Den Haag en/of Pijnacker wilden reizen hebben we besloten om bij mij thuis te spelen. Er komt alleen nog niet veel van echte roleplay terecht.

Ik ben wel nog op zoek naar een vaste groep om mee te spelen, en ik zou 2de editie wel eens willen proberen. Iets anders is ook goed.
v1nce

Bericht door v1nce »

Zeg David, had jij nou al een keer wel eens met ons (Tim en Vincent) gespeeld of was dat een andere David?
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Dat was een andere David.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hmm ok, nou in dat geval zou het tof zijn als je dit forum in de gaten houd mocht je interesse hebben in onze groep. :) Er is een grote kans dat we omstreeks April een of twee spelers hard nodig hebben ivm een verhuizing van een huidige speler,...
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

is dat "the order of the lijkepikkers''?

Kan ik alvast auditie doen? Ik zou liever nu al beginnen dan in april.
v1nce

Bericht door v1nce »

Yup, wij zijn de Lijkepikkers. Tof dat je zo enthousiast bent!
Grappig, jij zou de 3de David worden in onze groep,.. Eentje spelen we nu mee, eentje 1 sessie mee gedaan ooit.

However:

Momenteel hebben we echt genoeg spelers (4 plus DM) zeker gezien onze voorkeur voor kleinere groep. Anderzijds dit kan rap veranderen! Sowieso in April als een lid naar Utrecht gaat en wie weet voor die tijd. Je weet het immers nooit met groepen, soms kappen mensen ermee, verhuizen ze etc. Dus laten we elkaar op de hoogte houden!

Wij spelen tot nu toe altijd op een vaste doordeweekse avond in Den Haag Centrum. De dag veranderd misschien wel op gegeven moment maar is erg onwaarschijnlijk dat we ooit in weekend gaan spelen,.. Momenteel is de dag maandag, kan jij dan?

We willen enkel spelers er vast bij hebben die echt willen Roleplayen, dwz iemand die zich beetje verdiept in spel (2nd!), beter wil worden en niet alleen met game mechanics bezig is. Lijkt jou dat wat?

Hoe dan ook, ik probeer je zeker niet te ontmoedigen! In mijn 17 jaar ervaring DnD (ik ben nog steeds niet "goed" btw!) komt er bijna altijd binnen een paar maanden een plekje vrij in groepen en als jij het ziet zitten zou ik het sowieso wel een keer willen proberen. Kijken of het jou en ons bevalt. Wat denk je er van?
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik heb nog nooit 2nd gespeeld. Ik heb wel de PHB voor een prikkie kunnen kopen, en ik zou het graag een keertje willen proberen.
's Maandags kan ik wel.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok, laten we contact houden! :)
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey David, een van onze spelers is er door overmacht net mee gestopt. We hebben nu dus een nieuwe speler nodig. Zie jij het nog steeds zitten om een keer mee te spelen en dan te kijken of het wederzijds leuk is om vaker te doen? :)
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik weet het niet. Onder andere omdat ik binnenkort mischien een nieuwe baan heb waarvoor ik heel vroeg uit de veren moet. Morgen weet ik mischien meer.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok, nou denk er maar over na en laat wat horen ajb. Dank!
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Wel, dat bedrijf heeft nog niks van zich laten horen, dus ik denk dat ik nog een tijdje werkloos blijf. Ik wil dus wel een keertje meespelen. Tijd zat.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ah dat klinkt goed, nou ja laten we maar niet te hoog van toren blazen en gewoon een keertje spelen en dan weer verder kijken. Ik zal kijken wat de anderen zeggen en laat dan wat horen.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hoi David,

Tim, andere David en Ik wil morgen weer gaan RPG en, kan jij dan ook? Hope so! We gaan sowieso morgen spelen als goed is en pas wl. weer week daarop omdat iedereen nu eenmaal rekening houd met de maandag.

SMS me ajb je NR en sla die van mij op! Is wel zo makkelijk want ik heb geen deurbel.

MVG,

Vincent 06-48 35 37 35
Plaats reactie