Uitdelen van XP

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Je kan XP ook weglaten. In de 3.5 versie van de War of the Lance campaign wordt er verwacht dat de spelers elk hoofdstuk 1 level omhoog gaan, en dat de DM niet moeilijk gaat zitten doen met XP.
Bij Pathfinder Society Organized Play krijg je 1 XP per module. Zo'n module is dan 1 sessie van 4 a 5 uur. Bij 3 XP stijg je een level. Dit is meer uit noodzaak.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

kijk eindelijk verstandig geworden.
1 xp en bij 3 omhoog.

beter dan 10.000 xp per level of zoiets stoms.

Naast dat het er wel stoer uit ziet, heb ik die grote xp nooit nuttig gevonden.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ja, maar de reden dat ze dit doen is omdat je bij Pathfinder Society overal ter wereld kan aanschuiven. Dit is gewoon de manier waarop dat het beste gaat. Het voordeel is wel dat de DM na afloop geen XP hoeft te berekenen, en dat scheelt tijd.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Bij Pathfinder klinkt het logisch. Maar bij een gamegroep zou ik het niet zo snel zo aanpakken.

Ik merk dat spelers XP in de duizenden gewoon heel leuk en erg belangrijk 'Motiverend!' vinden. Daarbij, als je met duizenden werkt kan je nogal nuanceren en dat vind ik wel belangrijk.

Stel je hebt een lange sessie gespeeld maar spelers hebben aardig gespeeld maar paar grote fouten gemaakt dan is 1, 2 of 3 wel supergrove manier van uitdelen.

1000, 1200, 1450, 1550, 1700, 1800, 2000, 2250, 10.000, 125.000 etc etc Daarintegen geeft veel ruimte om met aardig wat dingen rekening te houden.

Ik ben er wel erg voor om altijd met 50 tallen te werken. 1271 XP is vervelend rekening en slaat nergens op. Dan gewoon 1250 of 1300.
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Na een kleine twintigtal sessies met mijn ODM groep in Den Bosch ben ik eigenlijk heel erg tevreden over het door mijzelf opgezette puntentellingsysteem, wat ik nauwkeurig per sessie in een Excel sheet bij houdt.

Het werkt verbluffend goed. Dat had ik er namelijk niet van verwacht.
Plaats reactie