Je kan XP ook weglaten. In de 3.5 versie van de War of the Lance campaign wordt er verwacht dat de spelers elk hoofdstuk 1 level omhoog gaan, en dat de DM niet moeilijk gaat zitten doen met XP.
Bij Pathfinder Society Organized Play krijg je 1 XP per module. Zo'n module is dan 1 sessie van 4 a 5 uur. Bij 3 XP stijg je een level. Dit is meer uit noodzaak.
Uitdelen van XP
Bij Pathfinder klinkt het logisch. Maar bij een gamegroep zou ik het niet zo snel zo aanpakken.
Ik merk dat spelers XP in de duizenden gewoon heel leuk en erg belangrijk 'Motiverend!' vinden. Daarbij, als je met duizenden werkt kan je nogal nuanceren en dat vind ik wel belangrijk.
Stel je hebt een lange sessie gespeeld maar spelers hebben aardig gespeeld maar paar grote fouten gemaakt dan is 1, 2 of 3 wel supergrove manier van uitdelen.
1000, 1200, 1450, 1550, 1700, 1800, 2000, 2250, 10.000, 125.000 etc etc Daarintegen geeft veel ruimte om met aardig wat dingen rekening te houden.
Ik ben er wel erg voor om altijd met 50 tallen te werken. 1271 XP is vervelend rekening en slaat nergens op. Dan gewoon 1250 of 1300.
Ik merk dat spelers XP in de duizenden gewoon heel leuk en erg belangrijk 'Motiverend!' vinden. Daarbij, als je met duizenden werkt kan je nogal nuanceren en dat vind ik wel belangrijk.
Stel je hebt een lange sessie gespeeld maar spelers hebben aardig gespeeld maar paar grote fouten gemaakt dan is 1, 2 of 3 wel supergrove manier van uitdelen.
1000, 1200, 1450, 1550, 1700, 1800, 2000, 2250, 10.000, 125.000 etc etc Daarintegen geeft veel ruimte om met aardig wat dingen rekening te houden.
Ik ben er wel erg voor om altijd met 50 tallen te werken. 1271 XP is vervelend rekening en slaat nergens op. Dan gewoon 1250 of 1300.