Gezocht: AD&D avonturen

Voor het ruilen, vragen, aanbieden en kopen van spullen, al dan niet RPG gerelateerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Gezocht: AD&D avonturen

Bericht door Thekkur »

Wil wel weer eens zo'n klassiek DnD Avontuur spelen. Maar dan wel een goeie... heeft iemand tips voor goeie adventures of misschien boeken in de aanbieding?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ravenloft schijnt heel goed te zijn. Tomb of Horrors hebben we met de 4E groep in Delft gespeeld, was ook wel heel leuk maar meer een echte dungeoncrawl.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Er zijn best wel wat hele goede Ad&d (second edtion) printed adventures die zich meer focussen op het verhaal en de roleplay ipv de hack and slash. Ik heb niet zoveel tijd om iets voor te bereiden maar het leek me leuk weer eens een game te spelen. Een printed adventure is dan een goed handvat.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Heb geen link voorhanden maar heb natuurlijk vroeger vaak hier voor gegoogled en is online heel veel te vinden. Vooral de sites waarop de AD&D adventures ingedeeld zijn naar reviewscores, level van PCs en type zijn erg de moeite waard. Zitten zeker wel paar juweeltjes tussen.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik weet die boeken online ook te vinden, is wel tof maar vind het toch niet fijn om online boeken te lezen. Volgens mij zijn er best veel boeken voorhanden. Het viel me op dat alle Ad&d boeken weer te koop zijn in een speciale uitgave, én een paar van de 'beste' avonturen gebundeld zijn uitgebracht door wizards. Die zijn alleen 50 euro per vijf stuks en dat vind ik een beetje overdreven.

Tomb of Horrors en Ravenloft vind ik wat je uitgebreid om me in te verdiepen, volgens mij kun je tomb of horrors ook niet in een sessie of drie afronden. :)

Ik heb altijd zelfbedachte avonturen gespeeld, maar het leek me leuk eens uit te zoeken welke games leuk zouden zijn om te spelen. Weet je nog games die je zijn bijgebleven V1nce?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie