Trigun de RPG, poging twee
Geplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 10:59
Dames en heren (voornamelijk heren)
Jaren terug ben ik een ker begonnen aan een RPG systeem in het thema van Trigun. Trigun is een anime serie, maar met een enorm gave cult-achtige achtergrond.
Misschien dat Arumin mij hierbij assisteert (heb het hem nog niet gevraagd, maar bij deze )
In het kort: De aarde werd onbewoonbaar verklaard en de mensen moesten koloniseren. Er was een perfecte planeet gevonden, maar de reis duurde erg lang, dus moest het hele menselijke ras in cryoslaap mee. Alleen een handjevol mensen ging per schip mee om het schip in de gaten te houden. De schepen werden aangedreven door een soort buitenaardse "plant" wezens. Hun oorsprong is vaag, maar ze zijn enorm krachtig.
Twee van deze planten werden geboren in een menselijke vorm. Zij zijn hyperintelligent, erg kundig en vaardig. De een wil het liefste niemand pijn doen, maar de andere vond het menselijke ras onwaardig en voelde zich te goed. Door zijn toedoen stortte alle schepen van de cryoslaap mensenvloot neer op de planeet Trigun in een poging door de crash de mensheid te vernietigen. Gelukkig kon Rem, de mentor van de twee plantjongens net op tijd de landingsprotocollen starten.
De mensheid is gestrand op een doodse, kale planeet met weinig water. Ze ontwaakten. Niet op Eden, maar op Trigun.
Op Trigun is over een aantal generaties een samenleving ontstaan. De grote schepen werden grote steden. Kleine schepen werden kleine steden. Later ontstonden ook elders kleine dorpjes. Alleen door omstandigheden op de planeet had de mensheid ineens een enorme achterstand opgelopen. Technologie moest plaatsmaken voor overleving. Het gevolg was een western setting wereld met vreemdsoortige technologie.
Dus het wilde westen all over again, maar grootser, gaver en toffer. Struggle to survive. Bandieten en lowlives overal. Een godverlaten planeet en een uitzichtloze toekomst voor de mensheid.
...
Mijn originele systeem was verkeerd om opgezet. Het werkte snel, maar was gewoon niet goed genoeg om gedetailleerd volgens een systeem te spelen en geloofwaardige uitkomsten te krijgen. Nu wil ik een moderne d20 opzetten met een twist.
Enkele rassen die je kunt spelen
-Colonist (mens levend op trigun zelf)
-Spacer (mens die in het geheim leven in brokken zwevend ruimteschip)
-Plant (menselijk, maar heel anders!)
-Giant (gemuteerde mensvorm)
-Red Devil (roodhuidige humanoid, local)
-Trigunner (people of the sand, local)
Enkele classes
-Gunslinger (pistolen expert)
-Heavy (brawler of heavy weapons)
-Priest (healer of action hero)
-Insurance Employee (met alle schade claims op Trigun moet er iemand een oogje in het zeil houden)
-Engineer (high tech, tinkerer)
subclasses hebben we ook bedacht, maar dat is allemaal conceptueel.
Vincere en Arumin hebben dit al eens geprobeerd, en ook nog wat andere oud bekenden van ons die niet meer actief zijn op dit forum (Alwin, Emiel). Het was een leuke sessie, maar nogal rauw in het systeem. Meteen bleek hoe faulty het systeem was, maar ik laat het niet los.
Any thought / comments?
Jaren terug ben ik een ker begonnen aan een RPG systeem in het thema van Trigun. Trigun is een anime serie, maar met een enorm gave cult-achtige achtergrond.
Misschien dat Arumin mij hierbij assisteert (heb het hem nog niet gevraagd, maar bij deze )
In het kort: De aarde werd onbewoonbaar verklaard en de mensen moesten koloniseren. Er was een perfecte planeet gevonden, maar de reis duurde erg lang, dus moest het hele menselijke ras in cryoslaap mee. Alleen een handjevol mensen ging per schip mee om het schip in de gaten te houden. De schepen werden aangedreven door een soort buitenaardse "plant" wezens. Hun oorsprong is vaag, maar ze zijn enorm krachtig.
Twee van deze planten werden geboren in een menselijke vorm. Zij zijn hyperintelligent, erg kundig en vaardig. De een wil het liefste niemand pijn doen, maar de andere vond het menselijke ras onwaardig en voelde zich te goed. Door zijn toedoen stortte alle schepen van de cryoslaap mensenvloot neer op de planeet Trigun in een poging door de crash de mensheid te vernietigen. Gelukkig kon Rem, de mentor van de twee plantjongens net op tijd de landingsprotocollen starten.
De mensheid is gestrand op een doodse, kale planeet met weinig water. Ze ontwaakten. Niet op Eden, maar op Trigun.
Op Trigun is over een aantal generaties een samenleving ontstaan. De grote schepen werden grote steden. Kleine schepen werden kleine steden. Later ontstonden ook elders kleine dorpjes. Alleen door omstandigheden op de planeet had de mensheid ineens een enorme achterstand opgelopen. Technologie moest plaatsmaken voor overleving. Het gevolg was een western setting wereld met vreemdsoortige technologie.
Dus het wilde westen all over again, maar grootser, gaver en toffer. Struggle to survive. Bandieten en lowlives overal. Een godverlaten planeet en een uitzichtloze toekomst voor de mensheid.
...
Mijn originele systeem was verkeerd om opgezet. Het werkte snel, maar was gewoon niet goed genoeg om gedetailleerd volgens een systeem te spelen en geloofwaardige uitkomsten te krijgen. Nu wil ik een moderne d20 opzetten met een twist.
Enkele rassen die je kunt spelen
-Colonist (mens levend op trigun zelf)
-Spacer (mens die in het geheim leven in brokken zwevend ruimteschip)
-Plant (menselijk, maar heel anders!)
-Giant (gemuteerde mensvorm)
-Red Devil (roodhuidige humanoid, local)
-Trigunner (people of the sand, local)
Enkele classes
-Gunslinger (pistolen expert)
-Heavy (brawler of heavy weapons)
-Priest (healer of action hero)
-Insurance Employee (met alle schade claims op Trigun moet er iemand een oogje in het zeil houden)
-Engineer (high tech, tinkerer)
subclasses hebben we ook bedacht, maar dat is allemaal conceptueel.
Vincere en Arumin hebben dit al eens geprobeerd, en ook nog wat andere oud bekenden van ons die niet meer actief zijn op dit forum (Alwin, Emiel). Het was een leuke sessie, maar nogal rauw in het systeem. Meteen bleek hoe faulty het systeem was, maar ik laat het niet los.
Any thought / comments?